היום: דרבי הכדוריד הגדול של ראשון לציון



היום (שישי) ב-16:00, יהיה לוהט בלי קשר למעלות בחוץ. הפועל מול מכבי, סער פרנקל מול גלעד מאור, עידן מימון מול יואב נאמן והאחים רוזנטל ראש בראש, יהיו רק חלק מהמפגשים הפיקנטים בדרבי הזה.

מזג האוויר בחורף מאופיין בדרך כלל בקור עז אבל בראשון לציון, היום (שישי) ב-16:00, יהיה לוהט בלי קשר למעלות בחוץ. הפועל מול מכבי, סער פרנקל מול גלעד מאור, עידן מימון מול יואב נאמן והאחים רוזנטל ראש בראש, יהיו רק חלק מהמפגשים הפיקנטים בדרבי הזה.

בעשור האחרון הצד הצהוב שלט ביד רמה בהגמוניה בעיר אולם גם גלעד מאור זוכר שהמאמן היחיד שנטל ממנו את הכתר באחת מעונותיו כמאמן ראשי במכבי הוא לא אחר מסער פרנקל שחזר למועדון בו גדל. הדרבי הזה כבר קיבל משנה תוקף בגלל שהפועל מוליכה את טבלת ליגת ווינר בשתי נקודות וניצחון נוסף יעלה את הפער לארבע. מדובר בפער משמעותי משום שבשונה משנים קודמות, השנה הליגה משוחקת במתכונת של שני סיבובים בלבד.

לאחר שבחנו את המקשר הימני, פיליפ שפנוביץ', העדיפו בצוות המקצועי האדום לוותר על שירותיו ולהביא את פיבוט נבחרת אסטוניה, מאריוס לפ בכדי ליצור קו הגנתי איתן יחד עם בויאן בוטוליה במספרי 3 בהגנה.

יותם טל סוחב פציעה, זכר לכישלון הנבחרת מול אוסטריה, ונמצא בספק למשחק. כרטיסים לדרבי לא ניתן למצוא כבר ימים רבים ובעיר מדברים בעיקר על המפגש בין האחים למשפחת רוזנטל, יוני האדום ואריאל הצהוב.

החל מעונת 2007/8 ארבעה שחקנים חצו את הכביש בין האדום לצהוב ולהיפך. עוזר המאמן של מכבי כיום, שחר הבר, שהוא במקור מרחובות, עשה את הדרך מהפועל למכבי ובעונה זו דווקא האדומים זכו באליפות. שחקן הבית של הפועל, גיל יעקב, עשה בעונה שעברה את אותה הדרך ותרם למכבי רבות בדרכה לזכייה בדאבל. העונה שני שחקנים עשו דרכים הפוכות: אמיר לנגליב שגדל בנס ציונה למכבי ויוני רוזנטל שהוא שחקן בית של מכבי עבר להפועל. אם סטטיסטיקה זו תחזור על עצמה אזי להפועל יש תקווה בהמשך העונה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כזכור, יוני רוזנטל עשה את הדרך ממכבי להפועל דווקא לאחר שנבחר לקיצוני השמאלי הטוב ותגלית העונה אשתקד בליגת העל וזאת בעקבות העדפת הצוות המקצועי של מכבי להשאיר את דור גבע. זהו יהיה הדרבי הראשון של יוני באדום לאחר שבגילאי הנוער היה מעמודי התווך בזכיית מכבי באליפות הליגה העלית לנוער כולל שער ניצחון באשלים.

יוני רוזנטל נשמע נרגש לקראת הדרבי ואמר ל-ONE: "הולך להיות משחק מטורף, זה בדוק. יש לנו הגנה טובה ומכבי באטרף נגדנו. עבור המשפחה זה הקטע הקשה ביותר. כשהייתי בהרצליה זה לא כמו בהפועל, שם היה הרבה יותר קל. אני בטוח שקשה להם לעודד כל אחד בנפרד. הם רוצים בשורה התחתונה את ההצלחה שלי ושל אריאל. גדלנו על הצבע האדום של ריבר פלייט בבית בגלל שהמשפחה מארגנטינה והדרבים היו נגד הצהוב - כחול של בוקה ג'וניורס אבל עכשיו זה הסופר קלאסיקו של הכדוריד. מעניין ולוהט אש הולך להיות על הפרקט. יש שחקנים חדשים וצעירים שטרם חוו דרבי ולא משנה מאיזה צד. אני חוויתי את זה בנוער וגדלתי לזה אז זה קצת שונה שבאים מבחוץ. אני מקווה שהם יבינו מהר מה זה דרבי ראשל"צי".

קרדיט: דין אלמס one.co.il

צילום: אבי קקון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה