ראיון עם עידן מימון



עידן מימון כבר לא ילד, בן 38, אולם בדקות קשות ומותחות באשלים מול מכבי קריית מוצקין הוכיח שלניסיון וחוכמת משחק אין תחליף במשחק הכדוריד.

הפועל אלטשולר שחם ראשון לציון יצאה בשבוע שעבר לפגרת הנבחרת לאחר ניצחון 25:29 מול א.ס רמת השרוןו-100% הצלחה בארבעת המחזורים הראשונים בליגת ווינר בכדוריד.

מי שפתח, כמו תמיד, בכל אחד מהמשחקים והציג יכולת אופיינית עם הרבה אופי הינו הסמל, עוזר המאמן והקפטן, עידן מימון. עידן כבר לא ילד, בן 38, אולם בדקות קשות ומותחות באשלים מול מכבי קריית מוצקין הוכיח שלניסיון וחוכמת משחק אין תחליף במשחק הכדוריד.

במושגים של הכדוריד הישראלי עידן מימון כמט ושבר כל שיא אפשרי: בעזרת הזכייה בגביע המדינה אשתקד הוא הפך לכדוריד המעוטר ביותר בהיסטוריית הכדוריד הישראלי עם 21 תארים (חמישה מתוך ששת הראשונים הינם שחקני הפועל בהווה ובעבר).

הוא כבש יותר שערים במשחקי פלייאוף מאשר כל שחקן אחר, 452 שערים ב-86 משחקים (ממוצע של 5.25 שערים למשחק) והוא לקח חלק בתצוגת ההתקפה הפוריה ביותר אי פעם בליגת העל בכדוריד בה הפועל ראשון לציון בעונת 2003/04 גברה על מכבי רעננה בתוצאה 19:55.

כעת, נותר לעידן מימון שיא אחד בלבד לשבור: במקום הראשון בטבלת מלכי השערים במשחקים ליגת העל נמצא שחקן העבר, עקיבא לפלר, שב-21 עונות בליגת העל בהן שיחק במדי הפועל הרצליה, הפועל פתח תקווה, הפועל רמת גן מכבי נתניה ואליצור פתח תקווה כבש 2,923 שערים. לעומתו, עידן מימון פתח את עונתו ה-19 בליגה בהן שיחק תמיד בהפועל ראשון לציון ועד היום כבש, כולל במחזורים הראשונים עד היום, 2,795 שערים, והוא ניצב במקום השני כרגע.

ברור כי עיקר הריכוז של מימון על אף נתונים אלו מופנה לרצונו הטוטאלי להשיג אליפות ראשונה מזה חמש שנים ואף עם הצטרפותם של אבישי סמולר ששב מהבונדס ליגה ודן מירקוס להשיג דאבל ראשון מזה 12 שנים. עדות לכישרון האדום הרב ניתן למצוא בחמשת הזימונים לנבחרת: אבישי סמולר, דן מירקוס, עוז חממי, גיא כהן ויובל גררה.

הקפטן שיפרשן היום (שלישי, 19:25) את משחק הגביע הגרמני בכדוריד בין לובקה לפוקסה ברלין ב-19:25 בספורט 2 התפנה לראיון מיוחד באתר הקבוצה.

כיצד אתה מסכם את ארבעת מחזורי הפתיחה?

ברור שאנחנו מצפים ליכולת טובה יותר בארבעה משחקים אך בשורה התחתונה השגנו את הנקודות כמו שהיינו צריכים כי אלו המשחקים שבהם המטרה הראשונית היא לבוא ולהשיג את הנקודות. בכל מצב, אנחנו חייבים להשתפר.

מה היא ההשפעה של ריבוי הפגרות מתחילת העונה וגם אלו המצפות בהמשך?

אני חושב שצריך לקבל זאת בהבנה וכולם ידעו על הפגרות מראש ומאז ומתמיד היו אותן. מבחינתנו מי שנשאר בתקופה זו בקבוצה ימשיך וישתפר בכדי שהזמן הזה יעזור לנו להתגבש גם יחד. במוקדם או במאוחר לומדים לחיות עם זה. אין לנו טענות על הנושא הזה כלל.

אילו נקודות במשחק הקבוצתי היית רוצה שהקבוצה תשפר בהמשך הדרך?

"מבחינה הגנתית אני חושב שגם ההגנה וגם השוערים יחסית לתקופה זו עושים עבודה טובה. צריך לשפר את משחק המעבר, הקצב בהתקפה ובעיקר את הנעת הכדור והשילוב של השחקנים החדשים, דן מירקוס ואבישי סמולר שהגיע לעמדה חדשה, וצריך לתאם את הקאדר כולו. אנחנו לא בכושר שיא וגם לא רוצים להיות בשיא הכושר אלא להתבשל בשביל עוד כמה חודשים".

מהם הסיכויים לדעתך של נבחרת ישראל להפתיע את צ'כיה עם פיליפ ייחה בחוץ ו/או את גרמניה בבית?

"אני לא רואה סיכוי לנבחרת. זהו בית עם נבחרות הרבה יותר טובות מישראל. אני לא חושב שמישהו רואה מצב שהנבחרת תנצח ותעלה. עשו הרבה שינויים, הצעירו את הנבחרת משמעותית והשחקנים הצעירים יצטרכו להוכיח את עצמם. המטרה היא לא להעפיל כעת אלא לא לקבל בראש, לקבל ניסיון ולהצליח בקמפיינים הבאים".

קבוצות מחלקת הנוער מתחילות בימים אלו את משחקיהם הרשמיים לעונת 2012/13. מה אתה היית ממליץ לכל שחקן באשר הוא בכדי להפוך בהמשך הזמן לשחקן בסדר גודל שלך, אבישי סמולר ובויאן בוטוליה?

"שחקן נוער שמגיע לגיל נוער את הפוטנציאל שלו צריך לגלות לפני. אם שחקן כבר הגיע לקבוצות הנוער זה אומר שהוא מוכשר. השחקן צריך לעבוד קשה מאוד ולקבל הכוונה נכונה אך צריך להתחשב שלא בכל יום גדלים שחקנים בקליבר כזה".

מאת ף דין אלמס
קרדיט צילום: גבי אלאלוף


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה