נשים יוצרות מציאות בפסטיבל עצומה



פסטיבל עצומה 2016 לכבוד יום האישה הבינלאומי, יתקיים ב-7 במארס, בראשון לציון * מפגשים חווייתיים ממגוון תחומי האומנות, החברה והתקשורת, מצפים למשתתפות * יום שכולו השראה, שמחה והצדעה לנשות העיר.

ב-8 במארס 1908 צעדו נשים בניו יורק למען קיצור שעות העבודה ,שיפור תנאי השכר, מתן זכות הצבעה ומחו נגד העסקת ילדים. שנתיים לאחר מכן, בכנס בינלאומי שנערך בקופנהגן, הוחלט פה אחד על קביעת יום בעל אופי בינלאומי ,שבו יועלה לדיון נושא זכויותיהן של נשים. 105 שנים לאחר מכן, אנחנו במקום אחר לגמרי בכל הקשור לשוויון זכויות, אבל עדיין נותרה דרך לעשות בנושא חשוב זה.

'נשים יוצרות מציאות' הוא פסטיבל בו נשים ממגוון מיקומים, תחומים וממגזרים חברו יחד באירוע חגיגי במטרה אחת, להעביר את המסר הלאה ולומר בפה מלא, שהאחריות לשינוי מוטלת על כתפי הנשים.

בפסטיבל יוצעו לבחירה מבחר מפגשים חווייתיים ממגוון תחומי האמנות, החברה והתקשורת שיאפשרו לכל אחת להתרגש, להאמין, לצחוק ולומר "כן" לחיים. את המסר הזה, בעשייה ובהצלחה, מייצגות מנחות הסדנאות והמופעים, כמו למשל מישל שטיין-טיר, מומחית לרטוריקה פוליטית ותקשורת מול קהל אשר גילתה שיש לה פחד קהל מטורף, שעיכב אותה ואשר עליו הצליחה לא רק להתגבר, אלא גם להפוך לכלי עבודה ולמומחיות.

גם שושי גל, מומחית לסמול-טוק אפקטיבי ונטוורקינג להצלחה השכילה להיפטר מפחד הקהל שלה רק בגיל 49, מה שדחף אותה ללמד נשים לשים בצד את ההתנגדויות ולפתח תודעה מנצחת.
פרייד מרגלית, מומחית לתכנות תת-מודע שפיתחה את שיטת המטא-פסיכולוגיה, שכלה את אחיה ובעקבות כך גילתה את הפוטנציאל העצום של התת-מודע, באמצעותו היא מלמדת לחולל שינויים ולייצר את מציאות החיים הכלכלית, החברתית ואפילו הפיזית שלנו.

איריס שביט, מומחית להקמת עסקים קטנים ומאמנת מוסמכת לזיהוי והגשמת התשוקה בחיים עברה כמה צמתים בחייה עד לגילוי המושג "תשוקה" והחיבור שלו לעסקים וקריירה.
"גם בלה בלייכר, מנטורית להצלחה, הגיעה לצומת של התלבטות וקושי לבחור בין אפשרויות שהיו לה, עד לתובנה של זיהוי הכוחות הפנימיים שלה ועוצמותיהם, ובחירה בהנחלת המסר הזה בתחום העסקי.

איריס דלשד, רקדנית, מפיקת אירועי מחול ומנחת סדנאות נשים, הפכה מאישה דתייה לפורצת דרך במחול הפרסי ולנושאת המסר שצריך להעז, לא להתפשר וליצור את המציאות שמתאימה לנו.
כל אלה, ונשים נוספות, בעלות צבע ייחודי ומרתק, אומץ ושמחת חיים, ינחו סדנאות ומופעים יפהפיים במסגרת הפסטיבל. זו ההזדמנות לפגוש מקרוב נשים שבחרו לקחת את החוויה האישית המעצימה שעברו, אשר עיצבה את חייהן מחדש, השתכללה והפכה לעסק. כיום הן מחלקות את השינוי שחוללו עם נשים שרוצות לייצר מציאות חדשה.

פסטיבל עצומה הוא על כן יותר ממקבץ אירועים, הוא קמפיין המזמין למעורבות חברתית, קורא לנשים ולנערות לאתגר את התווית המגבילה שניתנה להן והוא מאיר בזרקור עז על מגוון האפשרויות העומדות בפני נשים להשיג עמדות מנהיגות ולהגשים את הפוטנציאל המלא שלהן, ובכך לשנות את התרבות שלנו לטובת הכלל.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אנו בראשון לציון משקיעים בחינוך לשוויון, מעודדים את בנותינו למצות את מלוא הפוטנציאל שלהן, להגיע ללימודים גבוהים ולמשרות נחשבות - ופועלים להביא לשינוי אמיתי שיחלחל לכל תחומי החיים. השקעה בחינוך היא המענה לאתגר השוויון בין המינים".

לימור גור, מחזיקת התיק לקידום מעמד הנשים ולשוויון מגדרי בעיריית ראשון לציון: "אני מבקשת לברך את הנשים היקרות ביום חגנו, שנמשיך להשאיר את עקבות רגלינו בדרך המובילה לשוויון החברתי, למען הדורות הבאים, הנשים הצעירות, ובעיקר הגברים שיוכלו ליהנות מחברה שיוונית המאפשרת גם להם להשתחרר מהדימויים והנורמות החברתיות השגויות".

איריס כגן חכמון, יועצת ראש העיר לקידום מעמד הנשים ולשוויון מגדרי: "כמיטב המסורת נחגוג גם השנה את פסטיבל עצומה, ביחד ובהשראת נשים שיצרו את מציאות חייהן מתוך הקושי ומתוך התשוקה לשינוי, ובכך השפיעו על עולמנו." 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה