6 צעדים שיעזרו לכם לשמור על הרכב שלכם



רכב חדש או רכב יד שנייה זקוק לתחזוקה שוטפת. כך תשמרו עליו ותמנעו תקלות נפוצות

Shutterstock

התחדשתם ברכב מהניילונים? קניתם רכב יד שנייה? מהרגע שהוא אצלכם, אתם צריכים לדעת איך לנהוג בו, ולא רק בכביש. רכב זקוק לתחזוקה שוטפת והקפדה על מתן תנאים טובים כדי שלא ייווצרו בו תקלות מטיפול שלא בזמן. אז מה צריך לדעת על תחזוקת הרכב? הנה כמה הצעות:

עשו טיפולים בזמן ובמוסך המתאים

קיימים עשרות מוסכים בראשון לציון אליהם תוכלו להגיע לביצוע בדיקות תקופתיות לרכב. אם פעם היו נוהגים לעשות טיפול תקופתי כל עשרת אלפים קילומטר שהרכב גומע, כיום הטכנולוגיה ופיתוח הרכבים מאפשר לעשות את הטיפול לאחר חמישה עשר אלף קילומטרים ואף יותר. אם ברשותכם רכב יונדאי, מומלץ שתעשו את הטיפולים במוסך היבואן, לכן חפשו בגוגל "יונדאי מוסך מורשה"

הקפידו על לחץ אוויר תקין בצמיגים

לחץ האוויר בצמיגים יופיע במפרט הצרכן/יבואן של הרכב שלכם ועליכם לדאוג לתקינותו כל זמן שאתם נוהגים ברכב. נהיגה עם לחץ אוויר לא תקין בצמיגים עלולה לסכן את בטיחותכם על הכביש.

בדקו את הבלמים

חשוב לבצע החלפה של נוזל הבלמים ולבדוק את הרפידות שלהם מדי כמה זמן. אם אתם מרגישים שישנו שינוי באופן העצירה המוחלטת של הרכב כשאתם לוחצים על דוושת הבלמים, גשו לאחד מוסכים בראשון לציון

בהקדם. נסיעה עם תקלה בבלמים עלולה להיות מסוכנת מאוד.

קחו את הרכב לרחיצה בכל חודש

לא רק האסתטיקה משחקת כאן תפקיד, אלא גם המראה של הרכב ותקינותו. ישנם לכלוכים ומפגעים שעלולים לפגוע בצבע הרכב אם לא תדאגו להסיר אותם בזמן, וגם פתחי המזגן יכולים להיסתם באבק – מה שעלול לגרום לסתימה וקלקול המזגן, ומשם הדרך להוצאה כספית גבוהה היא קצרה.

החנו את הרכב בצל ובאופן שאינו מפריע למכוניות לעבור

כדי להימנע משמש ישירה הגורמת לצבע הרכב לדהות מומלץ למצוא חנייה מוצלת. שימו לב שאתם לא בוחרים במקום חנייה שהתפנה מתחת לעץ, כי אז אולי הסתתרתם מהשמש אך "זכיתם" לפירות עצים המכתימות את צבע פח הרכב, לשלשת ציפורים, עטלפים ויונים ועוד. שימו לב שחניתם באופן שאינו מפריע למכוניות אחרות לעבור, כדי שלא יגדלו הסיכויים לדפיקות ושריטות על פח הרכב. אם גיליתם שריטה על הרכב שמציקה לכם בעין, חפשו בגוגל "יונדאי מוסך מורשה" והגיעו לבקרת נזקים.

התניעו את הרכב לעתים קרובות

גם אם אתם לא מרבים לנסוע ברכב, וישנם ימים שלמים בהם אין לכם צורך כלל להזיז אותו, הקפידו לעשות איתו סיבוב קצר כדי למנוע את היחלשות המצבר. ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים שלא הזיזו את הרכב מספר ימים מגלים שהוא אינו מניע ושהמצבר שבק חיים. זאת הסיבה שנסיעה קצרה של 15-20 דקות (ולא רק הנעה במקום) מאוד נחוצה. אל תקלו בכך ראש, זה לא כל כך נעים למהר למקום מסוים ולגלות שאין לכם איך לנסוע.

זכרו כי אין זה מספיק לקבל את המפתחות לרכב שזה עתה קניתם. ההשקעה לא מסתיימת במעמד הרכישה, אלא גם ביומיום, באופן שוטף. אם אתם לא רוצים שהביקור במוסך יהיה כואב מדי לכיס שלכם, הקפידו להיות קשובים לרכב שלכם, שימו לב מתי מגיע הזמן לבדיקות תקופתיות ושננו לעצמכם כי הגעה למוסך ביוזמתכם, למטרת תחזוקת הרכב, עדיפה על הגעה לאחר שכבר גיליתם תקלה – זה יעלה לכם יותר ברוב המקרים. בררו היכן מוסך היבואן שלכם, ואם אתם נוהגים ביונדאי אתם יכולים להיות בטוחים שכל מוסך מורשה יונדאי יטפל בכם במקצועיות. לאיתור המוסך הקרוב אליכם הקלידו במנוע החיפוש "יונדאי מוסך מורשה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה