רון אטיאס מראשון לציון סגן אלוף אירופה בטאקוואנדו



רון (16), תלמיד כיתה י"א בבית ספר "גימנסיה גן נחום" בראשל"צ, חבר נבחרת ישראל בטאקוונדו משנת 2006, ומשתייך לנבחרת הבוגרת מאז 2009.

27 ספורטאים התחרו במשקל של אטיאס כשהוא עצמו דורג לפני התחרות שמתקיימת בקפריסין במקום החמישי. הישראלי העפיל אוטומטית לסיבוב השני שם חיכה לו הספרדי המצוין סרחיו פרננדז אותו ניצח 9:12.

ברבע הגמר חיכה לו מהמט דולאס הטורקי, שדורג רביעי בתחרות. לאחר קרב שקול ואחרי שניצח בקרב הקודם בשלוש נקודות, ניצח אטיאס הפעם בהפרש שתיים 4:6 בדרך לחצי הגמר מול האנגלי ג'יימי אבליי, אבל גם שם כמיטב המסורת היה קרב שקול ואיכותי במיוחד שהסתיים בתיקו 8:8, מה שהוביל להארכה.

אטיאס היה הראשון שיזם מהלך התקפי וקיבל נקודת זהב שהעלתה אותו לגמר אליפות אירופה מול המדורג שני הבלגי סאלחאדין בנסאלה, שניצח גם הוא בנקודת זהב בחצי הגמר את יריבו הרוסי.
בגמר אטיאס כבר נראה עייף, נוצח 11:6 והסתפק בתואר המכובד של סגן אלוף אירופה. 

רון (16), תלמיד כיתה י"א  בבית ספר "גימנסיה גן נחום" בראשל"צ, חבר נבחרת ישראל בטאקוונדו משנת 2006, ומשתייך לנבחרת הבוגרת מאז 2009.

אטיאס התפרסם מוקדם יותר השנה לאחר שלפני ארבעה חודשים, יומיים לפני יציאת הנבחרת לאליפות העולם בקוריאה אביו נפטר באורח פתאומי. למרות הטרגדיה והעובדה כי אביו ליווה אותו מקרוב לאורך כל הקריירה, החליט אטיאס, באישור מיוחד של רב, לנסוע לאליפות ויומיים לאחר ההלוויה הוא נסע לקוריאה יחד עם מלווה מיוחד שהצמידה לו מועצת באר יעקב.

המנהל המקצועי של התאחדות הטאקוונדו עדי דוידוב: "זו תוצאה נהדרת, מגיע לו אחרי שנה לא קלה,הוא שוב הוכיח באיזה פוטנציאל מדובר".

עוד ישראלי שרשם הופעה טובה מאד הוא אילן ברגינסקי שהתחרה במשקל עד 63 ק"ג. ברגינסקי ניצח בנוקאאוט יריב קפריסאי ובהמשך יריב פיני לפני שנכנע לתורכי שזכה בזהב בשלב רבע הגמר וסיים חמישי.

יסמין ול הודחה ברב הראשון שלה במשקל עד 52 ק"ג מול צרפתייה שהעפילה לחצי הגמר.
מחר יתחרה אדי שרבנסקו במשקל עד 51 ק"ג. שרבנסקו המדורג חמישי, יאלץ לפרוש מהתחרות אם יעפיל לשלבים הגבוהים בשל כניסת יום כיפור.

קרדיט צילום: איגוד הטאקוואנדו


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה