כדורסל: מכבי ראשון ניצחה ושמרה על סיכוי לחצי גמר



מכבי ראשון לציון חזרה אמש (ראשון) ובגדול לסדרת רבע גמר הפלייאוף לאחר ניצחון ביתי משכנע 70:79 על הפועל אילת והעבירה את ההכרעה למשחק מספר 5 ביום חמישי הקרוב.

בית מכבי בראשון לציון אירח משחק של שיאים. מצד אחד, אדריאן יוטר הנהדר רשם דאבל-דאבל מרשים עם שיא קריירה בנקודות בליגת העל עם 25, להן הוסיף 14 כדורים חוזרים ונתון סטטיסטי מרשים של חמש חסימות. שחקן ה-NBA לשעבר של ראשל"צ, ג'וליאן רייט, השווה שיא ליגה של 20 השנים האחרונות כשלקח 13 ריבאונדים בהתקפה והיה לשני לעשות זאת מאז שארז מרקוביץ' רשם הישג דומה בעונת 2007/08 במדי הפועל ירושלים מול מכבי ת"א.

בגזרת הישראלים בכתום, הגארד הוותיק, עמית בן דוד, סיים ערב קליעה אדיר של 20 נקודות והשווה שיא קריירה מעונת 2001 נגד מכבי חדרה כשקלע חמש שלשות. גם בעונה שעברה במשחק של להיות או לחדול מבחינת ראשון מול אליצור אשקלון, בנדה התעלה בצורה נפלאה עם 3 מ-4 לשלוש וסידר לכתומים ניצחון.

ניצן חנוכי הוסיף עוד תצוגה מרשימה לרזומה הפרטי כשפלירטט עם קוואדרופל-דאבל כשרשם 11 נקודות, שמונה אסיסטים, שבע חטיפות וסחט שבע עבירות. חנוכי, עם שיא קריירה של 28 נקודות מדד, עזר לנהל בצורה מרשימה את משחק ההתקפה של המארחים וניכר היה השקט הנפשי והמנהיגות שהוא מפגין על יתר השחקנים.

מנגד, האכזבה בחדר ההלבשה של האורחים מהדרום הורגשה גם מחוץ לכותלי בית מכבי. כוכב הקבוצה, סקוטי הופסון, שנתן עונה פנטסטית עד לפלייאוף, שוב לא הופיע למשחק חשוב של האילתיים וסיים עם 9 נקודות, ארבעה איבודי כדור ומדד שלישי לפני שיצא בחמש עבירות. בסיום המשחק, הופסון התסגר ארוכות בתוך עצמו בפינת המלתחה של האורחים. אכזבה גדולה שוררת גם מכיוונו של הפאוור-פורוורד ג'רום טילמן, שלא הצליח להצר את צעדיהם של שחקני הקו הקדמי של ראשל"צ. טילמן אף רשם שיא שלילי שפל לעונה כשקטף ריבאונד בודד.

קרדיט: דובי פיק one.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה