פתיחת עונה: מכבי ראשון לציון מתכוננים לליגה



מבין כל הקבוצות בליגה, ראשון לציון היא היחידה שיכולה להתגאות בכך שהמאמן שלה ממשיך לשנה שלישית ברציפות והפעם האחרונה שזה קרה שם היתה בתחילת שנות התשעים....

מכבי ראשון לציון הולכת על המשכיות והקיץ החתימה את אפי בירנבוים לשלוש עונות נוספות אחרי שנתיים ראשונות בהן שמרה על קו עליה תחת הדרכתו. מבין כל הקבוצות בליגה, ראשון לציון היא היחידה שיכולה להתגאות בכך שהמאמן שלה ממשיך לשנה שלישית ברציפות והפעם האחרונה שזה קרה שם היתה בתחילת שנות התשעים כשמויש'לה ויינקרנץעמד על הקווים בין השנים 1990 ל-1993. אז זה הסתיים עם מקום שביעי אחרי שנתיים רצופות במקום השני. הפעם מקווים בראשון לציון לתוצאות הפוכות.

 

כימיה טובה בין המאמן לעוזרו חשובה מאוד לשמירה על מערכת בריאה, וכדי שהצוות המקצועי יצליח להפיק את המקסימום מהשחקנים, חייבת להיות אמונה עיוורת בין מרכיביו. לאחר חמש שנים רצופות נפרד אפי מרועי חגאי ששימש כעוזרו בבני השרון, במכבי תל אביב ובראשון לציון. מחליפו מתן חרוש הוא מהעוזרים היותר מנוסים בליגה, אבל השאלה הגדולה היא האם יצליח להתנהל בהרמוניה עם בירנבוים, כפי שעשה קודמו.

 

ארון מגי, דוויין מיצ'ל, אייזיאה סוואן וריימר מורגן היו הזרים המובילים של הקבוצה בעונה שעברה, ולמרות שאיש מהם לא ישחק ביורוליג או ביורוקאפ בעונה הקרובה, הם גם לא ילבשו כתום. במסיבת העיתונאים הרשמית הסביר בירנבוים שההצלחה בעונה שעברה הפכה אותם ליקרים מדי, ובמקומם הובאה רביעיה חדשה: ברנדון באומן וג'ו קרופורד, ששיחקו באוניברסיטאות גדולות כמו ג'ורג'טאון וקנטאקי, וגם בגרמניה ובצרפת, והם המנוסים יותר ואמורים להוביל את הקבוצה יחד עם הקפטן החדש, ניצן חנוכי. זרים נוספים הם דרווין קיצ'ן ואדריאן אוטר, שינסו להיכנס לנעליים הגדולות של סוואן ומגי.

 

במשך שלוש שנים התעלל אדריאן אוטר בגבוהי הליגה הלאומית. שנתיים בלב השרון ועונה אחת עם הפועל תל אביב. העונה אפי נותן לו הזדמנות להוכיח שהוא יכול לעשות אותו הדבר גם בליגה הבכירה והשאלה הגדולה היא האם שחקן שגובהו בקושי שני מטרים יכול להיות סנטר מצליח בליגה שלנו? התחושה היא שכן.

 

לאפי משימה חשובה נוספת העונה והיא האחראיות על טיפוחו ופיתוחו של אחד הכישרונות הגדולים של הכדורסל הישראלי כיום. אור סולומון היה השחקן הטוב ביותר באליפות אירופה לנוער דרג ב' שנערכה בקיץ. הפורוורד בן ה-18, שגדל במחלקת הנוער של הקבוצה והוביל אותה בשנה שעברה ביחד עם אחיו הצעיר יניב (המוכשר לא פחות) לזכיה באליפות הליגה לנוער, רשם 17.5 נקודות,8.1 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים ב-24 דקות בממוצע למשחק והיה השחקן המוביל בנבחרת במהלך אליפות אירופה. כבר בעונה שעברה הוא קיבל דקות בכורה בבוגרים, והעונה הוא צפוי להיות חלק מהרוטציה של בירנבוים. למעשה, הוא הסמול פורוורד הטבעי היחיד בסגל הבכיר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה