תל אביב הביסה את מכבי ראשון



ההחלטות של הכתומים היתה מזעזעת, כשמהעבר השני מכבי עקצה עם הגנה גדולה, כניסות פנימה של פארגו וארבע מחמש מהשלוש

שוב סגנית אלופה, לפחות. מכבי תל אביב העפילה הערב (ג') לגמר הפיינל פור שייערך ביום חמישי הקרוב, לאחר שהביסה והשפילה את מכבי ראשון לציון בתוצאה 77:100.
 

במשחק שנפתח ב-2:11 תוך שלוש דקות ו-13:32 אחרי 10 דקות, באמת שאי אפשר לצפות לתוצאה סופית אחרת. לכתומים רעדו הידיים עם 13 איבודים בחצי הראשון, אל מול ההגנה ההרמטית של הצהובים. ג'רמי פארגו הצטיין עם 17 נק'.  

ביום חמישי מול הפועל י-ם או גלבוע/גליל, זה בטוח לא יהיה כזה קל. ואם כן? זה יהיה מאד עצוב לאבנר קופל ולאירוע המרשים שהוא הרים.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בצורה מפוזרת עם שלשה של ג'רמי פארגו וסל במתפרצת מהעבר השני של ריימר מורגן. אולי זה המעמד, או אולי סתם יום רע, אבל קבלת ההחלטות של הכתומים היתה מזעזעת, כשמהעבר השני מכבי עקצה עם הגנה גדולה, כניסות פנימה של פארגו וארבע מחמש מהשלוש (2 של גיא פניני). בסיום 5 הדקות הראשונות, 2:16 מרשים לצהובים.


ידעתי שזה מה שתגידו. אפי בירנבוים בפוזה המוכרת (צילום: אלי אלגרט)

משחק ההתקפה המביך של הכתומים נמשך (6 איבודים ברבע הראשון), יחד עם סגירה הרמטית של מכבי שהצליחה לרוץ ולהשיג כמה סלים קלים מצד ליאור אליהו וריצ'ארד הנדריקס. בסיום הרבע הראשון, 13:32 למכבי תל אביב. חלומות הסנסציה התנפצו כבר בשלב זה.

אפי החליט לעבור ללחץ על כל המגרש, מה שהאט במעט את הקצב ואף גרם לכמה איבודים אצל מכבי, אבל אחוזי הקליעה של ראשון המשיכו להיות קטסטרופלים, כשגם קלע כמו יהוא אורלנד לא פוגע. אליהו, אידסון וסופו הלכו פנימה ולאחר 15 דקות, התוצאה כבר 21:47


 

איגור נסטרנקו לא עוצר את סופו, פלא? (צילום: אלי אלגרט)

דייויד בלו עם קליעות מחצי מרחק הציגו עוד כלי התקפי של מכבי, כשבצד השני ניסו הזרים להשיג סלים בכוח. שתי נקודות של דווין מיצ'ל רק המתיקו גלולה מרה במיוחד עבור ראשון, שירדה להפסקה בפיגור מביך,  51:28 (13 איבודים לראשון בחצי הראשון).

 לא להאמין, אבל עם פתיחת החצי השני רצה מכבי ראשל"צ ל-0:9 בהובלת ריימר מורגן. 5 דקות בתוך הרבע השלישי, 'רק' 42:58 למכבי ת"א. אבל זה נעצר די מהר עם דאנק אדיר של פארגו, השואו טיים החל כשאפילו מילאן מצ'באן הפציץ מחוץ לקשת. הרבע השלישי הסתיים ב-52:79 למכבי ת"א.


"בכדורגל מקזזים חצי, בכדורסל עונה שלמה". אוהדי מכבי ת"א נגד קופל

 האירוע היחיד שראוי היה לציון ברבע האחרון, הוא ההתחממות של סופו שספג מכה בפיו מאיגור נסטרנקו. מאותו רגע חטף הסנטר היווני את "הג'ננה'" כמו שנהוג לומר, כשרק חבריו מונעים ממנו מלהגיע לסנטר של ראשון. סופו ירד עצבני מאוד אל הספסל. בסיום, גברה מכבי ת"א 77:100 על מכבי ראשון לציון.

קלעו למכבי ת"א: ג'רמי פארגו 17 נק', מילאן מצ'באן 15, ליאור אליהו 13, גיא פניני 12, טל בורשטיין וצ'אק אידסון 11 (7 אס'), סופוקליס שחורציאניטיס ודייויד בלו 7 כ"א, ריצ'ארד הנדריקס 4, דריק שארפ 2, שון לבנובסקי 1.

קלעו למכבי ראשל"צ: ריימר מורגן 22 נק', ניצן חנוכי 18, דווין מיצ'ל 16, איל שולמן וארון מגי 6 כ"א, אייזיאה סוואן, יהוא אורלנד ואיגור נסטרנקו 3 כ"א.


credit: יעל שחרור  Ynet

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה