חלום האלופות של מכבי נמוג



ראשון לציון הפסידה בבית, חלום האלופות נמוג -ראשון לא היוו יריב לסקופיה והפסידו 27:19. מאור: "ידענו על הפערים מראש". היום מול הפאנרפיורדר .

יום שישי היה יום שחור לספורט הישראלי. נבחרת הכדורגל הפסידה ליוון 1:0 ואיבדה סיכוי לעלות ליורו. נבחרת הכדורסל ספגה הפסד שלישי ברצף, הפעם לסרביה 89:80 ולמעשה איבדה גם כן סיכוי להמשיך ביורובאסקט.

דווקא מכבי ראשון לציון השאירה תקווה כלשי לספורט הישראלי מול מטאלורג סקופיה המקדונית. זה אומנם מוקדמות ליגת האלופות, אבל הבחורים של גלעד מאור מאוד קיוו להשיג את הניצחון.


בראשון התמרקו לקראת המשחק, בית מכבי נבנה כמעט מחדש, פרקט מיוחד הובא מחו"ל להתאים לתנאים של האיגוד האירופי, אבל כל זה לא עזר.

רצון לחוד ומציאות לחוד. מסתבר שיש קו מקביל כלשהו בין הכדוריד לכדורגל בכל זאת. כמו מכבי חיפה, גם חניכיו של גלעד מאור לא השכילו להתעלות ברגע האמת, על אף שפגשו יריבה בקנה מידה אירופי גדול, וייראו את הצ'מפיונס ליג של הכדוריד מהבית אחרי הפסד 27:19.

 
גלעד מאור: אין פה קיצורי דרך

ראשון דווקא פתחה טוב עם שני שערים של פומרנץ, אבל המקדונים נכנסו מהר לעניינים. רושקה היה מסננת בהגנה, וסילביו ביוצ'אנו שעלה עם זריקה התקשה להיכנס לעניינים. עם פיגור 13:7 במחצית היה דרוש שינוי גדול במחצית השנייה שלא הגיע.

 
המקדונים המשיכו לשלוט במתרחש על המגרש, ולחניכיו של גלעד מאור לא היו תשובות להתקפות של סקופיה. הזרים לא נתנו מספיק בשביל לעזור לראשון, בויצ'אנו אומנם עלה עם זריקה אך זה לא מנחם, גם מריאן לא עשה מספיק ורושקה לא תרם כמעט כלום.

ליגת האלופות כנראה תיאלץ להמתין עוד שנה עד אשר תקלוט נציגה ישראלית, הערב ב-20:15 תשחק ראשון לציון מול הפאנרפיורדר האיסלנדים לקרב על הכרטיס לסיבוב השלישי של גביע ה-EHF כמדורגים.


מאמנה של מטאלורג סקופיה, לינו צ'ארבר, אמר: "קודם כל אני רוצה להגיד שרמתה של מכבי הייתה טובה אך אנחנו היינו טובים יותר. ההגנה שלנו הייתה טובה מאוד אך את ההתקפה צריך לשפר. מחר יש לנו משחק חשוב נוסף בשביל קבוצתי אך אני מאמין בקבוצתי שננצח את האסלום ונעפיל לשלב הבתים".

 
מאמנה של מכבי ראשל"צ, גלעד מאור: "מדקה 15 התגלו הפערים וידענו עליהם מראש. ההפרש בכל מצב הוא קטן יותר מזהו האמיתי. אין פה תירוצים וצריך לומר את האמת שבמשחק עומד לא היה לנו את הכלים. אין קיצורי דרך ומחר יש משחק נוסף, חשוב לא פחות, הציפיות היו ואנחנו מקווים לתת את הממתק של סיבוב שלישי ב-EHF כמדורגים".

חן פומרנץ אמר לאחר המשחק: "היו המון טעויות שנבעו מהלחץ וצורת המשחק. ככל שהמועדון יתקדם ויחזור למעמדים הללו הוא רק ישתפר. רואים שאנחנו עדיין לא שם. אם באמת רוצים לקדם את הענף זה דרך ניצחון. רוצים ניצחון אירופי ברמה כזו".

 
סקרפסו טום-אר, מאמנה של האסלום שתגפוש מחר את מטאלורג סקופיה: "היינו הרבה יותר טובים מהפנאפיורדר וציפינו לכך, אני חושב שאנו טובים יותר. אני חושב שמטאלורג הם הפייבוריטיים פה".

מחצית ראשונה

המשחק יצא לדרך וראשון לציון יצאה להתקפה הראשונה. יואב נאמן מי אם לא הוא נתן את הפתיח עם שער מצוין, מהצד השני מיד השווה זארקו מרקוביץ' בטיל אדיר. ראשון יצאה להתקפה ואיבדה, המקדונים עקצו עם שני שערים מהירים בדרך ל-3:1. פיליפ מריאן עם הראשון שלו במשחק צימק. גל אברהם בזריקה משבעה מטרים יכל להשוות אך החמיץ, חן פומרנץ דווקא עשה זאת נכון.


עוד התקפה לראשון, רושקה מצא את בויצ'אנו בכדור מצוין והיתרון חזר לראשון 3:4. יחד עם זאת, דרגאן סטאניץ' בשער המקדוני הראה שיש פיגורה בין הקורות ועצר היטב את התקפות חניכיו של גלעד מאור. פומרנץ לא התרשם והבקיע את השני שלו בדרך ל-4:5.
המקדונים נכנסו לעניינים ועם ריצת 1:4 עלו ל-8:6 כששחקני ראשון מתקשים להגיע למצבי זריקה נוחים.

ראקצ'ביץ' שוב קיבל כדור מצוין ומריאן לא יכל לעצור אותו מלהבקיע את התשיעי של סקופיה, גלעד מאור ראה את העסק מסתבך ולקח פסק זמן לעצור את הסחף. הצהובים חזרו מפסק הזמן וגל אברהם כבש גול סופר חשוב, אך מויסובסקי עם שני שערים רצופים העלה ליתרון ארבע 11:7. עוד אחד של המקדונים והעסק התחיל לברוח לחבורה של גלעד מאור.

שחקני ראשון כיסחו יתר על המידה, וספגו הרחקה חמישית כבר בדקה ה-26, כולל שתיים של מריאן. סטראט עם הוצאת כדור קשתית ונוראית הגיע היישר לידיו של מויסובסקי שעם הראשון שלו העלה כבר ל-13:7, העסק התחיל להיראות לא טוב לקראת המחצית.

שתי הרחקות בדקה האחרונה של המקדונים נתנו מעט תקווה, האורחים יפתחו את המחצית השנייה רק עם חמישה שחקני שדה, ראשון לא ניצלה זאת עם סיומה של המחצית הראשונה וירדה להפסקה עם 13:7. יתרון משמעותי לאורחים ממקדוניה בהפסקה שיהיה קשה לחניכיו של גלעד מאור למחוק. היה דרוש שינוי משמעותי במחצית השנייה.

מחצית שנייה

המקדונים כאמור פתחו את המחצית השנייה בחיסרון שני שחקנים, ראשון השיגה עצירה בהגנה ושער מהיר של אברהם, חשוב מאוד. עוד עצירה של ראשון ובויצ'אנו עם שער שלישי נתן תקוות להמשך, ככה קיוו בראשון לפתוח את המחצית. עוד עצירה של ראשון, אך גל אברהם מצא רק את הפרצוף של דרגן סטאניץ והמשחק נעצר לשתי דקות טיפול.

מויסובסקי המקשר המצוין של סקופיה הבקיע את הראשון למקדונים במחצית השנייה ועצר את המומנטום. ראשון יצאה למתפרצת ויואב נאמן סיים מצוין עם צ'יפ חכם מעל סטאניץ'.

אברהם שוב הבקיע, מהצד השני עוד גול של המקדונים. פומרנץ עם השלישי שלו צימק, אך שוב ההגנה הראשונית לא עמדה בסחף, כשהמקדונים עם שישה שחקני שדה זה כבר יותר קשה. יוליאן סטראט לקח עוד פנדל והשאיר את הראשונים בעניין. מהצד השני פומרנץ עם הרביעי שלו הוכיח למה היה שווה להביא אותו. לינו צ'רבאר לא קיבל את זה טוב ונזף בשחקניו בצרחות אימים.

מטאלורג שוב ברחו, ואריאל רוזנטל צימק צעט והוריד ל-20:15 שלוש עשרה דקות במחצית השנייה. ולקו מארקוסקי ראה הרחקה שלישית וסיים את המשחק, המארחים שוב ניצלו טוב את היתרון המספרי והבקיעו עוד אחד כשההפרש ירד לארבע בלבד.

ראשון ספגה הרחקה ומיד אחר כך עוד הרחקה על כך שהייתה עם שחקן יותר במגרש, אין מקום לטעויות כאלה במעמד הזה ובמצב המשחק הזה, ראשון עם שניים פחות ומרקוביץ' שם את הרביעי שלו בקלות.

ראשון המשיכה לחפש פתרונות אך לא היו כאלה. המקדונים המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם במגרש ולחבר'ה שלנו לא היו תשובות והם כבר התחילו לחשוב על המשחק של מחר.

בסיום 27:19 למקדונים, שהיו יותר טובים מחניכיו של גלעד מאור לאורך כמעט כל המשחק, להוציא אולי עשר דקות ראשונות, מחר יקוו בראשון ליכולת טובה בהרבה.


האסלום גברה על הפנארפיורדר.

במשחק מוקדם יותר גברה האלופה הנורבגית, האסלום, על הפנארפיורדר 29:36. האסלום שלטה ללא עוררין לכל אורך המשחק ולא התקשתה להוליך במחצית 14:18. במחצית השנייה השליטה נמשכה ולו יפגשו חניכיו של גלעד מאור את הנורבגים צפוי להם משחק סופר קשה מול קבוצת כדוריד מצוינת.

כבשו להאסלום: סאנד קורן- 8, קינט טונסן- 7, האבארד יוהאנסן- 6, סבסטיאן הארטהולד- 5, אנדרס רואה- 3, תומאס קריסטנסן, ארלנד מאמלונד, וניאקולאי האוגה- 2 כ"א, מאריוס פרסקורד ומאט קלדרסון הוסיפו שער אחד כל אחד.

כבשו להפנארפיורדר: אורן ינגי בירסן- 6, בריניאר גיירסון- 4, אולפור גוסטפסון- 3, פורקל מגנוסון, אטלי סטיינהאוסון, בוגי אגרטסון, הייטי פלמארסון ורקי פוגריסון- 2 כ"א, ביארקי יונסון, היידור גודיונסן, אנדריי הרלאדסון ולוגי גיירסון- 1 כ"א.

קרדיט: דין אלמס one.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה