אולג בוטנקו ימונה למאמן מכבי ראשל"צ



מאמן אס"א ת"א יוצג במסע"ת רשמית במדי האלופה, יחליף את גלעד מאור שעזב אחרי שמונה שנים במועדון. האולם בבית מכבי לא אושר למוקדמות ליגת האלופות ע"י התאחדות הכדוריד האירופית

מכבי ראשון לציון תקיים מחר (שני, 14:00) מסיבת עיתונאים בה תציג את המאמן החדש של הקבוצה שיחליף את גלעד מאור, שעזב אחרי 8 עונות את המועדון. למרות מעטה החשאיות, לאתר ערוץ הספורט נודע כי מי שצפוי קבל את השרביט, הוא לא אחר מאשר אולג בוטנקו מאס"א ת"א, שנמצא במו"מ מתקדם בימים האחרונים עם הצהובים והוא המועמד המועדף על הנהלת המועדון.

גלעד מאור הפך בעשור האחרון את מכבי ראשל"צ לקבוצה הבכירה בעיר, ובכדוריד הישראלי כולו, כשהוא מסיים את השליטה המוחלטת של הפועל ראשל"צ בענף. הצהובים זכו כאמור ב-7 אליפויות ב-8 שנים, כולל זכיה בתואר בעונה הנוכחית אחרי סדרה מתישה של 5 משחקים מול היריבה העירונית. שמו של מאור, מהמאמנים המעוטרים ביותר בכדוריד הישראלי, הוזכר כמועמד לאמן את נבחרת ישראל (אותה כבר הדריך בעבר במשך שנה אחת), אך מחר צפויה להגיע ההודעה על תחילתו של עידן חדש, תחת בוטנקו המוערך.

בתוך כך, התאחדות הכדוריד האירופית לא אישרה לראשל"צ לארח באולם "בית מכבי" במקרה שתארח את מוקדמות ליגת האלופות או תעפיל לטורניר. לפני מספר ימים הודיעה ההתאחדות כי האולם אינו עומד בסטנדרטים שדורש מפעל ליגת האלופות, כגון יציעים המאכלסים 2,000 איש לפחות ושתי טריבונות הממוקמות האחת מול השנייה.

הטענות של ההתאחדות האירופית הפתיעו את הנהלת האלופה עקב העובדה שבעונה שעברה ניתן האישור לשחק באותו אולם במוקדמות ליגת האלופות, ואף השקעו קרוב למיליון שקל על מנת להכשיר אותו, כולל רכישת משטח חדש בעלות של 25,000 יורו.

באיגוד הכדוריד מנסים לעזור לראשון לציון מול טענות התאחדות האירופית ושלחו מכתב תגובה בו הם מציינים כי אין מניעה לשחק בבית מכבי, שכן הוא האולם בו מקיים האיגוד הישראלי את משחקי נבחרת ישראל וגם את רוב האירועים הגדולים בענף. בנוסף נכתב כי ענף הכדוריד אינו הענף המוביל בארץ והכמות שבית מכבי מכיל (1,200 מושבים במשחקי כדוריד) מספיקה בהחלט. במקרה שטענות האיגוד הישראלי ידחו תיאלץ מכבי ראשון לציון לבחור אולם חלופי, כשעל הפרק נמצאים אולם מלחה בירושלים והאולם באשקלון.

קרדיט: אסף אקרמן sport5.co.il

צילום: דוד פליגל, אתר איגוד הכדוריד


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה