5 דברים מפתיעים שלא ידעתם על ניסאן קשקאי



מה פירוש השם קשקאי? איזו הפתעה גדולה היתה ליצרנית לאחר השקתו באירופה? מה מיוחד במערכות הבטיחות של הקרוסאובר הזה, ואיזה מבחן מוזר הכינו לו הבריטים? הקשקאי נמצא איתנו כל כך הרבה שנים, הגיע הזמן שנכיר אותו קצת

Shutterstock

חדשות טובות לנהגי ישראל. ניסאן קשקאי, אחד הקרוסאוברים הפופולריים בארץ ובעולם, עושה עליה בגרסה חדשה וחסכונית. הקשקאי מסתובב בכבישינו מאז 2006 ונראה שאנחנו יודעים עליו הכל. קרוסאובר כיפי גם בעיר וגם בשבילים, בטיחותי ועם שם טוב שהולך איתו שנים רבות. אבל עד כמה אתם באמת מכירים אותו - ואת הסיפור שלו? לפניכם 5 עובדות מפתיעות.

 

  1. השם קשקאי מגיע משבט של נוודים עירוניים

 

כן, יש כזה דבר. שבט הקשקאי הוא תופעה נדירה ומהממת. זהו עם ילידי נודד, שהופיע בצפון איראן במאה ה-11. לשבט הקשקאי יש שורשים טוראניים, כלומר מטורקיה הקדומה, וייחודו בכך שהוא גם נודד וגם עירוני - פעמיים בשנה נודדים הקשקאים מצפון שיראז, כמעט 500 ק"מ אל המפרץ הפרסי וחזרה - אך רבים מבני הקהילה השתקעו בערים או הקימו יישובים משגשגים משלהם. ניסאן קשקאי נקרא על שם השבט הזה, משום שמראשיתו תוכנן להרגיש בבית גם בטבע וגם בעיר, ולספק לנהג את כל הנוחות שיצטרך היכן שיבחר בעצמו לגור. 

 

  1. הצלחה בלתי צפויה בעליל

 

שורשי הקשקאי ב-2002, כפרויקט שנועד להעצים את ניסאן באירופה. רכב שפונה למי שרוצה יכולות שטח רך ונוחות בעיר, סגנון של SUV אבל אלגנטי ונעים, ולא רכב שטח עם פוזה של ציוד צבאי. כשהושקה המכונית ב-2006 עמדה תחזית המכירות המקורית על מאה אלף יחידות בשנה. בפועל, בשבע שנות המכירה של הדור הראשון נמכרו 1.24 מיליון קשקאי באירופה לבדה. עד כדי כך שעיתונאי רכב החלו לכנות את המכונית Cash Cow, מילה נרדפת לנכס מניב לטווח ארוך.

 

הדור השני הושק ב-2013 והמשיך לשבור שיאים. תוך שנתיים בלבד יצאו משערי מפעל ניסאן באנגליה כחצי מיליון רכבי קשקאי - מהר יותר מכל מכונית שאי פעם נבנתה במדינה. הדור השלישי הושק ב-2021 וזכה לעיצוב ספורטיבי ואנרגטי מאי פעם, עם שיפור משמעותי בחיסכון בדלק וסוג חדש לגמרי של מנוע, בעל צריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר.

 

  1. בטיחות לא רק בפרימיום

 

כדגם שנועד לשוק האירופי, הושם דגש חזק על בטיחות בקשקאי. החברה השיקה את המכונית עם שש כריות אוויר כסטנדרט, בקרת יציבות ורכיבים נוספים שהיו חריגים לקטגוריה באמצע שנות האלפיים. כמו כן, זכתה הקשקאי בציונים הגבוהים ביותר בכל מבחן ריסוק, בטיחות וביצועים בחירום. הדור השני קיבל חבילת מערכות אקטיביות, שהיו מהראשונות בקטגוריה: בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התרעת התנגשות חזיתית וזיהוי סטייה מנתיב - כשגם כאן, הציוד היה זמין כבר מהגרסאות הבסיסיות.

 

זו אחת הסיבות שהרבה אנשים המעוניינים בקרוסאובר יד 2 מחפשים ניסאן קשקאי. האבזור המתקדם זמין גם בדגמים הישנים, וכך לא צריך להתפשר בין מחיר ובטיחות. למי שתהה: גם בדור החדש יש מערכות מתקדמות כבר מהבסיס, ביניהן ניטור אקטיבי חכם של שטחים מתים. 

 

 

  1. ראשון אבירי המלכה

 

הקשקאי פופולרי מאוד בכל העולם, והוא אחד הדגמים הכי נמכרים של ניסאן באירופה. הכי אוהבים אותו הבריטים - קהל קשוח וביקורתי ביותר בכל הנוגע לתרבות נהיגה, איכויות רכב ובטיחות. הקשקאי הוא הקרוסאובר הכי נמכר במדינה כבר מספר שנים ברציפות, כאשר נתוני המכירות של 2023 מראים כי הוא לא צפוי לוותר על הכתר. מגזין Drive הנחשב בחר בקשקאי כמכונית השנה, וגם האתר המשפיע What Car העניק לו את תואר זה בשנה שעברה.

 

האנגלים בחנו פעם אחר פעם את הקשקאי, בין היתר במבחנים לא שגרתיים, ותמיד הופתעו לטובה. למשל, שתי הנקודות הכי מרוחקות זו מזו בבריטניה הן קצה היבשת (Land's End) שבפינה הדרומית-מערבית, וכפר ג'ון או'גרוטס (John O'Groats) שבקצה הצפון-מזרחי. ביניהן יש דרך של 1,400 ק"מ - אותה עבר  ניסאן קשקאי על מיכל דלק בודד, ללא עצירת תדלוק. ההישג הזה נקבע ב-2007, כאשר כיום ישנם דגמים חסכוניים בהרבה. ניסאן קשקאי היברידית תשלים את הדרך הזו עם די אנרגיה כדי להסתובב לא מעט על המצוקים ולהשקיף לאוקיינוס. 

 

  1. מנוע היברידי מסוג חדש

 

הקשקאי החדשה אינה מכונית חשמלית, אבל גם אינה היברידית רגילה. מהנדסי החברה המציאו שילוב חדש ומרענן בין חשמל ובנזין, שמכונה הנעה היברידית טורית. הרעיון יצירתי מאוד: מנוע הבנזין לא מחובר בכלל לגלגלים ואין לו צורך במערך תמסורות מסורתי. הוא פועל אך ורק לייצור אנרגיה עבור טעינת סוללה שמזינה מנועים חשמליים, והם מסובבים את הגלגלים. היתרון הוא יכולת לשמר סל"ד אופטימלי לאורך זמן, בלי להתקין סוללות ענק כבדות שמחייבות טעינה חיצונית. התוצאה היא תאוצה של רכב חשמלי, נסיעה שקטה והיגוי זריז ומדויק, שמאפיין מכוניות קלות בהרבה.

 

סיכום

 

ניסאן קשקאי הוא קרוסאובר מבוקש בצדק, ונראה שהחברה היפנית עלתה על נוסחה מוצלחת. גם בארץ יושב הקשקאי בנוח בעשירייה הפותחת של קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים כבר הרבה שנים ברציפות, ומככב גם ברשימת הדגמים המבוקשים יד 2. הדגם החדש צפוי להתחרות במכוניות היברידיות וחשמליות אחרות, ובעיקר בגל החדש של רכבים סינים שפשט על כבישי הארץ. ימים יגידו איך תתמודד הנוסחה היפנית עם התחרות הזו, והאם יתרונות הקשקאי החדש יצליחו לדחוף אותו לצמרת הטבלה.

 


* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה