איפור לפורים: ירין שחף עם מדריך חיסכון



רגע לפני שרצים לקנות ושנייה לפני שמשליכים מוצרי איפור ישנים, קיים סיכוי סביר שעוד אפשר להחזיר אותם לחיים. המדריך שיחסוך הרבה כסף ועל הדרך יעשה ניקיון במגירת האיפור. ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות עם ההסברים:

ירין שחף צילום יחצ

מסקרה ישנה שהתייבשה: כדי להחזיר את המסקרה למצב נוזלי, טובלים את המיכל כולו (עם הפקק) לתוך כלי עם מים חמים למשך כמה דקות. שאריות החומר שבתוכה יתרככו והמסקרה היבשה תחזור לימי תפארתה. שימוש נוסף למברשת מסקרה שיצאה סופית מכלל שימוש, הוא הפיכתה למברשת גבות. שוטפים אותה היטב במים וסבון, מייבשים וטובלים אותה במעט ג'ל לשיער.  גם הגבות הסוררות ביותר יישרו קו עם המסרק המשודרג

פודרה דחוסה שהתיישנה והפכה קשה לשימוש: על מנת להסיר את השכבה העליונה הקשה, מצמידים לשטח החיצוני נייר דבק ומסירים את הרובד העליון והיבש. ניתן לחזור על התהליך כמה פעמים עד להסרת כל השכבה הקשה.

 איפור ירין שחף- צילום יחצ

צלליות דחוסות שהפכו דהויות: מתיזים על הצלליות אלכוהול ( 70 אחוז ). ממתינים מספר שניות וצבען הטבעי והמקורי חוזר לימי גדולתו.

 

לק צמיגי ומיובש: רצוי לא להשתמש באצטון כמדלל לק מאחר והוא נוטה להתנדף בקלות ולא תמיד הוא נמצא במרכיב הלק. הכי טוב לקנות מדלל לקים שזהו יעודו ובכך להחזיר את המוצר למצבו המקורי.

 צילום סטודיו ירין שחף

צללית אבן שנפלה ונשברה: שופכים על הצללית מעט אלכוהול (70 אחוז ) עד שהסדקים מתחילים להתאחות . מהדקים את הצללית בעזרת כפית. ממתינים שהאלכוהול יתאדה, ואז ניתן לחזור ולהשתמש בה (ניתן לערבב בין כמה סוגי צבעים של שברי צלליות ובכך ליצור גוון מקורי וייחודי).

 צילום הילה אלקיים

שפתון חסכוני: בכל שפתון LIPSTICK (השפתון הפופולארי ביותר) מסתתר עד שליש (!!) מוצר בבסיס התחתון שלו. כמות מכובדת זו (עליה שילמת לא מעט כסף) נזרקת לרוב לפח.

כדי  להציל את החומר הנוסף, יש להוציא (בעזרת סכין קטנה) את השפתון המונח בבסיס האחיזה ולהעבירו לכפית. מחממים את הכפית עם השפתון למשך 20 שניות מעל להבה. השפתון יהפוך לנוזלי. שופכים את הנוזל לצנצנת קטנה (או מיכל קרם עיניים שנגמר) ומורחים בעזרת מכחול שפתיים.

 

זיהוי מוצרים מקולקלים: הכי טוב להריח. מוצרים שהתקלקלו מריחים רע, משנים את מרקמם והופכים כהים יותר. לעיתים ניתן להבחין במעין עובש על השכבה העליונה.

 

זיהוי תאריכי תפוגה: על אריזות מוצרי האיפור מופיע ציור קטן של קופסה פתוחה ועליה האות אם באנגלית (M ) ולצידה מספר. המספר מציין את מספר החודשים במהלכם ניתן להשתמש במוצר מרגע חשיפתו לחמצן . לדוגמא M6 - יתאים לשישה חודשים מרגע הפתיחה.

 

שמירה על איפור לאורך זמן: מוצר איפור שלא נפתח יכול להישמר גם עד ארבע שנים אם נשמר במקום קריר ויבש. חום, לחות וטמפרטורה גבוהה הם האויבים הגדולים של כל מוצרי האיפור. אין לאחסן איפור בארון האמבטיה וגם לא בתוך המקרר. קירור ממושך עלול לפגום בחומרים הפעילים. המקום האידאלי הוא מגירה חשוכה במקום קריר. ככלל, מוצרי איפור אבקתיים נשמרים לאורך זמן רב יותר ואילו נוזליים עשויים להתקלקל מוקדם יותר.

צילומים: סטודיו "ירין שחף"

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה