האם האליפות של מכבי ראשון בסכנה



אם היה מי שחשב כי סדרת הכדוריד בין מכבי ראשון לאס"א ת"א תהיה חד-צדדית לטובת הצהובים-כחולים, אז הזברות שלחו מסר ברור כי אין בכוונתם לוותר.

יש לנו גמר יד. אם היה מי שחשב כי סדרת גמר פלייאוף הכדוריד בין מכבי ראשון לציון לאס"א תל אביב תהיה חד-צדדית לטובת הצהובים-כחולים, אז הזברות מהאוניברסיטה שלחו הערב (ג') מסר ברור כי אין בכוונתם לוותר.

אס"א הוליכה למעשה במשך משחק שלם ולמרות קאמבק מקומי בסיום, אחרי 60 דקות מרתקות בבית מכבי בעיר היין, האורחת חזרה הביתה עם 32:33 דרמטי, נצחונה השלישי העונה על יריבתה, שהעלה אותה ל-0:1 בסדרה.

מישה לוין בן ה-44, השוער הוותיק של אס"א, היה המצטיין במנצחת, ששלטה במשחק לכל אורכו והצטיינה בעיקר בהגנה. מנגד, מלבד מריאן ורושקה, אפשר להגיד שחניכיו של גלעד מאור לא באמת הגיעו למשחק.

אס"א ת"א, ששבה למעמד הגמר יד לראשונה מאז 2002 (אז זכתה באליפות היחידה של המועדון והשלימה דאבל היסטורי), הגיעה למעמד כראוי ואחרי המנה הראשונה, בהחלט יש טעם של עוד לקראת המשך הסדרה.


אס"א ת"א חוגגת ניצחון מרשים בפתיחת סדרת הגמר (צילום: אורן אהרוני)

בלי קשר להורדת הכובע לאס"א ת"א, אוהדי הכדוריד כנראה מצטערים שלא קיבלו דרבי ראשל"צי בגמר, מאחר והקהל השקט לאורך כל המשחק הזכיר יותר קהל קונצרטים ולא קהל של עיר הכדוריד מספר 1 בישראל.


אוהדי מכבי ראשל"צ הגיעו למשחק, קבוצתם לא ממש (צילום: אורן אהרוני)

 מהלך המשחק

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בקצב טוב והציגו התקפות מהירות ושערים יפים. מכבי ראשל"צ עלתה ליתרון 2:3 מפנדל של גיל יעקב, אבל עצירה מצוינת של שוער אס"א, מישה לוין, ושער נהדר לא פחות של דן מירקוס העבירו את היתרון לאורחים - 3:4 בדקה החמישית.


גם מאור בוזגלו ועודד יעקב הגיעו לצפות במשחק (צילום: אורן אהרוני)

אס"א המשיכה בהגנה הטובה, והמומנטום עבר אליה עם שלושה שערים רצופים שהעלו אותה ל-4:7 בדקה העשירית (עידו טוראל, איציק חליפי ואלכס בזברחני).

הזר הרומני של מכבי, יוהאן רושקה, נכנס למשחק אחרי טעות של לוין ושערים של גל אברהם ופיליפ מריאן צמקו ל-11:10. אולג בוטנקו, מאמן אס"א, הזעיק פסק זמן, אבל קבוצתו איבדה את הכדור.


גלעד מאור וקבוצתו הופתעו בפתיחה (צילום: אורן אהרוני)

מכבי לא ניצלה את האפשרות, ואיבוד כדור משלה העניק לאיציק חליפי הזדמנות להפגיז את השער מקו התשע ולעלות את קבוצתו ל-10:13. שער נוסף של קפטן אס"א, ועוד אחד של אלירן מצקי העלו את אס"א ליתרון 11:15 ומאור הזעיק פסק זמן צהוב (דקה 22).

 מירקוס המשיך לעשות ככל העולה על רוחו על קו התשע של מכבי, הבקיע את השער החמישי שלו במחצית והעלה את אס"א ל-15:18 (דקה 28).


נתראה ביום שישי. אס"א ת"א וראשל"צ ייפגשו למשחק 2 (אורן אהרוני)

פיליפ מריאן היה היחיד במכבי שתיפקד במחצית הראשונה, כאשר הבקיע את השער השביעי שלו, אבל קבוצתו נכנעה לשער נוסף של מירקוס עם הבאזר וזה 16:20 לאס"א ת"א בתום 30 דקות. יוליאן סטראט, שוער מכבי, עצר כדור אחד מתוך 12 במחצית, וזה בהחלט מסביר את היכולת החלשה של קבוצתו.

מכבי פתחה את המחצית השניה עם עמיר אהרון ונדב רובין על מנת לעבות את ההגנה, אבל דן נתן וסאריץ' הבקיעו בקלות מול סטראט.


שחקני מכבי ראשל"צ בגמר. מחצית ראשונה לא משהו (צילום: אורן אהרוני)

מנגד, לוין עצר שתי זריקות רצופות של אריאל רוזנטל ואס"א עלתה ליתרון שיא של 16:23. לוין בן ה-44 נעל את השער של אס"א, לאחר שעצר שתי זריקות רצופות של גל אברהם, וההגנה של הזברות מתל אביב לא העניקה למכבי אף הזדמנות קלה - 20:25 (דקה 39).

אס"א נותרה בארבעה שחקני שדה אחרי שעידו לביא ומצקי יצאו לשתי דקות, ומריאן, בשערו ה-11 במשחק, צימק ל-25:23 (דקה 42).


אולג בוטנקו וחניכיו הפתיעו במשחק הראשון (צילום: אורן אהרוני)

חליפי החמיץ פנדל בצד השני, וההגנה של מכבי החזירה את הצהובים למשחק - 26:25 בדקה ה-47 ופסק זמן של בוטנקו. נאמן הבקיע שער יפה שצימק את ההפרש ל-29:28, אבל סאריץ', בשערו השביעי במשחק, החזיר את היתרון לאס"א.

המשחק נכנס לחמש הדקות האחרונות, שבמהלכן החמיץ מריאן פנדל ראשון לאחר שישה מוצלחים, ואילו סאריץ' הבקיע פעמיים מהקו והעלה את אס"א ליתרון 29:32 (דקה 58).


0:1 לזברות. אס"א ת"א חוגגת ניצחון מפתיע (צילום: אורן אהרוני)

 רושקה לקחת אחריות בצד הצהוב, השווה בשני שערים רצופים ל-32:32 (דקה 29),

אבל סאריץ' בעוד פנדל מוצלח החזיר את היתרון לכחולים ומאור הזעיק פסק זמן קריטי.

 מכבי חזרה עם שחקן שדה נוסף במקום השוער, אבל זה לא עזר: לוין עצר את הזריקה האחרונה שלל מריאן, אס"א ניצחה 32:33, גנבה את יתרון הביתיות ועלתה ליתרון 0:1 בסדרת הגמר יד.

 מבקיעים

מכבי ראשון לציון: פיליפ מריאן 12 (6 פנדלים), יוהאן רושקה 7, אריאל רוזנטל, יואב נאמן וגל אברהם 3 כל אחד, גיל יעקב 2 (1 פנדל), דניאל פרידמן וחן בירנבאום 1 כל אחד.

לאס"א תל אביב: מריו סאריץ 10 (3 פנדלים), דן מירקוס 7, איציק חליפי 5, דן נתן 3, אלכס בזברחני, אלירן מצקי ועידו לביא 2 כל אחד, ג'ו מתתיה ועידו טוראל 1 כל אחד.

קרדיט: לימור שפיגל  YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה