ראשון לציון זכתה בפרס הספורט הארצי



איצטדיון האתלטיקה המתקדם ביותר בישראל, אולמות ספורט ומגרשים מפוארים, פעילויות ספורט לכל גיל וקהילה בעיר ואפילו פרויקט חלוצי שצפוי להתרחב לשאר הערים בישראל * משרד התרבות והספורט שבחן כיצד הערים בישראל מנהלות את הספורט בתחומן וכמה הן משקיעות- בחר בראשון לציון למקום הראשון * פרויקטים גדולים בדרך

הישג לראשון לציון. אחרי שבשנה שעברה הגיעה ראשון לציון למקום השני בישראל בתחום הספורט, מצא השנה משרד התרבות והספורט את העיר כמובילה בתחום הספורט בישראל. ועדת הפרס בחנה בין היתר את היקף ההשקעה התקציבית של הרשות בספורט התחרותי ובספורט העממי, כמו כן נבדקו בנייה ותחזוקת מתקני ספורט בעיר, הישגים בספורט, אירועים שמקיימת הרשות בתחום ומפעלי ספורט שנתיים. ראשון לציון הקדימה בפער ניכר את הבאה אחריה- העיר חיפה. סך הזכייה עומד על 75 אלף שקלים שיושקעו בשיפור וקידום הספורט בתחום העיר.
 

בשנה האחרונה נחנכו פרויקטים גדולים בתחום הספורט, לאחרונה חנכה העירייה את איצטדיון האתלטיקה המתקדם ביותר בישראל שבבנייתו הושקעו 65 מיליון שקלים והוא נבנה בפארק נאות שקמה, שהיה בעברו אתר פינוי אשפה של העיר והפך בשנים האחרונות לאחד המרכזים היפים ביותר בארץ. באצטדיון נסלל מסלול ריצה CLASS A  אשר קיים באצטדיוני האתלטיקה המובילים בעולם ונחשב למסלול מהיר, כמותו אין עדיין בישראל.
 
 
האצטדיון יכול להכיל בשלב זה 2400 צופים ביציע בנוי וביציע דשא והוקמה בו מערכת תאורה חכמה, הכוללת כ-320 פנסים המאפשרים להאיר ברמות אור שונות חלקים שונים באצטדיון.פרויקט גדול נוסף שנותן מענה לבני הנוער- הוא מתחם הסקייטפארק- 1600 מ"ר של רמפות בצורות צינור, מעקות, מדרגות, תיבות ומשטחים משופעים במתחם החדש בעיר.כמו כן הוקמו השנה שלושה מגרשי ספורט חדשים וחודשו עשרה נוספים בבתי ספר ובפארקים. בגן בעברית שנחנך לאחרונה נסלל שביל אופניים אתגרי שמקיף את הפארק.עיריית ראשון לציון הובילה השנה פרויקט חלוצי מול משרד החינוך, וככל הנראה הפרויקט יתרחב לערים נוספות. בעירייה ביקשו להפעיל יותר את ילדי הגנים ויזמו תוכנית לשעת חינוך גופני בכל שבוע ובכל גני הילדים בעיר.
 
 
כל ילד זוכה לליווי ומעקב וגם ההורים מעורבים.כמו כן, מקיימת העירייה בכל שנה מרוצים וצעדות בכל העיר, מסלולי אופניים היקפיים ואתגריים באגמון הסופרלנד, פעילות גופנית בפארקים הציבוריים בבריכות לתושבי גיל הזהב ומיזמים לקהילה בקרב החינוך המיוחד. ראשון לציון נוהגת לארח מדי שנה אליפויות וגמרים בענפים שונים בספורט, רק בחודש הבא, תארח העיר את גמר אליפות הארץ לליגת העל לבתי ספר תיכוניים. אגב, זו רק ההתחלה, פרויקטים גדולים בתחום הספורט צפויים לקום בשנים הקרובות, כך למשל מתכננת העירייה הקמת ארנה מתקדמת בעלות של 150 מיליון שקל שבה יהיו למעלה מ-5000 מקומות ישיבה. במערב מוקם בימים אלה על ידי החברה הכלכלית מרכז ספורט בהשקעה של 45 מיליון שקלים. הוא יכלול בריכות שחיה, חדרי כושר, חדרי חוגים וחדר ג'ימבורי גדול על פני שטח של 20 דונם.מרכז ספורט נוסף שיחנך בשנה הקרובה בנחלת יהודה ספורט יכלול בריכות מקורות וחדרי פעילויות ענקיים שיתנו מענה הולם לכלל תושבים וכן אולם ספורט ובו 600 מקומות ישיבה. המרכז המשתרע על שטח של 5000 מ"ר נבנה בעלות של 40 מיליון שקל.
 
גם בקרית גנים נבנה אולם חדש שיחנך בעוד כשלושה חודשים וייתן מענה כמרכז ספורט תחרותי לתושבי שכונה.ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר בעקבות הזכייה בפרס כי הספורט הוא חלק בלתי נפרד מאורח חיי התושבים בעיר "מחובתנו לאפשר לכל גיל, קהילה ושכונה להשתתף בעשרות ענפי ספורט שונים ובמתקני הספורט הטובים ביותר לקידום אורח חיים בריא ופעיל המשפרים את איכות חיינו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה