כדוריד: ראשל"צ מחצה את אס"א ת"א



חניכיו של גלעד מאור הגיעו לאולם האוניברסיטה עם הגב אל הקיר כשהם בפיגור 2:1 בסדרת הגמר, אך רשמו ניצחון חוץ גדול - 28:36 .

מכבי ראשון-לציון הוכיחה הערב (שישי) שכל מי שקרא לאס"א תל-אביב "הקבוצה הטובה בארץ" הקדים את המאוחר. חניכיו של גלעד מאור הגיעו לאולם האוניברסיטה עם הגב אל הקיר כשהם בפיגור 2:1 בסדרת הגמר, אך רשמו ניצחון חוץ גדול - 28:36 ושלחו את הסדרה למשחק חמישי ומכריע - ביום שלישי בראשון-לציון.

אס"א הגיעה למשחק בידיעה שניצחון יעניק לה אליפות שניה בהיסטוריה ויעצור את ההגמוניה הראשל"צית בכדוריד הישראלי, אך חניכיו של אולג בוטנקו לא הצליחו להתמודד עם משחק מצויין של האלופה המכהנת, למרות 1,000 אוהדים ביציע, שרובם הגיעו לבושים בכחול-לבן.

כמו כן, היה זה ניצחון החוץ הרביעי בסדרה בה אף קבוצה לא הצליחה לשמור על הבית. כעת ינתן לראות האם מכבי ראשל"צ תצליח לעשות זאת במשחק החמישי והאחרון, או שאס"א תעשה בחוץ את מה שהיא לא הצליחה לעשות מול אוהדיה ומול ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, שהגיע לצפות במשחק.

 
רוזנטל: "עלינו כמו רוצחים למגרש"

יוהן רושקה הוביל את רשימת המבקיעים של המנצחת עם 11 שערים ופיליפ מריאן הצטיין גם הוא עם 9 כיבושים. עוד כבשו לראשל"צ: אריאל רוזנטל 5, יואב נאמן, עופר לוזון וגל אברהם 3 כ"א, דור גבע ודניאל פרידמן שער אחד כ"א. איציק חליפי היה היחיד שהגיע למשחק באס"א והקפטן המארח סיים עם 10 שערים. עוד כבשו למפסידה: עידו טוראל 4 שערים, ליעד אשכנזי ומריו סאריץ' 3 כ"א, גיל פומרנץ, אלירן מצקי ודן נתן 2 כ"א, ניר מודריק ואלכסנדר בזברחני שער אחד כ"א.

מאמן אס"א ת"א, אולג בוטנקו, התייחס להפסד השל קבוצתו: "אפשר להגיד שמכבי רצתה את המשחק יותר ואנחנו לא היינו במשחק. ההגנה שלהם היתה יותר אגרסיבית והם מנעו מאיתנו להגיע למצבי כיבוש. הם מנעו מאיתנו להגיע למצבים נוחים אבל כשהגענו אליהם כבשנו המון וככה לא מנצחים משחק. נעבוד קשה. אין לנו יותר מדי זמן, נבוא מוכנים".

מקשר מכבי ראשל"צ, יוהן רושקה: "כל דבר שעשינו הלך לנו טוב. אמרתי מתחילת המשחק שזה תלוי בנו יותר מאשר בהם ועכשיו אנחנו צריכים להתכונן ולבוא מוכנים למשחק החמישי. התאמנו כל השבוע על ההגנה וניצחנו בזכותה, עכשיו נצטרך להמשיך בעבודה על מנת לנצח את המשחק הבא".

מחצית ראשונה

אס"א פתחה עם: מישה לוין, מריו סאריץ', ג'ו מתתיה, אלכס בזברחני, דן מירכוס,עידו טוראל ואיציק חליפי. ראשל"צ פתחה עם: יוליאן סטראט, יואב נאמן, גל אברהם, עופר לוזון, אריאל רוזנטל, יוהן רושקה ופיליפ מריאן.

המשחק נפתח עם החטאות של הקבוצות משני הצדדים ולאחר שתי דקות וחצי העלה פיליפ מריאן את האורחת על לוח התוצאות עם זריקת עונשין לאחר עבירה של מירקוס, אך חליפי הגיב בשער מהיר בצד השני. שער יפה של אריאל רוזנטל בהתקפה הבאה החזיר את היתרון לאורחת, אס"א החטיאה רוזנטל רשם לזכותו שער נוסף ואחרי שאס"א קפאה גם בהמשך, שערים של רושקה ומריאן העלו את האורחים ל-1:5 מרשים בפתיחה.

בוטנקו לקח פסק זמן, אך גם זה לא עזר ועבירה על רושקה שלחה את ראשל"צ לעוד זריקה מ-7 מטרים ומריאן הגדיל את הפער ל-5, עד שעידו טוראל הצליח לעצור את הסחף דרך הפינה ואחרי 10 דקות כבש את השני של אס"א. גל אברהם (בשערו הראשון במשחק) ואיציק חליפי החליפו שערים מהירים, אך איבוד כדור של האורחים בהתקפה הבאה איפשר לאס"א לצאת להתקפה מהירה, בזברחני הוכשל וחליפי הוריד את הפער ל-3 עם שער בזריקה מ-7 מטרים. מן הצד השני, הקפטן יואב נאמן כבש את הראשון שלו והשמיני של ראשון והעלה ל-4:8.

שני שערים מהירים במתפרצת, הראשון של דן נתן והשני של עידו טוראל, הורידו את ההפרש ל-2 בלבד, 17 דקות בתוך המשחק. בהתקפה הבאה בירנבאום החטיא ואף נשלח לשתי דקות בחוץ לאחר עבירה בהתקפה של המארחים ואיפשר לאס"א להוריד את הפער לשער אחד בלבד עם שער של סאריץ'. הצהובים איבדו את הראש ורשמו איבוד כדור שישי, אבל אס"א לא הצליחה להשוות ומריאן העלה את הצהובים ל-7:9. את חליפי זה לא הדאיג והקפטן של אס"א כבש את הרביעי שלו, אבל שערים של נאמן ורוזנטל החזירו את הפער ל-3 ואחרי עוד איבוד של אס"א שער נהדר של רושקה קבע 8:12 אחרי 22 דקות.

חליפי עצר את הריצה של ראשל"צ עם שער בזריקת עונשין מ-7 מטרים, אבל מריאן הגיב בחמישי שלו עם זריקה מ-7 מטרים בצד השני, לאחר שדן נתן הורחק לשתי דקות. לאחר מכן מתפרצת נהדרת של האורחים הסתיימה בשער של רושקה ולבסוף שער של לוזון קבע יתרון שיא לאורחים - 9:15. אס"א איבדה את הראש לחלוטין והצהובים לחצו על הגז עם יוהן רושקה, שהוסיף שלושה שערים מהירים והעלה את ראשון ל-9:18. 40 שניות לסיום המחצית בוטנקו לקח פסק זמן, אך זה לא עזר, רושקה הוסיף את השביעי שלו ממרחק והמחצית הסתיימה ביתרון 10:19 לאורחים, אחרי שער של טוראל עם הבאזר.

מחצית שניה

החצי השני נפתח עם שער מהיר של יואב נאמן, חליפי הגיב בשער משלו, לוזון החזיר את הפער ל-10.נקודות אבל חליפי בזריקת עונשין העלה את מאזנה של ראשון ל-12 שערים. ראשון המשיכה בשלה, הפער שוב גדל ל-10, בזברחני גם הורחק ל-2 דקות ושער של רושקה, השמיני שלו, העלה ל-12:23, אבל שני שערים של אס"א הורידו את ההפרש ל-9. המשחק התחמם ודן מירכוס ואמיר אהרון הורחקו לשתי דקות ואחרי עשר דקות בחצי השני הצליח טוראל להוריד את ההפרש ל-8 בלבד, 23:15, הצהובים המשיכו להחטיא ובזברחני הוריד ל-7 עם שער נוסף.

אבל אחרי ארבעת השערים הרצופים של המארחת שני שערים של מריאן (שהספיק להחליף חולצה אחרי שחולצתו נקרעה) הרגיעו את גלעד מאור על הקווים ושער של דור גבע קבע 16:26 וסגר מעשית את הסיפור, רבע שעה לסיום. ליעד אשכנזי כבש את שערו הראשון במשחק, אבל רוזנטל, בשער נהדר משלו, החזיר ל-10. חליפי הוסיף את השלישי שלו מזריקת עונשין אבל רושקה כבש את התשיעי שלו והקבוצות ירדו לפסק זמן, 12 דקות לסיום, כשהתוצאה 18:28.

שני שערים מהירים של אס"א עם החזרה מפסק הזמן עוד הורידו את ההפרש ל-8, עשר דקות לסיום, אבל תום מטלון הורחק מהספסל לשתי דקות ולכן גם אס"א סבלה מחסרון של שחקן לשתי הדקות הבאות, אך זה קוזז כשמריאן הורחק גם הוא לשתי דוקת לאחר מספר שניות ואיציק חליפי, בזריקה משבעה מטרים, הוריד ל-28:22, שמונה דקות לסיום, אך עופר לוזון, בשער חשוב ברגע קריטי, העלה את הפער ל-7, אבל דן נתן וסאריץ' הגיבו במהרה והורידו ל-5 בלבד, שבע דקות לסיום והעירו את הקהל המקומי, שעד לאותו רגע היה בשינת חורף.

עם זאת, דווקא ברגע קריטי כשבידיהם ההזדמנות להוריד ל-4 אשכנזי איבד את הכדור עם מסירה רעה, ראשל"צ לא הצליחה לייצר שער וגיל פומרנץ הצעיר, עם שערו הראשון בסדרה, הוריד ל-4 בלבד. אך מריאן הרגיע את הרוחות עם שער נוסף למאזנו ואחרי החטאה של סאריץ' רושקה הוסיף עוד שער לסטטיסטיקה שלו ו-25:31. אשכנזי עוד הוריד ל-5, אבל גל אברהם סגר סיפור ושתי דקות לסיום - 26:34 למכבי ראשל"צ. עד לסיום לא השתנה ההפרש - 28:36 למכבי ראשל"צ בסיום, בדרך למשחק חמישי ומכריע בבית מכבי.

קרדיט:  לירן גבעולי one.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה