ראשון לציון זכתה במקום השני בפרס שרת התרבות והספורט



הועדה הציבורית של הפרס בחרה השנה להעניק לראשון לציון את הפרס בקטגוריית ערים גדולות על השקעתה והישגיה בספורט;השרה לימור לבנת אשר יזמה את הפרס תעניק לראש העיר בחודש הבא בטקס חגיגי פרס כספי בשווי 40 אלף שקלים; שרת התרבות והספורט לימור לבנת: "אני מברכת את ראשון לציון על זכייתה בפרס. אני שמחה שפרס השרה בתחומי התרבות והספורט שיזמתי בשנה שעברה, הופך למפעל חשוב שמתמרץ ומעודד רשויות להשקיע יותר בתחומים שמשפיעים ומשפרים את איכות החיים של התושבים"

העיר ראשון לציון זכתה במקום השני בפרס שרת התרבות והספורט על הישגיה בתחום הספורט בקטגוריית הערים הגדולות. בשנה שעברה, יזמה השרה לימור לבנת יזמה את חלוקת הפרס לרשויות מקומיות על מנת לעודד את הרשויות המקומיות לקדם ולטפח פעילות מגוונת וענפה בתחומי התרבות והספורט לרווחת התושבים. זוהי השנה השנייה שבה מוענק הפרס היוקרתי בשווי כולל של כ – 1.1 מיליון שקלים. הפרס בתחום הספורט מחולק לערים שזכו בשלושת המקומות הראשונים בקטגוריות הבאות: עיר גדולה, עיר קטנה, מועצה מקומית, מועצה אזורית.
 
לערים שזכו במקום הראשון בכל קטגוריה יוענק פרס כספי בסך 75 אלף שקל. לערים שזכו במקום השני בכל קטגוריה יוענק פרס כספי בסך 40 אלף שקל.לערים שזכו במקום השלישי יוענק פרס כספי בסך 25 אלף שקל ובסך הכול יחולקו פרסים כספיים ל-12 רשויות מקומיות.
 
בנימוקי השופטים נקבע כי ראשון לציון מובילה בתמיכה כספית לתושב ובאחוז תמיכה הגבוה מסך התקציב שלה לטובת פעילות ספורט, שיעור הספורטאים הבוגרים ביישוב  הוא הגבוה מבין הערים הגדולות וכן ביחס לחלוקה למספר התושבים. העיר מקיימת יוזמות רבות, ביניהם, אירוע הסיום של שבוע ספורט ישראל בו השתתפו 25 אלף מתושבי העיר. במסגרת זכייתה תקבל המועצה גם פרס כספי בסך 40 אלף שקל שינותבו לרווחת התושבים.
 


 
משרד התרבות והספורט שם דגש על מתן הזדמנות שווה לכלל הרשויות להציע את מועמדותן בשתי הקטגוריות של הפרס, התרבות והספורט. לכן, נקבע בתקנון הפרס כי שתי ועדות הפרס יבחרו בכל קטגוריה את שלושת המקומות הראשונים כשבכל אחד מהמקומות ארבע רשויות זוכות: עיר גדולה; עיר קטנה; מועצה מקומית; מועצה אזורית. כחלק מתנאי הסף של התקנון נדרשו הרשויות לצרף התחייבות אישית חתומה מטעם ראש הרשות שסכומי הפרס ישמשו לשיפור וקידום נושאי הספורט והתרבות בתחומן לרווחת התושבים.
 
חבר השופטים לפרס בתחום הספורט כלל את:אורלי פרומן, מנכ"לית משרד התרבות והספורט, רן בר, סמנכ"ל משרד התרבות והספורט, עופר בוסתן, סגן ראש מינהל ספורט, הספורטאית ציפי אובזילר, קפטן נבחרת ישראל לשעבר בוני גינצבורג, אתי אלוני והטניסאי שלמה גליקשטיין.
 
שרת התרבות והספורט לימור לבנת: "אני מברכת את  ראשון לציון על זכייתה בפרס. אני שמחה שפרס השרה בתחומי התרבות והספורט שיזמתי בשנה שעברה, הופך למפעל חשוב שמתמרץ ומעודד רשויות להשקיע יותר בתחומים שמשפיעים ומשפרים את איכות החיים של התושבים".
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר: "ראשון לציון חיה ונושמת ספורט. העירייה משקיעה משאבים רבים בהקמת של מתקני ספורט חדשים ובשדרוג הקיימים. הגדלנו את התמיכה בקבוצות התחרותיות ובספורט העממי, ואנו פועלים כל העת לעודד השתתפות של יותר צעירים ומבוגרים בספורט בעיר. אני שמח שההשקעה ניכרת ושזכינו להכרת הממשלה לעשייה הענפה שלנו".
 
צור הודה לחבר המועצה מחזיק תיק הספורט, ציון כהן, ולחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש בראשות המנכ"ל אלי פולק ומ"מ יו"ר הדירקטוריון איילת אליאב, על הובלת העשייה בתחום הספורט בעיר. 
 
מנכ"ל החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, אלי פולק:"ראשון לציון, עיר מובילה בתחום הספורט. מתקני הספורט, אירועי הספורט והתמיכה בקבוצות התחרותיות ובספורט החובבני בעיר הם מהגדולות ביותר בארץ והביאו את העירייה לזכייה בפרס המכובד. אני גאה על כך ורוצה להודות למ"מ יו"ר הדירקטוריון של החברה העירונית, איילת אליאב, למנהל רשות הספורט, אמיר סולרסקי ולחבריי לעשייה בחברה העירונית אשר זכתה להכרת משרד התרבות והספורט".
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה