מכבי ראשל"צ השוותה ל-1:1



למחצית השניה עלתה מכבי אחרת, בכל הזדמנות גל אברהם ואריאל רוזנטל הריצו את חבריהם קדימה ועשר דקות לסיום הגיע השיוויון המיוחל.

באולם האוניברסיטה התקבצו היום (שישי) מאות אוהדי כדוריד כדי לצפות במשחק מספר 2 בסדרת הגמר בין אס"א תל אביב למכבי ראשון לציון. אחרי שאס"א הצליחה להפתיע את האימפריה מעיר היין במשחק הראשון, החזירה לה מכבי באותו המטבע וניצחה 29:33.

אס"א פתחה את המשחק בסערה ועלתה ל-1:7 מהיר. מכבי נראתה אובדת עצות כשאיציק חליפי, דן מירקוס ועידו טוראל כובשים מכל מצב ומכל זויות. היחיד שהופיע במדים הצהובים במחצית הראשונה היה מרוואן פיליפ המצויין, אך בסיום שלושים הדקות הראשונות הראה הלוח על 9:14 לזכות התל אביבים.

למחצית השניה עלתה מכבי אחרת, בכל הזדמנות גל אברהם ואריאל רוזנטל הריצו את חבריהם קדימה ועשר דקות לסיום הגיע השיוויון המיוחל.

אחרי שראשל"צ השוותה את התוצאה, שחקני אס"א נראו כאילו הם ויתרו על המשחק, מכבי עוד הצליחה לפתוח פער קטן שאולי ישנה בהמשך הסדרה. בסיום חגגו הצהובים עם הקהל הנפלא שלהם ניצחון מתוק ושיוויון בסדרת הגמר. 

כבשו למכבי ראשל"צ: פיליפ מריאן 7 שערים, גל אברהם 7, חן בירנבאום 6, אריאל רוזנטל ויוהן רושקה 4, יואב נאמן 3 עופר לוזון ואמרי אהרון שער אחד כ"א.

כבשו לאס"א תל אביב: חליפי 8 שערים, דן נתן 7, עידו טוראל 5, דן מירקוס ומריו סאריץ' 3, ליעד אשכנזי 2, אלכס בסברחני 1.

 גלעד מאור, המאמן המנצח, אמר בסיום: "אס"א הוכיחה היום שהיא באה לסדרה הזאת בגדול. כבר בפתיחת המשחק היא פתחה בסערה והוליכה 1:7 אבל אתם צריכים לזכור שלמכבי ראשון יש מסורת בסדרות מהסוג הזה. אני חושב שהקהל שלנו ניצח את המשחק אבל אם אתם חושבים שאס"א יוותרו על הסדרה הזאת אחרי המשחק הזה אז אתם יכולים לשכוח מזה. אני בטוח שהם לא יוותרו ושהסדרה הזאת הולכת לחמישה משחקים ותהיה מותחת ודרמטית עד לסוף".

 
גלעד מאור (מור שאולי)
גלעד מאור "לא האמנתי שאס"א תעלה בטירוף כזה"(מור שאולי)
 

"לא האמנתי בפתיחת המשחק שאס"א תעלה בטירוף כזה. לקראת השבוע הבא אני לוקח את הניצחון מעל הפרש של שער אחד כי עכשיו אם נסיים שלושה משחקים בתיקו אנחנו נהיה האלופים", סיכם מאור את המשחק. 

 אולג בוטנקו, מאמן אס"א המאוכזב והאשים את השיפוט בהפסד קבוצתו: “אני יוצא מהמשחק הזה מאוכזב בגלל שהמחצית השניה הלכה לנו מאוד קשה בגלל שחסרו לנו שני הרכזים. אני בדרך כלל לא מדבר על שופטים וגם היום לא רוצה אבל אני חשוב שאתם מבינים לבד למה הפסדנו את המשחק הזה".

 
בוטנקו כועס (מור שאולי)
אולג בוטנקו "אני בהחלט מאמין שיש לנו עוד סיכוי לזכות באליפות"(מור שאולי)
 

 "במחצית השניה הסתמכנו יותר מדי על יכולת אישית וזה מה שהוציא אותנו מהמשחק, מול קבוצה כמו מכבי אתה לא יכול לבנות על כך בשביל ניצחון. למרות ההפסד הערב אני בהחלט מאמין שיש לנו עוד סיכוי לזכות באליפות" אמר בוטנקו.

יואב נאמן, קפטן המנצחת, סיפר ל-ONE בסיום: “היום סיימנו באחוזים גבוהים את הזריקות שלנו. אם עידו לביא וג'ו מתתיה לא היו מורחקים אצלם אני חושב שזה היה נראה אחרת, אנחנו מצידנו קיבלנו את מה שיש ועבדנו נכון עד לניצחון".

 
נאמן מסביר למטלון מי יותר טוב  (מור שאולי)
נאמן מסביר למטלון מי יותר טוב(מור שאולי)
 

מחצית ראשונה - 9:14 לאס"א ת"א
חליפי פתח את המשחק עם שער יפה בחצי גובה, פיליפ מרוואן השווה בפצצה לחיבורים. האולם באוניברסיטה היה מלא עד אפס מקום ועוד שער של איציק חליפי הרים את הקהל לשמיים. בהחלט ניתן היה לראות את הלחץ בשתי הקבוצות.

דן מירקוס מאס"א ספג כרטיס מהוב אחרי עבירה על רושקה. מהצד השני עופר לוזון הורחק לשתי דקות אחרי עבירה מכוערת בהתקפה מתפרצת של הכחולים.

 
אס&qout;א פתחה מדהים את ההתמודדות (מור שאולי)
לביא מנסה לחדור, מספר דקות אחר כך הוא הורחק(מור שאולי)
 

 גלעד מאור הזעיק פסק זמן במצב של 1:5 לאס"א. הכחולים שלטו לחלוטין בנעשה ובמיוחד איציק חליפי שכבש ארבעה מחמשת השערים הראשונים של הקבוצה, 1:7 לאס"א אחרי שמונה דקות משחק.

מכבי ראשון התקשתה מאוד במשחק העומד, גל אברהם הצליח לכבוש את השני של הצהובים ולהקטין ל-7:2. יואב נעמן הקטין ל-7:3, דן נתן כבש מיד בצד השני.בדקה ה-13 קיבל עידו לביא כרטיס אדום והורחק מהמגרש אחרי מרפק מכוער לפניו של גל אברהם.

 
האוהדים המסורים של מכבי ראשל&qout;צ (מור שאולי)
האוהדים המסורים של מכבי ראשל"צ(מור שאולי)
 

אמיר אהרון ממכבי הצליח לצמק ל-9:6 כאשר אס"א עם ארבעה שחקני שדה בלבד, אבל חליפי בפנדל החזיר מהצד השני. במצב של 7:10 לזכות אס"א, שתי הקבוצות התקשו לכבוש שערים.

סאריץ' היה זה ששבר את הבצורת עם שער יפהפה ממרחק. מכבי ראשון הצליחה להחטיא פנדל שפגע בקורה והמצד השני כל זריקה של אס"א נכנסה, וחניכיו של בוטקנקו פתחו פער של שישה שערים. אחרי השריקה לסיום המחצית החליטו השופטים להוציא כרטיס אדום לג'ו מתתיה בהחלטה תמוהה.

 
אלכס בזברחני מוקף בשחקני מכבי ראשון (מור שאולי)
אלכס בזברחני מוקף בשחקני מכבי ראשון(מור שאולי)
 

 מחצית שניה - 29:33 למכבי ראשל"צ
המחצית השניה יצאה לדרך כשאס"א כבר עם שתי הרחקות (מתתיה ולביא), מכבי ראשון עלתה לחצי השני במטרה לטרוף את המגרש אבל אס"א לא ויתרה ועידו טוראל העלה ל-10:16 אחרי שתי דקות במחצית השניה.

נדב רובין ממכבי הרחק גם הוא בכרטיס אדום. ראשון הצליחה לצמק את ההפרש לשלושה שערים בעזרת יואב נאמן ויוהאן רושקה. גל אברהם, בהתקפה נהדרת, כבש מהפינה השמאלית וצימק ל-17:14. בירנבאום צימק ל-18:16 ומשום מה אולג בוטנקו לא לקח פסק זמן. רק אחרי ה-17:18 הוא התעשת והוריד את שחקניו לשיחה. 

 
גל אברהם. ממובילי הקאמבק של ראשון (מור שאולי)
רוזנטל. ממובילי הקאמבק של ראשון(מור שאולי)
 

 דן נתן הצליח להחזיר ל-2 הפרש ואשכנזי מיהר להפוך את היתרון ל-3 בחזרה. כנראה שהכחולים-לבנים היו צריכים את פסק הזמן הזה. גל אברהם השווה ל-22:22 אחרי איבוד כדור של אס"א.

שער רדף שער באולם האוניברסיטה, על כל שער של איציק חליפי הגיע אחד של יואב נאמן. רוזנטל פיספס הזדמנות להעלות את מכבי ליתרון אך חטיפת כדור של בירנבוים הסתיימה ביתרון ראשון, 24:25 לצהובים.

אוהדי ראשון בטירוף (מור שאולי)
אוהדי ראשון בטירוף(מור שאולי)
 

 פנדל של פיליפ העלה את מכבי ראשון לשלוש הפרש כשנותרו 7 וחצי דקות לסיום. סאריץ' מאס"א כלל לא הגיע למחצית השניה ומכבי, בעזרת הקהל הגדול שהגיע מעיר היין, השתלטה לחלוטין על המגרש. עד לסיום ראו רק קבוצה אחת על המגרש כשבשריקה האחרונה לוח התוצאות הראה על 29:33 למכבי ראשון שהשוותה את הסדרה ל-1:1.

קרדיט: One.co.il
צילום: מור שאולי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה