כדורסל: ראשל"צ הפסידה 69:80 בבית לאשדוד



רצף של שני ניצחונות של ראשל"צ נקטע דווקא באולמה הביתי בו נכנעה 80:69 למכבי אשדוד שהתאוששה מההפסד הדרמטי לחולון.הקבוצה של עופר ברקוביץ' ברחה לניצחון 69:80 בבית מכבי.

רצף של שני ניצחונות של ראשל"צ נקטע דווקא באולמה הביתי בו נכנעה 80:69 למכבי אשדוד שהתאוששה מההפסד הדרמטי לחולון. אחרי מחצית ראשונה צמודה שהסתיימה ביתרון מזערי 30:31 לראשל"צ, המחצית השניה הייתה בשליטת האורחת שעלתה ל-49:54 בסיום הרבע השלישי.

מכבי אשדוד ספגה בשבוע שעבר הפסד כואב עם הבאזר נגד הפועל חולון, שקטע רצף של 5 נצחונות רצופים. אך הערב (ראשון), היא הוכיחה שזה לא הוריד אותה לקרשים והיא עדיין חזקה מספיק, כדי לתת למכבי ראשון לציון הפסד נדיר. הקבוצה של עופר ברקוביץ' ברחה לניצחון 69:80 בבית מכבי.

כוכב הערב הגיע מכיוון בלתי צפוי. בדרך כלל צמד הג'ושים - קרטר ודאנקן - מספקים את הנקודות לקבוצה הדרומית, אך הפעם אלכס טיוס לקח פיקוד וסיפק משחק פנטסטי של 24 נקודות וגם 10 ריבאונדים. לצידו בלטו גם דרור חג'ג' שהאריך את רצף המשחקים שלו בדאבל פיגרס ל-5 עם 14 נקודות, וגם דאנקן שקלע 10 והוריד 11 כדורים חוזרים. גם מאיר טפירו הוותיק והטוב נתן תרומה משלו - 10 נקודות, 5 אסיסטים, 4 רביאונדים ו-3 חטיפות.

עבור אשדוד, מדובר בהפסד שבא אחרי 6 נצחונות ב-7 משחקים. השחקנים של אפי בירנבוים נראו אפטיים ולא היו מדויקים למן פתיחת המשחק. ג'ו קרופורד אמנם נתן לה תפוקה טובה, אך הוא גם איבד את העשתונות ושלח מרפק מיותר לפניו של רובי בוסטיין שהרסו את סיכויי המאחרת לנצח בדקות האחרונות. נקודת האור היחידה הייתה יכולת הקליעה של ניצן חנוכי, שכמו שבוע שעבר דייק נהדר מעבר לקשת וסיים עם 17 נקודות.

בתום המשחק אמר ברקוביץ': "דרור ומאיר שלטו בקצב, נתנו משחק טוב והייתה לנו הגנה חכמה. חזר לנו החיוך אחרי שהפסדנו בשבוע שעבר, הניצחון נותן לנו אוויר". מן העבר השני, לבירנבוים היו מחמאות ליריבה והרבה כבודה להמשך: "מגיעות ברכות לאשדוד. התפתנו למלכודת שהם נתנו לנו לזרוק מרחוק. נצטרך מבפנים לעשות את מה שאנחנו צריכים כדי לפתור את הבעיות".

מהלך המשחק

אחרי פתיחה לא חדה, המארחים נכנסו לעניינים ופצחו בריצת 0:7, כשברנדון באומן מתבלט. הכתומים המשיכו לנצל את הירדמות יריבתם ואדריאן יוטר העלה ל-6 הפרש במהלך של סל ועבירה. בתום הרבע הראשון התוצאה עמדה על 13:17 לראשון.

הרבע השני נפתח כמו קודמו, כשאשדוד נראית טוב יותר ומחזירה את היתרון הודות ל-5 נקודות רצופות של שוטבין. 4 וחצי דקות לתוך הרבע, בירנבוים סוף סוף זכה לראות את קרופורד קולע נקודות ראשונות למארחת. הוא המשיך ביכולת הטובה וצלף מעבר לקשת.

המחצית השנייה נפתחה טוב יותר עבור ראשל"צ, עם שתי קליעות רצופות של חנוכי ועלייה ליתרון 33:39. אך אשדוד לא נתנה לה לברוח ודאנקן הצית ריצה גדולה של 1:15, ואשדוד כבר הובילה 47:54.

האורחים המשיכו לשלוט גם בדקות הראשונות של הרבע האחרון, ועלו ליתרון שיא של 11 נקודות אחרי סל של טפירו. שלשה מדהימה של קרופורד, מטר מאחורי הקשת, הפיחה חיים בכתומים. דאנק גדול של אלכס טיוס עשה 61:68 לאשדוד 4 דקות לסיום. אבל כמו שקרופורד נותן, ככה הוא גם לוקח. השחקן חטף קריזה ושלח מרפק לפניו של בוסטיין, שלח את חג'ג' לקלוע שתי קליעות מהקו על עבירה לא ספורטיבית, ואשדוד חזרה ל-11 הפרש דקה וחצי לסיום.

קרדיט: ערוץ הספורט sport5.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה