29:29 דרמטי בדרבי הכדוריד של ראשל"צ



גלעד מאור, מאמן מכבי ראשון, היה מאוד נסער והסביר בסיום המשחק: "ההרחקה שלי הפסידה את המשחק עבור הקבוצה שלי".

הדרבי הגדול של ליגת "ביג ווינר" בכדוריד נערך הערב (שני) בבית מכבי בראשל''צ, בו אירחה מכבי השניה את הפועל הראשונה בטבלה. המשחק היה רווי מהלכים יפים ורגעים גדולים של כדוריד, אבל בעיקר אירועים אלימים ומהומות ביציעים ועל הפרקט, והסתיים בשוויון 29:29.

בסיום המשחק נרשמה מהומה ענקית, כאשר מכבי הובילה 28:29 ואוהדי מכבי ובספסל כבר חגגו ניצחון, אך בעקבות ויכוח בין אוהדי הפועל ולבין מאמן מכבי, גלעד מאור, הורחק המאמן והשופטים החליטו על העברת כדור, ממנה הגיעה זריקה חופשית, שקבעה 29:29 מאוד משונה ומוזר. בסיום, יותם טל, שחקנה של הפועל ראשון לציון, אף נפצה שולח אצבע משולשת לעבר אנשי מכבי.

גלעד מאור, מאמן מכבי ראשון, היה מאוד נסער והסביר בסיום המשחק: "ההרחקה שלי הפסידה את המשחק עבור הקבוצה שלי, כולם כאן מדברים על אליפויות, גביעים ותארים, אבל מה שקרה כאן היום זו אלימות קשה. אני לא יודע מה פגע בי, אבל זה היה חד".

"אם הגענו למצב שזורקים דברים על מאמן, אז זאת הפקרות. איפה המשטרה? איפה הסדרנים? התיקו הזה היום נתן להפועל את יתרון הביתיות ולדעתי היום הפועל לקחה אליפות בעקבות כך. השופטים הרחיקו אותי סתם והכדור עבר מהתקפה שלנו להתקפה של הפועל, ממנה הם השוו. המשחק היה בידיים שלנו וזה ממש הורג אותי. כולם שותקים ממה שקרה כאן בסוף ומסתכלים רק על השער הדרמטי של הפועל", הוסיף מאור.

בסיום המשחק מאמנה של מכבי ראשל"צ היה נסער מאוד ואף בכה מרוב זעם על מה שקרה. יושב ראש הקבוצה, יוסי גבע, ניסה להרגיעו אך ללא הצלחה. בסופו של דבר השניים עזבו יחדיו את המגרש.

וובה זייקמן, מאמן הפועל, אמר בסיום: "אין פערים ברורים בין הקבוצות האלה, אבל אין ספק שהאדום של גלעד מאור היה משמעותי ובזכותו הצלחנו להשוות את התוצאה. חשוב לנו להשיג את יתרון הביתיות העונה. אני מרוצה שהצלחנו לקחת את הנקודה כי לא האמנית שזה יקרה בחצי דקה האחרונה, אני לא רוצה להגיד שהקהל שלנו הביא לנו את הנקודה כי אני מגנה אלימות".

"אסור שזה יקרה, גם מצד הקהל של מכבי וגם מצד הקהל של הפועל. בפן המקצועי, בחצי הראשון עשינו הגנה טובה, אבל את החצי השני פתחנו לא טוב, חזרנו והובלנו אבל היו לנו הרבה החמצות בסיום שבגללם נכנסו לפיגור", הוסיף זייקמן.

והיה גם כדוריד: הפועל כבר ברחה, מכבי חזרה להוביל

מכבי הגיעה למשחק מהמקום השני, לאחר הפסד לפני שלושה ימים לאס"א ת"א, בעוד הפועל הגיעה למשחק אחרי ניצחון קל בבית על מכבי ת"א ומהמקום הראשון. מאזן הדרבים העונה בין הקבוצות היה 1:2 למכבי, כשאת הניצחון האחרון השיגו חניכיו של גלעד מאור בגמר הגביע לפני פחות מחודש על חניכיו של וובה זייקמן.

700 צופים ראו את שני השערים הראשונים במשחק נכבשים מנקודת שבעת המטרים לזכות שתי הקבוצות. תשע דקות בתוך המשחק שתי הקבוצות התקשו לברוח אחת לשנייה והתוצאה היתה 3:3 אחרי שער יפה של אריאל רונזטל.

הפועל עלתה ליתרון פעם אחר פעם, אך מכבי לא נתנה להפרש להיות גבוה יותר משער אחד. רבע שעה למחצית עלתה הפועל ליתרון 6:8 משער של שחר מיארה, אחרי שהוא לא נסגר טוב ע'ל ידי הצהובים, דקה אחר כך רוזנטל מיד השווה את התוצאה. ציפרמן וטל החזירו את הפועל יתרון שני שערים אחרי כדורים מדוייקים לפינות של אלדר שיקלושי.

עשר דקות למחצית עופר לוזון השווה ל-10:10 אחרי אסיסט יפה של רונזטל, שהמשיך ללהוט והעלה את מכבי ליתרון ראשון במשחק התקפה לאחר מכן. הפועל לא נבהלה כאשר המשחק החל להתחמם ומיד הגיבה עם שנים מהירים משלה, אחרי שער מתשעה מטרים של עידן מימון. חמש דקות לסיום החצי הראשון הוליכו האורחים 11:12. דניס זכארוב נכנס למשחק עם שער מהפינה אך עופר לוזון מיד השיב עם שער משלו ולמחצית ירדו הקבוצות בשוויון 15:15.

המחצית השניה יצאה לדרך עם שער של רוזנטל (השישי שלו במשחק), נאמן כבש באלגנטיות מעל ניב פישלביץ וזייקמן הזעיק פסק זמן מהיר לאחר שקבוצתו פיגרה 18:15, שלוש דקות במחצית השניה. שוער מכבי, אלדר שיקלושי, נכנס לזון ועם שלוש הצלות נהדרות השאיר אל קבוצתו בפער יפה מהאדומים.

פיליפ מריאן העלה ל-18:22 שמונה דקות מפתיחת המחצית. שחר מיארה ואמיר לנגליב קיזזו את הפער למינוס אחת, אבל החמצה גדולה של מיארה מול שיקלושי מנעה מהפועל להשוות את המשחק רבע שעה לתומו. עידן מימון ואלי רן כבשו שניים מהירים , הפועל רצה ל-0:6 ועלתה 12 דקות לסיום ל-23:24.

אלי רן לא עצר בצהוב וכבש שער נוסף, וגלעד מאור ביקש פסק זמן כדי לעצור את המפולת של קבוצתו. שש דקות לסיום פיליפ מריאן השווה ל-26:26 אחרי שער משבעה מטרים, אבל מימון הגיב עם שער יפה משלו.

חמש דקות לסיום שום דבר לא היה גמור, שער של רושקה במתפרצת העלה את מכבי ל-27:28 ארבע דקות לסיום. גל אברהם כבש שער יפה שהעלה את מכבי ליתרון 28:29, דקה לסיום הורחק אלי רן אחרי פגיעה ללא כדור בעמיר אהרון. הפועל זכתה לפנדל אותו זרק עידן מימון מעל המשקוף.

החגיגות בצהוב החלו ביציע. לעומת זאת ביציע האדום החלו לקלל את מאמן מכבי גלעד מאור ובמקום התפתחה מהומה קלה בסיומה הורחק מאמן מכבי. יו''ר מכבי, יוסי גבע, נזעק מהיציע לפרקט כדי לברר את פשר המהומה. הפועל זכתה לניסיון אחרון לאחר שהבאזר נשמע והכדור של זכארוב טס לחיבורים 29:29 דרמטי מאין כמוהו בסיום.

כבשו להפועל: דניס זאכרוב 7, עידן מימון 6, אלי רן 5, שחר מיארה 5, מקס ציפרמן 3, יותם טל 1, דורשצוק 1, אמיר לנגליב 1.

כבשו למכבי: אריאל רוזנטל 7, פיליפ מריאן  7, עופר לוזון 5, יוהן רושקה 3, גל אברהם 3, יואב נאמן 2, דור גבע 1, חן בירנבאום 1.

קרדיט: יניב יוסיף אור one.co.l
 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה