צביקה שרף מונה למאמן מכבי ראשון לציון



המאמן הוותיק דיבר במסיבת עיתונאים לרגל שובו לקדנציה שנייה במכבי ראשון לציון, והבהיר כי יישאר בסיעת עוז: "אין ניגוד עניינים". היו"ר יצחק פרי: "צביקה מספר 1, הוא לא יתערב בכסף ואני לא אתערב מקצועית"

הרבה זמן לא היה צביקה שרף במרכז העניינים כמו הערב (שלישי), במסיבת העיתונאים לרגל חתימתו כמאמנה החדש של מכבי ראשל"צ.

אבל עוד לפניו הספיק לדבר שושבין ההחתמה, היו"ר יצחק פרי: "עברנו 24 שעות מאד סוערות.  בסיומה של הישיבה נפרדנו ממתן חרוש. כשנפרדנו ממתן לא היה מאמן למועדון.

רק הבוקר (יום שלישי) נפגשנו ולאחר מו"מ שנמשך כמה שעות, צביקה שאל מתי מתחילים והערב הוא כבר ערך את האימון הראשון שלו. הבאנו את צביקה שאנו מאמינים בו ובטוחים שמקומה של מכבי ראשל"צ היא בצמרת הכדורסל הישראלי".

חתן השמחה, שרף בן ה-62, סיפר על השתלשלות האירועים ביום האחרון: "כשקמתי בבוקר, ואני קם מוקדם, לא ידעתי שאסיים את הערב בבית מכבי.  בבוקר כבר נפגשתי עם פרי בביתו ואף זכיתי בארוחת בוקר שאיציק הכין. אשתי בטח כועסת עלי כי יום שלישי זה יום פנוי ותכננו ללכת להצגה והיא הלכה לבד. ככה התחיל היום שלי.

"הרצון והאהבה שלי לאמן גוברת על הרבה דברים. באתי לעבוד. הייתי בטרוף לחזור ולאמן לאחר  חמש וחצי שנים ואני בא לזה עם כל הידיים והרגליים ואני מקדיש לזה 24 שעות ביממה.

רוצים לקבל עוד עדכונים על אירועים בראשל"צ? הצטרפו ל- Rishonet.com בפייסבוק

על קבוצתו החדשה אמר שרף: "הקבוצה במצב קשה. אני לא קוסם, אני איש של עבודה קשה ואני אנסה לרתום את השחקנים לעבודה הזו. ההנהלה של מכבי ראשון על כל מרכיביה מקצוענים ועם לב ואהבה לקבוצה. מי שצריך לעבוד הכי קשה הם השחקנים.

"לא יצא לי בחיים לראות השנה אף משחק של הקבוצה השנה. אבל לאחר החתימה קיבלתי את כל הדיסקים של ראשון העונה וגם של הגליל. אני מקווה לראות כמה שיותר משחקים של ראשון. המטרה הראשונה שלנו היא להשאיר את ראשון בליגה וכל אחד מבין את מצב הקבוצה".

שרף לא שכח את מי שאותו הוא מחליף בתפקיד. "אני מקווה שמתן, שהוא מאמן צעיר ומוכשר יצליח בהמשך. גם אני עברתי דברים דומים, זה קורה לא רק בכדורסל הישראלי".

שרף הוסיף: "אנסה לקיים שיחות אישיות עם כל שחקן. אין לנו הרבה זמן. אני בא בעיניים פקוחות למצב הקבוצה ואעשה הכל לבצע את המשימה".

שרף הבהיר כי ישאר בסיעת עוז וחבר הנהלת איגוד הכדורסל. "אני נשאר בסיעת עוז, ואגיע לישיבות שלא יתנגשו עם העבודה שלי בקבוצה. אין ניגוד עניינים, אני לא במנהלת", הבהיר.

כזכור, הקדנציה הקודמת של שרף עם יצחק פרי לא הסתיימה על הצד הטוב ביותר. הפעם, כך נדמה, הצדדים מגיעים בשלים יותר לשידוך. "יש ביני לצביקה סיכום שהוא לא יביא כסף ואני לא אנהל משחקים", אמר פרי. "נישואים שניים לפעמים טובים יותר", הוסיף המאמן בחיוך.


פרי פרט לגבי מצב הקבוצה. "אנחנו בסך הכל לאחר סיבוב אחד ולא מדובר בכישלון. יש לנו מטרה לתת לצעירים את הבמה. הזרים שבאו לכאן לא הצליחו לתת גיבוי לצעירים. צביקה יראה את הזרים ויחליט אם נגדל לחמישה זרים או נשאר עם 4".

על תחלופת המאמנים אמר היו"ר: "רוני בוסאני עזב בהפתעה. האמנו שמתן ייקח את הקבוצה קדימה וזה לא הצליח. לא היה שום היבט אישי בעזיבה שלו והמשחק בעפולה היה הקש ששבר את גב הגמל והחלטנו להחליף את המאמן.  לא ניצחנו את המשחק בעפולה אלא גנבנו אותו.

"לא היה לנו קל ציבורית להביא מאמן שלישי", הודה פרי. "החלטנו להביא את המאמן מספר 1 ולתת לו את הבמה. לא הייתי מעורב בהבאת הזרים ולא בהחלטה לשחרר מי מהם. מאמן ברמה של צביקה זו הפתעה נעימה שהוא הגיע אלינו ואנחנו מודים ושמחים שהוא איתנו. לא כל מאמן היה שם את ראשו בקבוצה הנמצאת במקום הלפני אחרון. עד היום צביקה אימן רק קבוצות שהתמודדו על אליפות".

פרי הוסיף כי לא דיבר עם מאמנים אחרים כפי שפורסם. "היום דיברתי רק עם צביקה, שש שעות. שמות שהופיעו בעיתונות כמו משה ויינקרץ וכל 7 המאמנים הפנויים בכדורסל הישראלי, לא דיברתי עם אף אחד מהם".

קרדיט צילום: דף הפייסבוק של הקבוצה
קרדיט כתבה: יצחק ויסהוף nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה