הערב עירוני ראשל"צ נגד הפועל ת"א בגביע המדינה



על מנת שהפועל ת"א תוכל לרשום זכייה רביעית ברציפות בגביע המדינה, היא תצטרך לעבור את עירוני ראשל"צ הערב (שלישי) ב-19:30. לא מדובר במשוכה קלה עבור חניכיו של פרדי דוד, במיוחד כשאצל היריבה נמצאים לא פחות משבעה אקסים שיצאו מוולפסון ונקלטו בעיר הדרומית יותר.

כמו הפועל, גם המושבה האדומה בראשל"צ לא תוותר בקלות על הכרטיס לחצי הגמר. היא כבר הוכיחה שמדובר בקבוצת גביע טיפוסית - ואפשר להבין למה - אחרי שהגיעה למעמד רבע הגמר בגביע המדינה ואף זכתה בגביע הטוטו בלאומית. עד כה, הקבוצה בכתום השתתפה בלא פחות מ-37 משחקים רשמיים העונה. גל מאיו שיחק בכולם.

מאיו, כמו איתי אלקסלסי, אופיר צדוק, מאור אסור ואסף כהן, גדלו במחלקת הנוער של הפועל ת"א. להוציא את אסור, שייעדר עקב פציעה, כל היתר צפויים להיכלל בסגל של לחמן למשחק ורמת המתח אצלם ניכרת במיוחד.

"זה היה החלום שלנו לשחק נגד הפועל, יהיו למשחק הזה הרבה אמוציות וניתן הכל כדי לנצח", אמר כהן

גם אלקסלסי לא מסוגל להסתיר את ההתרגשות: "כולי בטירוף לקראת המשחק. כל השנה אנחנו מחכים לרגע הזה. לא מעניין אותי שזאת הפועל תל אביב, מעניינת אותי ההזדמנות לעשות פה היסטוריה עבור המועדון הזה".

ברוך דגו הוא בעל הניסיון הגדול ביותר מבין שחקני הקבוצה אחרי שזכה חמש פעמים בגביע, מתוכן פעמיים עם הפועל, אמר: "זה היה הבית שלי למשך שלוש שנים נפלאות. זה מועדון שאני מאוד אוהב ויהיה משחק מרגש. נכון שהפועל נמצאת בתקופה לא הכי טובה שלה אבל בגביע זה לא משנה, זה מועדון עם מסורת ואנחנו האחרונים שצריכים לזלזל בהם".

ויש גם מי שפחות מתרגש. מבין כולם, ליאור אסולין נראה הכי נינוח ומחויך. גם הוא זכה בגביע בודד בעבר ובטוח ביכולות של חבריו לקבוצה. "לזכות בגביע זה מרגש אפילו יותר מאליפות. אין ספק שהפועל יותר טובה מאיתנו אבל לנו יש לב גדול ונביא אותו למגרש", טען החלוץ שרשום על ההעפלה לרבע הגמר אחרי שהבקיע את הפנדל המכריע מול רעננה בשמינית הגמר.

פעם אחת הגיעה הראשל"צ לגמר, שם הפסידה 4:1 למכבי ת"א ב-1996. מעולם היא לא זכתה בגביע אבל הפעם מקווים במועדון, באמת ובתמים, להפתיע. "אנחנו מחפשים את הריגושים העונה וזה טוב", אמר המאמן אייל לחמן.

הוא כבר הופיע במעמדים הללו לא פעם בעבר ואף זכה עם בני סכנין בתואר. מבחינתו, הכל אפשרי. רגע לפני שהוציא את שחקניו לאימון המסכם, הצהיר בחיוך: "אנחנו כבר די מיומנים במעמדים האלה".

חברו הטוב של לחמן, עו"ד איצ'ה גואטה, לקח את טוטו תמוז תחת חסותו בצעירותו. לחמן מקווה שהוא לא יתעורר דווקא מולם. "איצ'ה לא קיבל לדעתי את הקרדיט על מה שנתן לטוטו. מ-12 בצהריים עד הערב הוא שיחק אצלו קטרגל אחרי בית הספר. איך שטוטו מתחיל להוביל את הכדור, איצ'ה כבר יודע מאיפה תבוא ההטעיה. בקטע הזה קשה מאוד לעצור את מה שהוא העניק לו, אבל כבר למדנו שאנחנו נצטרך לעצור מערך שלם ולא שחקן בודד".

לקראת המשחק, כל שחקן בנפרד נכנס לשיחה אישית עם אנשי הצוות המקצועי, שמבחינתם הכל מסודר ומתוכנן עד לפרטים הקטנים והרגעים האחרונים שלפני המשחק. אחד מהם הוא אלי חייט. בעבר מאמן הנוער האדום וכיום עוזר המאמן בראשל"צ. הוא לא מפסיק לתמוך בשחקניו: "עם אמונה ומחויבות הכל אפשרי לעשות. אני מקווה שאנחנו נשמח בסיום".

קרדיט: אסי ממן one.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה