הסטוריה: הפועל ראשון הודחה בחצי הגמר



אחרי 22 שנים האדומים עפו. אס"א בגמר אחרי 27:27. עידן מימון: "נפל דבר בכדוריד, נכשלנו".

"נפל דבר בכדוריד הישראלי", אמר עידן מימון וצדק, לראשונה מזה 22 שנים הפועל ראשון לציון לא תהיה בסדרת גמר בכדוריד.

זאת לאחר ה-27:27 בין ראשל"צ לאס"א תל אביב, שהעפילה עקב 0:1 בסדרת חצי גמר ליגת ווינר ביג.

החבורה של אולג בוטנקו שיחקה ללא תום מטלון, שסיים את העונה, והיא חולמת על אליפות שניה בהיסטוריית המועדון מאז 2001/02.                                              

המאמן המנצח, אולג בוטנקו: "הלב והאופי הקבוצתי עבדו היום" 

אס"א עשתה צעד גדול אל עבר הגמר, לאחר שניצחה 26:29 את שחקניו של וובה זייקמן ועלתה ל-0:1 בסדרה. התוצאה 27:27 היא לא זרה במפגשים בין הקבוצות האלה, המשחק הראשון בסדרה בתוצאה זהה וכמו כן מפגש ליגה.

כבשו עבור אס"א: חליפי 10,סאריץ' 6,מירקוס,טוראל,לביא,נתן ומתתיה 2 כ"א, אשכנזי 1.
עבור ראשל"צ: מימון 9, רן 6, מיארה 5, זכארוב 3, לנגליב 2, ציפרמן 1.

"הקטע של הפועל ראשל"צ מאחורינו", אמר המאמן המנצח אולג בוטנקו בסיום "היה הרבה עצבים, הרבה מכות וזינוקים על הריצפה. הלב והאופי הקבוצתי עבדו היום, לא ויתרנו אפילו לשניה ב-60 הדקות.

זה לא רק אופי, הקבוצה שלי התחברה למשהו מעבר, והם מרגישים טוב מאוד. חסרונו של תום מטלון פגע בנו מאוד. זו היתה סדרה מאוד פיזית. כדי לעצור את הגודזילות של הפועל ראשל"צ צריך הרבה כוח.

יש לנו 10 ימים עד סידרת הגמר שתהיה מבוססת על מהירות, נתכונן לכך".

המצטיין של הסדרה, איציק חליפי סיכם: "זה משחק של החיים. אני חייב את התחושה המדהימה הזו ללוחמים שאיתי. אנחנו נמשיך כך ביחד קדימה, כל הדרך ביחד. אנחנו נהנים, אוהבים ומחייכים ונביא את זה לגמר".

מריו סאריץ' הוסיף: "יש לנו קבוצה אמיתית פה. הופענו במאני טיים בצורה טובה מאוד. נילחם בצורה דומה בגמר וניקח אליפות, זו המחצית השניה שלנו".

"זו הרגשה עצובה. מאוד רצינו לעלות לגמר ולקחת תארים העונה ונכשלנו", התייחס בסיום וובה זייקמן לעונה המאכזבת.

 וובה זייקמן: "זו הרגשה עצובה.אני צריך לשבת עם ההנהלה ולדבר".

"אני עצוב בשביל האוהדים שהגיעו לפה כדי לדחוף אותנו לעליה. היינו בתמונה אבל לא הצלחנו ללחוץ ולעלות ל-4 הפרש. כשאתה מגיע במשחק כזה לדקה ה-55 וההפרש עומד על שער או שניים זה קשה מאוד.

אני לא רוצה לדבר על מה שיהיה בעונה הבאה. אני צריך לשבת עם ההנהלה ולדבר".

כוכב ראשל"צ ואחד מהסמלים הגדולים של הקבוצה, עידן מימון, ירה לכל הכיוונים: "היום נפל דבר בכדוריד הישראלי. אישית הייתי מ-1992 בכל הגמרים, זה כואב מאוד. יש הרבה תחושות קשות ועצבים.

העונה הזו היא כשלון חרוץ, כולנו נכשלנו ובגדול. התווית של הלוזר תדבק בנו. הסגל שנבנה פה לא הצליח, הוא הוציא מעצמו הרבה יותר. בנינו סגל לדאבל ונשארנו בלי כלום. באנו עם הגב לקיר אבל עשינו את כל השטויות האפשריות.

אי אפשר לעבור לסדר היום על מה שקרה. גם אני לוקח אחריות, יש הרבה לחץ בהפועל ראשל"צ וכנראה שיש כאלו שלא מצליחים לעמוד בזה".

9 לב אדום יורה: "העונה הזו היא כשלון חרוץ,כולנו נכשלנו ובגדול".

מהלך משחק

האדומים פתחו את המשחק עם לחץ, כאשר לנגליב מצא את מיארה שהכניע את מישה לוין, 0:1. עידו טורל איזן עבור האורחים. לנגליב המשיך את היכולת הטובה מהמשחק השני עם שער מרחוק 1:2.

חליפי, מהמצטיינים העונה אצל אס"א בסדרה כולה, העלה את החבורה של בוטנקו ליתרון ראשון במשחק, 3:2. המטוטלת נמשכה, אבל דן מירקוס ועידו לביא שמרו את ההובלה אצל אס"א 7:6.

עידן מימון, שהיה בספק למשחק, השווה והפך את התוצאה עבור האורחת והוכיח עד כמה הניסיון שלו חשוב לראשל"צ, 7:9. חליפי וסאריץ' איזנו, אבל גיא כהן עם מתפרצת נהדרת יחד עידן מימון השיגו את יתרון 3 השערים המיוחל, 9:12.

שער חכם של אס"א סגר את המחצית על 12:10, תוצאה ששולחת את האורחים לסדרת הגמר.

מיארה פתח את המחצית עם ריצה ששמרה את יתרון 2 השערים אצל הקבוצה של וובה זייקמן, 11:13. מישה לוין עם עצירות כמעט בלתי אפשריות שמר את האורחת במשחק,

אבל לבסוף נכנע לפנדל של מימון והפער שוב עמד על 3, 12:15. טורל וחליפי הורידו את ההפרש חזרה לשער 1 בלבד, אבל מימון, מי אם לא הוא, עשה 14:16 לאדומים. בצד השני, סאריץ' התעורר ועם שני שערים רצופים השווה את התוצאה, 17:17.

ליעד אשכנזי וג'ו מתתיה הפכו את התוצאה והחזירו את היתרון לאס"א, 19:18. מישה לוין המשיך לגרום לתסכול עבור זכארוב שהחטיא פנדל שלישי מול השוער הוותיק, ודן מתן דאג לאזן את התוצאה, בפעם המי יודע כמה, 20:20.

זכארוב ומימון החזירו את התקווה לאדומים, אבל איציק חליפי, ה-איש של אס"א בסדרה, עשה זאת שוב בדרך ל-21:22.

המותחן נמשך ו-3 דקות לסיום הקבוצה מעיר היין עוד היתה בתמונה, 25:27. חליפי ניגש לקו ה-7 מטר ושבר סופית את רוח הלחימה של האדומים, 27:27, תוצאה שחתמה את המשחק ומנעה לראשונה מזה 22 שנים סדרת גמר מהפועל ראשל"צ.

קרדיט: ספורט 5


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה