הפועל ראשון לציון חזרה לליגת העל



איזו דרמה ענקית סידר לנו המחזור האחרון בליגה הלאומית היום (שישי), שבסיומו חזרה הפועל ראשון לציון לליגת העל אחרי 8 עונות.

איזו דרמה ענקית סידר לנו המחזור האחרון בליגה הלאומית היום (שישי), שבסיומו חזרה הפועל ראשון לציון לליגת העל אחרי שמונה עונות בהן היתה בליגה הלאומית ובליגה הארצית.

ראשל"צ ששיחקה מול עירוני רמת השרון, הגיעה ללא הרבה סיכויים להעפיל אוטומטית מהמקום השני לליגת העל, אבל ניצחה 1:2 וניצלה את ה-1:1 של הפועל כפ"ס עם הפועל רעננה כדי לעלות למקום השני ברגע המכריע באמת ובסופו של דבר לליגת העל.

צמד של דייויד גומז במחצית הראשונה קבע יתרון מהיר לראשל"צ, שהלחיץ כנראה את שחקני כפ"ס, שלא הצליחו לכבוש. גם שער של קובי חסן שצימק את התוצאה, לא מנע מהקבוצה של ניסן יחזקאל את העליה.

במקביל, ספגה הפועל כפ"ס שער מפתיע מאוד מרעננה, מה שקירב עוד יותר את הכתומים מעיר היין לליגה הבכירה. גם שער בתוספת הזמן של כפ"ס לא מנע מראשל"צ את העליה לליגת העל.

אוהדי ראשל&qout;צ. עוד קבוצה כתומה בליגת העל (יניב גונן)
אוהדי ראשל"צ. עוד קבוצה כתומה בליגת העל(יניב גונן)
 

בתום 90 הדקות המותחות, שמע הקהל בראשל"צ את שריקת הסיום והתעדכן שכל המשחקים הסתיימו כדי לחגוג עליה לליגת העל בתום עונה מדהימה, עם פיניש מצוין.

יחזקאל: "מקווה שנעשה דברים יפים", גומז: "אין לי מילים"
בסיום המשחק ההתרגשות היתה גדולה מאוד בקרב השחקנים שהעפילו לליגת העל וגם בקרב מאמנם ניסן יחזקאל, שאמר: "אני לא יודע איך להגיב אחרי כזה רגע. זו הפעם הראשונה שאני עולה לליגת העל ואין מאושר ממני. לכל אורך השבוע האמנתי שאם ננצח, אנחנו נשמע בשורות טובות מרעננה. הקבוצה הזו שוב הוכיחה שהיא ספורטיבית".

 

ניסן יחזקאל מורם על הכתפיים בסיום המשחק (יניב גונן)
ניסן יחזקאל מורם על הכתפיים בסיום המשחק(יניב גונן)
 

 

"ליבי ליבי עם כפ"ס על כך שהם לא עלו אוטומטית, אבל העיקר שהם הגיעו למבחנים", הוסיף יחזקאל על היריבה לצמרת. "אני כל כך מאושר היום שאני לא יכול להגדיר מה אני מרגיש במילים בכלל. עכשיו אני הולך לנוח בשישי שבת. אני מאושר שבעונה הבאה הקבוצה תהיה בליגת העל".

ניסן יחזקאל ויעקב הילל המאושרים לאחר הניצחון (יניב גונן)
ניסן יחזקאל ויעקב הילל המאושרים לאחר הניצחון(יניב גונן)
 

 "ברור שנכון לעכשיו המטרה שלנו היא רק להישאר בליגת העל, אבל בעוד חודש נוכל לדבר יותר לגבי המטרות", הבהיר יחזקאל. "מה שבטוח הוא שיש לנו צוות שחקנים נהדר שחתום גם לעונה הבאה. הם יהיו כאן ואני מקווה שביחד נוכל לעשות דברים יפים, גם בליגה של הגדולים".

בסיום המשחק ההתרגשות היתה גדולה מאוד בקרב השחקנים שהעפילו לליגת העל וגם בקרב מאמנם ניסן יחזקאל. כובש הצמד, דייויד גומז, הסביר: "אין מילים. אני מאמין בכל השחקנים שלנו. השנה הזאת היתה טובה מאוד עבורי. ברוך השם. אם אלוהים ירצה, אני אשאר כאן. האמנתי שאנחנו יכולים להעלות ליגה עד הרגע האחרון. אנחנו עשינו את שלנו"

דייויד גומז. משחק גדול לחלוץ, שעלה לליגת העל (יניב גונן)
דייויד גומז. משחק גדול לחלוץ, שעלה לליגת העל(יניב גונן)
 

 השוער מאיר כהן, שהגיע מבני סכנין באמצע העונה, היה מאושר מאוד: "כשהגעתי לכאן בינואר אמרו לי שהמטרה היא לעלות ליגה, למרות שהקבוצה לא היתה בצמרת. אני כבר 20 שנה בכדורגל, אבל הלחץ שהיה עליי בדקות האחרונות במשחק היה גדול מאוד, בעיקר כששמענו שרעננה מובילה ואנחנו בדרך לליגת העל".

"אני לא יודע אם אני אמשיך כאן בעונה הבאה, אבל אם ירצו אותי אני מאמין שזה יקרה", הוסיף השוער. "אני לא פוסל מעבר מעפולה לראשל"צ. לגור כאן עם כל המשפחה שלי, זה בהחלט ריאלי". 

מאיר כהן וחבריו חוגגים עליה בחדר ההלבשה (יניב גונן)
מאיר כהן וחבריו חוגגים עליה בחדר ההלבשה(יניב גונן)
 

 הקפטן והבלם רובי רגב, שלא שיחק בעקבות צהובים, אמר: "הכי מלחיץ זה להיות בחוץ, כי דברים לא תלויים בך. היתה לי הרגשה טובה. אני הרגשתי שהדברים תלויים בנו, היה לי משהו פנימי חזק, לא משחצנות חלילה, שננצח ונעלה מהמקום השני. אני לא מבין למה כולם גמרו את הסיפור שלנו אחרי ההפסד לרעננה. הרווחנו בסוף".

"אני מודה לרעננה על הספורטיביות ועל המחויבות. זה לא ברור מאליו שהם יתנו כזה פייט במשחק האחרון, שלא נותן להם כלום. אני ראיתי את כל הקבוצה חוגגת, אבל הבנתי שעוד לא נגמר המשחק ברעננה אז אני חיכיתי עד הסוף. השתדלתי להישאר רגוע ואז כשזה נגמר נתתי ספרינט שלא נתתי בחיים, לכל השחקנים. המועדון צריך להיות בליגת העל כי יש לו יכולות ופוטנציאל להיות שם. לגביי, יהיה בסדר, צריך את ההסכם של שני הצדדים בשביל להשאיר אותי", הוסיף רגב

שחקני ראשל&qout;צ והאוהדים המאושרים בסיום (יניב גונן)
שחקני ראשל"צ והאוהדים המאושרים בסיום(יניב גונן)
 

 יו"ר העולה החדשה, רביב ספיר, הסביר: "חשבנו על זה וחלמנו על זה, אבל זה לא היה בידיים שלנו. אני בשוק. מהרגע שרכשנו את המועדון, התחייבתי על דרך ועל תנועה. המועדון היה מרוסק לפני שלוש שנים ובנינו את הקבוצה בקפידה ובצורה מיוחדת. יעקב הלל גורם חשוב וגדול. אין לזה תקדים, בטח לא בשנים האחרונות".

"אנחנו שייכים לעיר גדולה ומהעזרה מהעירייה אין סיבה שלא נעמיד קבוצה מצוינת בליגת העל. העתיד נראה ורוד. היה עלינו הרבה לחץ במשחק. ביקשתי שלא יודיעו לי על התוצאות מהמגרשים אחרים. יצא טוב, השמחה ענקית. אנחנו קבוצה של שחקנים צעירים אבל מצוינים, שהרבה קבוצות מליגת העל חיפשו אותם. עכשיו הן כבר יכולות להפסיק, כי הם ישחקו בליגת העל", אמר ספיר.

ניסן יחזקאל מודה לאוהדים שהגיעו למשחק (יניב גונן)
ניסן יחזקאל מודה לאוהדים שהגיעו למשחק(יניב גונן)
 

 "יהיה לנו תקציב טוב בעזרת העירייה. ניסן רשם עונה מצוינת, הוא מאמן ראוי לליגת העל", הבהיר היו"ר. "הוא עשה כמה שינויים שמצאו חן בעיניי. ניסן הוא אחד המאמנים הטובים ביותר במדינת ישראל. אני שמח שעלינו בזכות עצמנו. אחרי שנדע מה בדיוק עומד לרשתונו, נחשוב על המטרות בליגת העל". 

היא חוזרת: הדרך של ראשל"צ לליגת העל
הפועל ראשל"צ, שנקראה אז "עירוני ראשל"צ", ירדה בעונת 2002/03 לליגה הלאומית אחרי שסיימה במקום ה-12 והאחרון בליגת העל. בעונת 2005/06, לאחר שתי עונות בלאומית, בהן סיימה ראשל"צ במקום השישי והעשירי, היא רשמה עונה גרועה מאוד וירדה לליגה הארצית, לאחר שסיימה במקום ה-11.

 
ניסן יחזקאל ואנשי ראשל&qout;צ באטרף בסיום המשחק (יניב גונן)
ניסן יחזקאל ואנשי ראשל"צ באטרף בסיום המשחק(יניב גונן)
 

בעונת 2008/09, עלתה ראשל"צ מהליגה הארצית לליגה הלאומית בחזרה, במסגרת ביטול הליגה הארצית והרחבת שתי הליגות הבכירות. את העונה שעברה היא סיימה בפלייאוף האמצעי, אבל העונה נבנה סגל איכותי בעיר היין. זה הספיק למקום בפלייאוף העליון. במאני טיים הקבוצה של ניסן יחזקאל שיחקה מצוין, מה שהעלה אותה למקום השני ולליגת העל.

סיקור המשחק
דקה 5 - 0:1 להפועל ראשון לציון - ראשל"צ עלתה ליתרון מוקדם לאחר שדודו אברהם הגביה כדור לרוג'רס קולה, שהוריד מצוין בראשו לדייויד גומז, שמעשרה מטרים הפציץ למשקוף ופנימה.

כעבור כמה דקות ראשון לציון הית החייבת לכבוש את השני, אבל דייויד גומז לא הכניע את רובי לייבוביץ' באחד על אחד אחרי התקפה נהדרת. מכדור הקרן ג'סטין זולו הגיע למצב מעולה, אבל נגח משני מטרים החוצה, כאשר הוא פנוי לגמרי. בדקה ה-12 זולו היה יכול לכבוש את השני, אבל הכדור שקיבל מאברהם פגש את המשקוף.

 
דייויד גומז ואודי חנון במאבק על הכדור (יניב גונן)
דייויד גומז ואודי חנון במאבק על הכדור(יניב גונן)
 

 דקה 25 - 0:2 לראשון לציון - המקומיים המשיכו בפתיחה הסוערת ועלו ליתרון 0:2, משער דייויד גומז מכדור שהטעה את השוער. קולה שוב פרץ באגף הוציא כדור מצוין לאברהם שמצא את גומז, שבנגיחה חלשה נגח בין לייבוביץ' ואודי חליל היישר לרשת.

 
שחקני ראשל&qout;צ חוגגים את השער השני (יניב גונן)
שחקני ראשל"צ חוגגים את השער השני(יניב גונן)
 

 דקה 29 - 1:2 רמת השרון מצמקת - לא חלפו ארבע דקות ומוליכת הליגה צימקה ל-2:1, כאשר קובי חסן הכניע בכדור חופשי אדיר מ-20 מטרים את מאיר כהן, בבעיטה מצוינת לחיבורים.

 
קובי חסן מצמק. זה לא הרתיע את ראשל&qout;צ (יניב גונן)
קובי חסן מצמק. זה לא הרתיע את ראשל"צ(יניב גונן)
 

רמת השרון הגבירה את הלחץ במחצית השנייה עם הזמן ובדקות האחרונות לחצו. כדור חופשי בדקה ה-79 של זיו כבדה חלף סנטימטרים מעל המשקוף.

הדקות חלפו והשער של הפועל רעננה מול הפועל כפ"ס רק החדיר מוטיבציה בקהל הכתום שהריח את ליגת העל. כפ"ס אמנם השוותה בדקה ה-91, אבל לא הצליחה לנצח.

 
אוהד ראשל&qout;צ חוגג ביציע עליה לליגת העל (יניב גונן)
אוהד ראשל"צ חוגג ביציע עליה לליגת העל(יניב גונן)
 

בתום 90 הדקות החלו שחקני ראשל"צ לחגוג עם האוהדים, אבל הפסיקו מיד כשנודע להם שהמשחק ברעננה עוד לא הסתיים. לאחר שתי דקות של המתנה הגיע העדכון על שריקת הסיום במשחק המקביל - ופתח את האות לחגיגות. ראשל"צ בליגת העל.

 

 
שחקני ראשל&qout;צ חוגגים עם האוהדים עליה לליגת העל (יניב גונן)
שחקני ראשל"צ חוגגים עם האוהדים עליה לליגת העל(יניב גונן)
 

 

 
השחקנים המאושרים בסיום הניצחון על רמה&qout;ש (יניב גונן)
השחקנים המאושרים בסיום הניצחון על רמה"ש(יניב גונן)
 
 
ניסן יחזקאל נמחץ מרוב שמחה אחרי המשחק (יניב גונן)
ניסן יחזקאל נמחץ מרוב שמחה אחרי המשחק(יניב גונן)
 

 

 
חגיגות הניצחון של שחקני ראשל&qout;צ (יניב גונן)
חגיגות הניצחון של שחקני ראשל"צ(יניב גונן)
 

 קרדיט: מערכת ONE one.co.il

קרדיט צילום: יניב גונן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה