מכבי ראשון לציון מערערת על התוצאה מול אשקלון



במכבי ראשל"צ לא נרגעו הרוחות לאחר הסיום הדרמטי של המשחק אמש, בו ניצחה עירוני אשלקון 79:81 משלשה דרמטית של מרקו קילינגסוורת' 1.4 שניות לסיום.

במכבי ראשל"צ לא נרגעו הרוחות לאחר הסיום הדרמטי של המשחק אמש, בו ניצחה עירוני אשלקון 79:81 משלשה דרמטית של מרקו קילינגסוורת' 1.4 שניות לסיום.

כזכור, מייד לאחר הסל הדרמטי, ראשל"צ הוציאה כדור לאורך מגרש שלם לכיוונו של אדריאן יוטר, כדור שלא הגיע ליעדו מאחר והספסל של אשקלון, בתוספת מספר אוהדים פרצו למגרש וחיבקו את קילינגסוורת' לאחר הסל. השופטים שרקו לקיום המהלך מחדש, בעוד לטענת אנשי ראשל"צ, היה צורך לשרוק לעבירה טכנית, בגין התפרצות הספסל לפרקט.

אנשי ראשל"צ שלחו למנהלת הליגה מכתב ובו הם מערערים על תוצאת המשחק ודורשים משחק חוזר. הערעור יידון בוועדת הליגה במנהלת, וכמו כן באגף המשפטי באיגוד הכדורסל שמטפל בסוגיות האלה. "בזמן שהכדור באוויר וחי, פרץ הספסל האשקלוני למשחק, שחקנים, קהל שעמדו בסביבה. יוטר שקפץ לכדור הועף לרצפה בעבירה ברורה של קילינגסוורת' ואת הכדור תפס אחד האנשים שפרצו למגרש אך השופטים בחרו להתעלם מהעובדה שהמשחק 'חי' והפסיקו את המשחק", נכתב במסמך נשלח ובהמשך, "אנו מבקשים ניצחון טכני או קיום משחק חוזר"  

המאמן אפי בירנבוים אמר כבר אמש, בסיום המשחק: "לא נשארו לי פסקי זמן, ונתתי הוראה לשחקנים לרוץ לצד שני. מי שעצר עצר את המשחק היה הקהל שנכנס למגרש והביא ניצחון יפה מאוד לאשקלון. צריך היה לשרוק להם פאול טכני, שהשופטים יבדקו את עצמם".

מנכ"ל מכבי אשקלון, שמעון אמסלם, מסר בתגובה: "אנחנו לא צד בויכוחים ובטענות של מכבי ראשון לציון. אנחנו שומרים על הזכות שלנו להגיב כשנקרא את הערעור שלהם. המשחק מבחינתנו הושלם במועדו עם ניצחון גדול ומדהים שלנו מסל של קילינגסוורת, אנחנו נמשיך לבנות פה את המועדון שיתן כבוד לעיר אשקלון עוד שנים קדימה".

על פי תקנון איגוד הכדורסל, משחק יופסק לאלתר רק אם שופט נפגע. בכל מקרה אחר, שיקול דעתו של השופט יקבע האם יופסק משחק, תישרק עבירה טכנית, או כל פעולה אחרת. ראשל"צ שמגישה ערעור למנהלת הליגה, תמתין להחלטתה. אם הערעור יתקבל ויוחלט על משחק חוזר, רשאית אשקלון לערער לביה"ד העליון של איגוד הכדורסל. אם המנהלת תחליט שאין מקום למשחק חוזר, רשאית ראשל"צ לפנות לביה"ד העליון של האיגוד כדי לערער על ההחלטה. גורמים באיגוד הכדורסל מציינים כי גם אם שופט טעה בהחלטתו, אך עשה זאת בתום לב, זהו חלק בלתי נפרד מהמשחק. "טעויות שיפוט הן חלק מהספורט", אמרו באיגוד.

קרדיט: רועי גלדסטון |  ספורט5


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה