בוריס גלפנד מראשל"צ הפסיד בגמר אליפות העולם בשח-מט



זה היה קרוב, אפילו מאוד, אך הישראלי הפסיד 2.5:1.5 לאנאנד ההודי בשובר השוויון וסיים במקום השני בעולם. לאחר 12 משחקים התוצאה הייתה 6:6

בוריס גלפנד הפסיד לווישוונתאן אנאנד בגמר אליפות העולם בשח-מט ולא הצליח לזכות לראשונה בהיסטוריה בתואר היוקרתי. גלפנד ייאלץ להסתפק במקום השני והמאוד מכובד.

אחרי 6:6 בסדרת 12 המשחקים מול וישוונתאן אנאנד, כשכל אחד מהשניים ניצח משחק אחד ו-10 אחרים נגמרו בתיקו (נקודה לניצחון, 0.5 נק' לתיקו), הגיעו משחקי ההכרעה.

מה זה אומר? ארבעה מפגשים שבהם קיבל כל שחקן 25 דקות בלבד, כשהמתחרה הראשון שמגיע ל-2.5 נקודות זוכה בתחרות. אם לאחר ארבעת המפגשים הללו לא הייתה מושגת הכרעה, השניים היו ניגשים לסדרה של שישה זוגות משחקוני בזק בני חמש דקות.

בסופו של דבר, ההכרעה הגיעה. אחרי תיקו במשחק הראשון, כשבוריס גלפנד משחק בכלים הלבנים, הגיע הניצחון של אנאנד במשחק השני, בו היה ההודי עם הכלים הלבנים. ההודי פתח טוב, וגם כשהיה נראה שגלפנד סוחט תיקו, זה לא עזר בדרך ל-0.5:1.5 לאנאנד.

גם משחק מספר 3 נגמר בתיקו, תוצאה שהשאירה תחושת אכזבה אצל הישראלי ששלט במהלכים, אך מנגד היה קצר בזמן. במשחק הרביעי והמכריע, אנאנד שפתח עם הכלים הלבנים, ידע שתיקו מספיק לו, שיחק מבוקר ומחושב ושוב חשב פחות וניצל את השעון לטובתו בדרך תיקו נוסף וניצחון 1.5:2.5 בסיכום האליפות.

לבנת: "גלפנד - הפכת לגיבור לאומי"
שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, בירכה את גלפנד, למרות ההפסד: "אזרחי ישראל גאים בך על אף שלא זכית בתואר אלוף העולם. בשבועות האחרונים הפכת לגיבור לאומי. הבאת לא רק כבוד רב למדינת ישראל, אלא גם תרמת תרומה אדירה למודעות הציבורית לענף השחמט.

"ילדי ישראל יודעים היום מי זה בוריס גלפנד וחולמים לשחק כמוהו. לכן, ההישג שלך הוא לא רק הישג היסטורי יוצר דופן, אלא הישג מכוון ששם את השחמט על המפה ויוביל להתפתחותו וביסוסו. משרד התרבות והספורט רואה חובה להמשיך לתמוך באופן שוטף בענף השחמט בישראל. וכן למצוא דרכים נוספות לחיזוקו וטיפחו".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, התקשר לגלפנד על מנת לשבח אותו על הישגיו באליפות העולם בשחמט. הנשיא אמר לשחמטאי: "היה לי חשוב להתקשר אליך כדי לומר לך שאנחנו גאים בך וכי הבאת הרבה כבוד למדינת ישראל. הניצחון הוא עניין טכני בעוד שהמאמץ הוא אינטלקטואלי ואתה  קיימת מאמץ אינטלקטואלי מרשים. הגעת בהפתעה ועוררת הפתעה נעימה מאוד לכל עם ישראל".  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה