כדורגל: דרבי כתום- ראש"צ נגד בני יהודה



המארחים ניצחו בחמשת המפגשים הקודמים, ראשון מקווה להפתיע גם ללא אוהד כהן (א', 19:30). גלבאן ישחק עם זריקה?

נתחיל בטריוויה

* אסי בלדוט, שחקנה של הפועל ראשון לציון, שבר העונה את שיא הכיבושים העונתי שלו עם שבעה שערים עד כה. השיא הקודם שלו היה שישה כיבושים בעונות 2005/6 ו-2008/9

* ראשון לציון סיכמה עם הגנאי אימורו לוקמן, שעשה את מרבית שנותיו בליגת העל במדי בני יהודה.

* בני יהודה ניצחה את כל חמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות (ארבעה מתוכם בחוץ, ר"ב) ויחס השערים במשחקים אלה עומד על 4:11 לזכות הכתומים משכונת התקווה.

מפתחות והכנות

בני יהודה:

בקבוצה מייחסים חשיבות רבה למשחק ולא מקלים ראש ביריבה מהתחתית שתבוא לבלומפילד להילחם על חייה. בשכונה מודעים לעובדה שניצחון של הקבוצה בצירוף איבוד נקודות של סכנין ורמת השרון, יקפיץ את הזהובים עד המקום החמישי.

הקשר הארגנטינאי פדרו גלבאן לא נטל חלק באימון המסכם של הקבוצה, בשל פציעה ברגלו. בשלב זה הוא בספק למשחק, אם כי קיימת סבירות גבוהה מאוד שהוא יפתח בסופו של דבר ויעלה לשחק עם זריקה. במידה שהארגנטינאי לא יהיה כשיר, עשוי אמיר עגיוב להחליפו בהרכב.

בלי קשר לגלבאן, צפוי המאמן יוסי אבוקסיס לערוך מספר שינויים בהרכב וזאת עקב חסרונם של עוז ראלי וקסטוטיס איבשקביצ'יוס המוצהבים שלא יהיו בסגל. חסן אבו זייד יחזור להרכב ויפתח לצידו של שלו מנשה בקישור האחורי. ישראל זגורי צפוי לפתוח במקומו של ראלי, כאשר גם בחלק הקדמי מתוכנן שינוי ודינו אנדלובו יקבל את חולצת ההרכב על חשבונו של פיני בלילי שיסופסל.

המאמן עדין ממתין לחיזוק אם כי ככל שעובר הזמן נראה שגם בחלון ההעברות הזה, לא יגיע רכש משמעותי לקבוצה, אם בכלל. עד כה הסגל של בני יהודה רק הצטמק לאחר שחרורם של שלומי לוי להפועל הרצליה וניצן אהרונוביץ' שהושאל לבית"ר תל אביב רמלה מהליגה הלאומית.

הפועל ראשון לציון:

ראשון לציון שקועה עמוק בתחתית הטבלה ובקבוצה יודעים שהפסד נוסף יקרב אותה בחזרה לליגה הלאומית, אחרי ביקור קצרצר של עונה אחת. המאמן ניסן יחזקאל יאלץ להסתדר שוב ללא השוער אוהד כהן שלא התאושש מהפציעה, כאשר אבירן דלל ימשיך למלא את מקומו בהרכב. יחזקאל יחסר גם את דודו אברהם המוצהב, אך יקבל בחזרה את איתי אלקסלסי שסיים לרצות עונש הרחקה.

על פי האימון המסכם שנערך היום, קשה היה להבין מי יהיו ה-11 שיפתחו, מאחר שהמאמן לא תרגל הרכב מסוים. הקשר דור הלוי החלים כמעט לחלוטין ממתיחה בשריר הירך האחורי ויעמוד לרשותו של המאמן, אולם לא ברור אם יפתח כבלם או קשר אחורי. הבלם גל ספיר שאכזב במשחק האחרון עשוי לאבד את מקומו, כאשר גיא משפתי עשוי לפתוח במקומו בעמדת הבלם. בחלק הקדמי לא צפויות הפתעות כאשר אסי בלדוט, אקס בני יהודה, ישתף פעולה יחד עם דיוויד גומז וחלוץ הרכש המולדבי גאורגי אובסניקוב, שהיה לא רע בהופעת הבכורה שלו בשבוע שעבר.

באסיפה הטקטית הקרין יחזקאל לשחקניו, לקט שערים של בני יהודה, בעיקר ממצבים נייחים והתקפות מתפרצות, וביקש משחקניו להיות מרוכזים ומפוקסים במשחק ההגנה. בצוות המקצועי ימשיכו לחפש אופציות חלופיות לעמדת הבלם, במקומו של מיכל האנק הסלובקי שכשל בבדיקות הרפואיות ושוחרר באופן סופי. מי שאמור לנחות הלילה בישראל הוא הקשר הגנאי אימורו לוקמן שסיכם עקרונית את תנאיו ואם יעבור בשלום את הבדיקות הרפואיות, הוא יוחתם במקומו של ג'סטין זולו ששוחרר מהסגל.

יעמדו למבחן

בני יהודה – דינו אנדלובו

החלוץ הדרום אפריקאי עבר תקופה לא קלה לאחר מות אביו ובשבועיים האחרונים הוא מתחיל לחזור לעניינים. בשבוע שעבר שולב אנדלובו כמחליף והפעם הוא צפוי לקבל את חולצת ההרכב הראשון. החלוץ כבש רק שני שערים מאז שהצטרף לקבוצה וגם הוא כמו יתר שחקני החלק הקדמי, מתקשה להבקיע שערים. אנדלובו יפגוש מחר את ההגנה החדירה של ראשון לציון וזו הזדמנות נפלאה עבורו לחזור לכבוש ולשפר במעט את טור הסטטיסטיקה הלא מרשים שלו עד כה.

הפועל ראשון לציון – אסי בלדוט

למרות העונה הגרועה שעוברת על קבוצתו, מפגין העונה בלדוט כושר נפלא והוא אחת מנקודות האור הבודדות בקבוצה של ניסן יחזקאל. בלדוט יפגוש מחר את קבוצת נעוריו, בה שיחק עשר שנים וינסה להמשיך בכושר הכיבוש הטוב בו הוא נמצא.

הרכבים משוערים

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, דן מורי, גל כהן, כפיר אדרי, חסן אבו זייד, שלו מנשה, ישראל זגורי, פדרו גלבאן (אמיר עגיוב), ננאד מרינקוביץ', דינו אנדלובו.

הפועל ראשון לציון: אבירן דלל, גיא אבנד, גל ספיר (גיא משפתי), דור הלוי, עמירן שקלים, איתי אלקסלסי, קובי מוסא, ריף מסיקה, אסי בלדוט, דיוויד גומז, גאורגי אובסניקוב.

קרדיט: וואלה! ספורט


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה