עידן מימון: "רק זכייה תשכיח את ההפסד מהעונה שעברה"



גמר גביע המדינה ה-50 בתולדות הכדוריד הישראלי ייערך היום (שני, 19:30, ספורט 5) באולם מטרו ווסט ברעננה, בין הקבוצה המעוטרת ביותר בארץ, הפועל ראשון לציון לבין מכבי תל אביב שרוצה לעשות היסטוריה ולזכות בגביע הראשון שלה

גמר גביע המדינה ה-50 בתולדות הכדוריד הישראלי ייערך מחר (שני, 19:30, ספורט 5) באולם מטרו ווסט ברעננה, בין הקבוצה המעוטרת ביותר בארץ, הפועל ראשון לציון (12 גביעים, האחרון שבהם לפני 11 שנה) לבין מכבי תל אביב שרוצה לעשות היסטוריה ולזכות בגביע הראשון שלה, רגע לפני שהיא פוגשת בשבת את דיומידיס היוונית בחצי גמר גביע האתגר האירופי. כ-150 כרטיסים נותרו למשחק, ויימכרו באולם.

היום התקיימה מסיבת העיתונאים במשרדי האיגוד. קפטן האדומים, עידן מימון, שיכול להשוות את שיא הנפות הגביע (שייך לג'ניה סבצ'וק - 10, ששיחק איתו בעבר), פתח את האירוע כמו יתר המשתתפים באיחולי החלמה ליו"ר איגוד הכדוריד דורון שמחי, אשר עבר אירוע לב ומאושפז בביה"ח רמב"ם בחיפה (מצבו טוב) ולא יהיה נוכח באולם מחר. "עשינו את כל ההכנות ואנחנו מגיעים למשחק המאני טיים הראשון שלנו במטרה לנצח. יש התרגשות, וכל עוד שיש לי את המתח והריגוש, אני אהיה בענף. למעלה מעשור לא זכינו בגביע ובשנה שעברה היינו קרובים (ההפסד למכבי ראשון לציון, בההארכה), את הסוף אתם יודעים. התסריט משנה שעברה חוזר בפלאשבקים כשמדברים עלה זה, ורק אם נזכה מחר זה יישכח".

"יש התרגשות רבה בהגעה לגמר גביע המדינה. שאפנו לרגע הזה כבר הרבה מאוד זמן. עד עכשיו לא עשינו כלום ואני מקווה שנראה מחר את היכולות שלנו", אמר קפטן מכבי תל אביב, רנן לנדסמן. מאמנו אבי רש המשיך: "אם הייתם שואלים אותי מה המטרות, אז הגביע הוא המטרה והמפעל האירופי הוא הניסיון. נוצרה לנו עונה עמוסה אשר משליכה גם על בניית אימונים נוספים, אבל אנחנו עוברים את זה שלב שלב ורוצים כבר מחר לקצור את הפירות".

שני המאמנים התייחסו לכך שזכייה מחר היא עבורם סוג של סגירת מעגל. משה רש, אביו של מאמן מכבי, הוביל את מכבי צפון כמאמן לזכייה בשני גביעים באמצע שנות השישים. איציק פרנקל, אביו של מאמן הפועל סער פרנקל, עמד בראש הפועל ראשל"צ הגדולה שזכתה ב-11 גביעים ברציפות, מסוף שנות השמונים ועד למילניום, יחד עם עמי שדה, נשיא הכבוד של המועדון.

"התובענות שלהם לא קלה להתמודדות ובטח שאתה לא בצד המנצח בסיום. אני מנסה לא להתעסק בדברים הללו, אחרי המשחק יהיה ניתן להתעסק בזה", התייחס סער פרנקל, ורש השלים אותו: "הרבה מאוד שיחות היו לי עם אבא כשהייתי שחקן וכך גם בתור מאמן. אני שואב ממנו הרבה מאוד".

לפני 14 שנים נפגשו הקבוצות במעמד גמר גביע המדינה, אז ניצחה הפועל ב-14 הפרש, 14:28, הפרש שיא בגמר גביע. אז אבי רש השחקן פגש ממול את עידן מימון המאסטרו. המציאות כיום שונה, והמאזן בליגה בין השתיים שמדורגות במקומות 3-4, מראה זאת - הפועל ניצחה בסיבוב הראשון 18:23, מכבי גמלה לה עם חמש הפרש משלה בסיבוב השני - 23:28. "אין פייבוריטית במשחק הזה" , קבע לנדסמן. "הסיכויים הם שווים. יש לנו את השחקנים המנוסים שהיו במעמד הזה ולכן הכל פתוח".

שתי הקבוצות מגיעות עם סגלים כמעט מלאים למשחק מחר. בהפועל ימשיכו להיעדר דניס זכרוב ואלי רן, שכבר תקופה ארוכה לא משחקים. במכבי, המקשר האוקראיני ואדים ויריץ' סוחב פציעה ולא ברור אם יתלבש.

כאמור, מחר יעניק איגוד הכדוריד במסגרת גמר ה-50 הוקרה לוותיקי העבר - שחקני קבוצות מכבי רחובות ומכבי ר"ג שנפגשו לגמר הראשון שנערך ב-1959. לאבות של שני המאמנים, משה רש ואיציק פרנקל. למאמן נבחרת ישראל לשעבר, איגור ביאליק, המאמן המעוטר ביותר בתולדות משחקי הגביע (שבע זכיות, ועוד ארבע כשחקן), ולשופט הבינלאומי לשעבר, נחום זבצקי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה