ראשל"צ מעצמת בדמינטון



מכבי ראשון צועדת בראש הטבלה בדרך לאליפות, ואתם עוד לא מאמינים שהעיר שלכם היא אימפריית בדמינטון?

מכבי ראשון לציון זה לא רק כדוריד וכדורסל אלא גם המועדון השולט בארץ בענף הבדמינטון.

בדמינטון - יותר ויותר שומעים על בדמינטון (כדור נוצה), יותר ויותר מגלים כי ראשון לציון מככבת במשחק המחבט האולימפי המיוחד הזה.

מכבי ראשון צועדת בראש הטבלה בדרך לאליפות, ואתם עוד לא מאמינים שהעיר שלכם היא אימפריית בדמינטון?

המזרח הרחוק שולט במשחק הזה, אם כי הטובים ביותר הם הסינים, המאלזים והאינדונזים. מארגני התחרות פנו לשגרירויות ישראל בעולם, וביקשו מהם לפנות לאיגודי הבדמינטון במדינות השונות.

פורמולה 1

בארץ, הרישונים הם כרגע הטובים ביותר. כדוריד ובדמינטון, תפנימו. אלכס בס, ניר יוסים, אמיר מוזס, גדי מוזס ודנה קוגל קורעים את הליגה, שבנויה ממאבקים קבוצתיים, הכוללים משחקים לבודדים, בודדות, זוגות גברים, זוגות נשים וזוגות מעורבים.

הקבוצה מארחת את משחקי הליגה שלה באולם "אבני החושן" שבמערב. יוסים, יותר מאשר שחקן, עסוק בלאמן ולארגן את הטורניר הבינלאומי, הנערך זו הפעם השנייה בעיר.

"בשנתיים האחרונות המיקוד שלנו עבר דווקא יותר מהבוגרים אל הנוער. יש לנו במועדון כ~30 ילדים בשלוש רמות, אבל יש לנו אולם רק ארבע פעמים בשבוע.

תגברנו את צוות המאמנים עם ראובן מוזס (מוותיקי הענף), והתחרות בשבוע הבא היא מסממני ההשקעה בנוער. נכון שאנחנו מובילים בליגת הבוגרים, אבל הכי חשוב זה הילדים".

מכבי לוקחת את הצעירים לתחרויות ואימונים בחו"ל ארבע פעמים בשנה, בעיקר לדנמרק, שם התשתית הכי מפותחת באירופה, והילדים יכולים להשתלב בתחרויות, כל אחד על פי רמתו, בזכות ההיצע הגדול של הפעילויות שם.

דנה קוגל, למשל, מסגל הבוגרים, היא בסך הכל בת 13, ונחשבת כדבר הגדול הבא.

יוסים: "יש עוד צעירים שדוחפים מלמטה, ואין לנו מקום במגרש. כל אולם שנקבל, נצליח למלא בילדים. אולי בשנה הבאה נפתח מגמת ספורט בבית הספר היסודי 'איתמר' בנווה ים".

עיריית ראשון לציון מסייעת לאגודה, ובכלל לענף, וראש העירייה דב צור הגיע לטקס הפתיחה בשישי שעבר.

מחלקת הספורט, בראשות אמיר סולרסקי, מחלקת קשרי החוץ ועוד גורמים עירוניים, נרתמו כדי להרים את הטורניר הגדול, שמספר המשתתפים שלו עולה מ~90 בשנה שעברה ל~170 השנה, כולל 80 מחו"ל, מהם כ~30 מדנמרק.

"לשווק בדמינטון זה דאבל השקעה. קודם כל, לשכנע אנשים לבוא לישראל, ושנית להסביר כאן לאנשים מה זה בדמינטון. אל תיתן לי כותרת כמו 'במשקל נוצה' כי אנחנו כבר פורמולה 1.

אנשי העירייה אוהבים כדורגל ודברים אחרים, אבל הפעם הם נרתמו למשימה והרימו את הפרויקט בצורה יפה, עם פנייה לערים תאומות בחו"ל ועוד פעילות נוספת".

תורם ציוני

בדמינטון הוא ספורט המחבט המהיר בעולם, בו כדור הנוצה טס במהירות של עד 330 קמ"ש.

יוסים מסביר: "וזה לא שהכדור מאט לקראת סוף המאוץ, כמו שנוטים לחשוב. אם לא תהיה מהיר, הוא יפגע בך. במשחק הזה צריך לעוף כמו פרפר ולעקוץ כמו דבורה".

התחרות תשמש גם, כך מקווים במועדון, מנוף לשיווק וקידום, לחיזוק התשתית עם ציוד חדש שישמש לתחרויות בארץ, ובכלל כדי להביא את הבדמינטון הבינלאומי אל הנוער הישראלי של הענף.

מספר שחקנים מחו"ל קיבלו מימון עבור הופעתם בטורניר כדי להבטיח רמה גבוהה. כל זה התאפשר בזכות תורם אנונימי מחו"ל, דרך עמותת לפיד, המקדמת פעילות ספורט למען הנוער.

יוסים: "מדובר באיש ציוני שלא מעוניין להיחשף, ושרוצה לסייע לילדים כדי שיחייכו ושלא יסתובבו סתם ברחובות, אלא יעשו ספורט. אנחנו מכירים אותו אישית.

הוא עוזר גם לאחרים אבל הקשר הישיר עמו מסייע מאוד, והתרומה שלו היא העוגן של הטורניר הזה".

התומך, באמצעות עמותת לפיד, סייע גם לחובט מספר 1 בארץ, מישה זילברמן, הנאבק השנה על מינימום אולימפי ללונדון 2012.

התקווה הראשונית, אולי למשחקי 2016–2020, היא דנה קוגל, עליה אומר יוסים בהתפעלות: "היא עמדה בלחץ לא ייאמן במשחקי ליגת הבוגרים שלנו. היו פעמים בהן הלחץ גבר עליה, אבל לפעמים במאני~טיים היא הביאה נקודות שריגשו את כולנו. אנחנו מחשלים אותה ככה".

קרדיט:ניר שועלי, NRG מקומי  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה