ראשון-לציון – מעצמת שחמט



"שיגעון השחמט" בעיר, לא הסתיים עם זכייתו החודש של בוריס גלפנד, תושב העיר, באליפות העולם.

בראשון לציון רוצים להצמיח את אלוף העולם הבא: "שיגעון השחמט" בעיר, כך מתברר, לא הסתיים עם זכייתו החודש של בוריס גלפנד, תושב העיר, באליפות העולם.

בשבוע שעבר התקיים במרכז הקהילה שבנאות אשלים טורניר משחקי חשיבה ושחמט לתלמידי כיתות ב' בבתי הספר בעיר. בשעת בוקר מוקדמת התכנסו במקום למעלה מ-600 תלמידים, מעשרה בתי ספר שונים. קרוב לשעתיים התחרו התלמידים במשחקי שחמט וחשיבה, כאשר ביניהם סייר אלוף העולם הטרי בשחמט, בוריס גלפנד, אשר בחן את אסטרטגיית המשחק בה בחרו השחמטאים הצעירים ומדי פעם אף השיא עצות והעיר הערות.

במקום הראשון בטורניר זכו תלמידי כיתה ב'1 מבית ספר "סיני", בעוד למקום השני הגיעו תלמידי כיתה ב'1 מבית ספר "חביב". למקום השלישי הגיעו תלמידי כיתה ב'2 מבית הספר "איתמר".

לאחר טקס הענקת הגביעים אמר ראש העיר, דב צור: "אין ספק שמאות הילדים המשתתפים בטורניר הם הוכחה להצלחה הגדולה של ענף השחמט בראשון לציון. זה כיף גדול בשבילי לראות חגיגה אמיתית שכזו. אנו רוצים להגדיל את מספר הילדים במסגרות השחמט בעיר, ומאמינים שמכאן נצמיח לא רק עוד אלוף עולם, אלא גם צעירים בעלי יכולת ניתוח וחשיבה אסטרטגית. כל אחד מהילדים יכול להגשים את חלומותיו, ואנו כאן כדי לסייע לילדי העיר ככל יכולתנו".

מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק, אמר: "משחק השחמט צובר תאוצה בעיר ראשון לציון, יחד עם אלפי ילדים הפעילים במסגרת חוגי השחמט, מבתי הספר ועד לאלוף העולם, בוריס גלפנד, בכיר שחקני מועדון השחמט בעיר. השחמט הוא כלי לפיתוח המחשבה והאסטרטגיה, לכן אנו מקצים לכך משאבים רבים".

מנהלת רשות מרכזי קהילה וכותרים, חני ציביון: "חלק מתפקידנו הוא להעניק לכל ילד בראשון לציון הזדמנות שווה, ובתוך כך היכרות עם השחמט ומשחקי חשיבה שונים. כך נקבל ילדים חושבים, אסטרטגיים, שתרומתם חזרה לעיר תהיה גדולה".

 טורניר השחמט על שם מוטי שפירא ז"ל, שהיה ממקימי מועדון השחמט בעיר, אורגן על-ידי החברה העירונית. אחותו של שפירא, מנכ"לית העירייה לשעבר, אהבה לב, ציינה את החשיבות החינוכית שבמשחק השחמט, כמשחק המפתח חשיבה. עוד ציינה לב, כי ראשון לציון הייתה מאז ומתמיד עיר מובילה בתחום השחמט וכי עידוד הצעירים להמשיך ולהשקיע בתחום תמשיך ותניב הישגים ספורטיביים לעיר".

 *בתמונה- הכיתה הזוכה בטורניר יחד עם דב צור, בוריס גלפנד, אלי פולק, אהבה לב וחני ציביון.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה