המנהיגות שניצחו את הקורונה



צוות מומחים בהובלת טריניטי קולג' בדבלין ניתח את התפרצויות הקורונה ב-35 מדינות, מהן 10 בהנהגת נשים. החוקרים מצאו כי במדינות בהן הנהגת גברים היו כמעט פי חמישה מקרי מוות מקורונה בהשוואה למדינות בהנהגת נשים. לפי תוצאות המחקר, מדינות בהנהגת נשים שיטחו את עקומת המגיפה באופן יעיל ומהיר

המדינות בן הנהגת נשים שנבדקו במחקר נמצאות גרמניה, ניו זילנד, דנמרק ופינלנד - ארבע מדינות שזכו לשבחים רבים על תגובתן למגיפת הקורונה . 

המחקר קבע  כי במדינות בהנהגת גברים היו פי 6 יותר מקרי המוות  מנגיף הקורונה לעומת מדינות עם מנהיגות נשים בשלטון. 

מספר מקרי מוות לנפש, במדינות המנוהלות על ידי נשים עדיין היו פי 1.6 פחות מתים. התמותה העודפת לאוכלוסיה של מיליון בני אדם הייתה 4.8 במדינות בהובלת נשים ו-21 במדינות בהנהגת גברים - הבדל של פי 4.3. שיא מקרי המוות היומי היה נמוך פי שבעה במדינות בהובלת נשים.

החוקרים התייחסו במחקר במיוחד לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו. שלוש המדינות סבלו ממקרי המוות הקשים ביותר בעולם כתוצאה מהמגיפה, והן גם אלו שהתמהמהו לעבור למצב של סגר, ביחס לשאר העולם. החוקרים אמרו כי טראמפ "בזבז זמן יקר בניהול המשבר ובהתעלמות מהמלצות של מומחי בריאות הציבור".

בניו זילנד,  החלו בהגבלות בחודש פברואר, ועד מרץ רק לאזרחים הותר להיכנס למדינה. ביוני הקורונה מוגרה שם לחלוטין (או לפחות כך חשבו) וכל המגבלות הוסרו.

 ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן,  הדגישה בעבר כי ממשלתה "תמשיך להשקיע בפרויקטי תשתית בצורה סביבתית שמורידה את טביעת הפחמן שלהם, כמו גם בפרויקטים של בריאות הנפש, על מנת לתמוך באזרחים ולדאוג שניו זילנד תהיה המקום הכי טוב שהיא יכולה להיות, שהכי טוב לחיות ללמוד ולעבוד בו".

depositephoto

סגר הקורונה ההממושך של ניו זילנד אמנם נשא מחיר כלכלי, אך גם בחזית הזו ניכרת גישה מכילה וחדשנית. הממשלה בהובלתה של ארדרן אישרה חבילת סיוע רחבה שמטרתה לצמצם את האבטלה, שגברה במהלך הסגר. התכנית עתידה לספק 11 אלף משרות חדשות לשיפור הטבע, בהן שיקום בתי גידול ושדרוג מסלולי טיול.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה