טריאתלון 2013 בראשון לציון



היום (שבת 20/4) התקיימה במזג אוויר סגרירי תחרות טריאתלון בחוף ימה של ראשון לציון. בעקבות מזג האוויר הסוער והסחף הגדול בים החליטה הנהלת התחרות להפוך את התחרות לדואטלון ולוותר על הכניסה למים.

בשעה שבע וחצי בדיוק הוזנק המקצה הראשון ועשרות רצים הקיפו את אזור חוף הים עד אזור הסופרלנד והמשיכו ברכיבה על אופנים גם במקצים שהוזנקו לאחר מכן.

גשם סוחף החל לרדת לפני המקצה האחרון אך זה לא עצר מהרצים להתמקם בקו הזינוק באיחור קל ולסיים את התחרות באווירה מצויינת.

יש לציין את הארגון המופתי והאווירה הססגונית בחוף, התמונות וקטעי הווידאו כאן כדי להמחיש לכם חלק מהאווירה...תהנו !!!

צילום סטילס+ווידאו: אבי קקון

קצת על התחרות:

טריאתלון הוא תחרות ספורטיבית המשלבת שלושה סוגי ספורט: שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. המשתתפים בתחרות נקראים טריאתלטים.
 
ברוב תחרויות הטריאתלון מתבצעים שלושת המקצים ברצף והמעבר בין מקצה למקצה, על כל הכרוך בו, מהווה חלק בלתי נפרד ממשך התחרות. כתוצאה מכך, אימון נפרד בכל אחד ממקצועות הטריאתלון ללא השילוב ביניהם אינו מספיק להישגים תחרותיים. האימונים של טריאתלטים, להבדיל משחיינים, רוכבים ואצנים למרחקים דומים, מכילים אלמנטים של תכנון ושימור כוחות על מנת לחלקם באופן יעיל לאורך התחרות.

 הטריאתלון הוכר לראשונה כספורט אולימפי באולימפיאדת סידני (2000) ושם נקבעו המרחקים האולימפיים.

בטריאתלון טיפוסי, מתייצבים המשתתפים לתחרות כשעה לפני הזמן, על מנת לארגן את "אזור ההחלפה". האזור כולל מעמד לאופניים ולידו שטח קטן להנחת בגדים, נעליים וכדומה. בתחרויות בהן נקודת הסיום של הרכיבה שונה מנקודת הזינוק, יהיו שני אזורי החלפה: משחיה לאופניים ומאופניים לריצה. לאחר שאזורי ההחלפה מוכנים, מבוצעת הזנקת התחרות.
 
השחייה - ברוב התחרויות מתבצע מקצה זה באגם או בים הפתוח. ההזנקה מבוצעת בהתאם לסוג התחרות ולמספר המשתתפים בה: בהזנקה אחת של כל המשתתפים (בדרך כלל בתחרויות איש ברזל ובתחרויות מועטות משתתפים) או בהזנקות קבוצתיות כל מספר דקות, כאשר לרוב הקבוצות נבדלות זו מזו בגיל (בדרך כלל בתחרויות קצרות עם מספר גבוה מאוד של מתחרים חובבים). השחייה מתבצעת לרוב מסביב למסלול סגור המסומן על ידי מצופים, כאשר נקודת הסיום קרובה ככל האפשר לאזור ההחלפה.
 
ההחלפה הראשונה - מהמים רצים המתחרים אל שטח ההחלפה, שבו הם מחליפים את ציוד השחייה בבגדי רכיבה מהר ככל האפשר. בשל הכללת זמן ההחלפה בתחרות, התפתחו עם השנים בגדים מיוחדים לטריאתלון אשר מתאימים גם לשחייה וגם לרכיבה, ובכך חוסכים את זמן החלפת הבגדים. כיום כוללת ההחלפה בקרב טריאתלטים מקצוענים רק הסרתם של משקפי השחייה והכובע וחבישת קסדת אופניים. נעלי הרכיבה החדישות מחוברות לדוושות האופניים והמתחרה נועל אותם למעשה תוך רכיבה. מאזור ההחלפה יוצא המתחרה בריצה עם האופניים, עד מחוץ לשטחי ההחלפה, שם ניתן לעבור לרכיבה.
 
הרכיבה מתנהלת גם היא לרוב סביב מסלול סגור, ובסיומה מתבצעת ההחלפה השנייה הכוללת הצבת האופניים במעמד ונעילת נעלי ריצה. לאחר מכן יוצאים המתחרים למקצה הריצה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה