החלה הדרת הנשים בישראל - הקואליציה הבאה בממשלה נגד שירות נשים בצה"ל



מתגבשת קואליצה של דעות קיצוניות נגד נשים בישראל, העדות לכך החלה השבוע כאשר חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית קיצונית אמר בדיון בכנסת שהוא נגד שילוב נשים בצה"ל , כך אמר "שירותן לא משרת צורך מבצעי". את הדברים אמר רוטמן בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה. לדבריו, "אנחנו מרמים את עצמנו. שוויון בשירות מייצר נזקים והנמכה של סטנדרטים של הכושר הקרבי. השיקולים שנשקלים הם הכל חוץ מהצורך המבצעי".
עוד אמר רוטמן בכנס לביטחון לאומי ודמוקרטיה כי הוא "לא רואה שום סיבה שלוחמות ישרתו יחד עם לוחמים. עירוב של נשים לוחמות מזיק לצה"ל, לנשים שמשרתות ולגברים שמשרתים שם".

עד קיצוני הוא יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, שחתם בתחילת השבוע על הסכם קואליציוני עם הליכוד, מחזיק בדעה זהה ומתנגד לשירות נשים בצה"ל. מעוז אמר כי הוא מאמין ש"התרומה הגדולה ביותר למדינה היא שהנשים יינשאו, בעזרת השם, ויגדלו משפחה לתפארת". 

גם יו"ר מפלגתו של רוטמן, בצלאל סמוטריץ', התבטא בצורה דומה ואמר כי "שירות ביחידות מעורבות הוא שירות שפוגע במבצעיות של צה"ל, בכשירות שלו וביכולת שלו לעמוד במשימותיו. הציפייה שלי מצה"ל היא שלא יתעסק בלקדם אג'נדה". עוד הוסיף סמוטריץ' כי "לצבא יש משימה אחת בלבד – להיערך, להתאמן, להתכונן ולספק ביטחון לאזרחי ישראל. את זה הוא צריך לעשות אך ורק מתוך שיקולים מקצועיים של מה טוב ומה נכון, כפי שחושבים המפקדים".

בכנס חירום בסימן נשים בחברה הישראלית, שהתקיים  בעקבות התבטאויות אלו  יו"ר הוועד המנהל של פורום דבורה, אל"מ במיל' מאיה הלר, אמרה כי "צה"ל זקוק לנשים כחלק מהכוח המבצעי שלו. בכל התפקידים ובכל הדרגים, לרבות הפיקוד הבכיר". הלר הוסיפה כי צר לה על כך "שקציני צבא בכירים כולל אלה שהובילו מהלכים משמעותיים לשילוב נשים בצה"ל - נאלמו דום ולא משתתפים בשיח הזה".

depositphotos חיילות צה"ל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה