תאורה סולארית לרחוב



כיום ישנה מודעות רבה לשמירה על איכות הסביבה, אנו רואים זאת בשימוש במוצרים ידידותיים לסביבה בכל תחום כמו בתחום הבנייה, התאורה ועוד. אחד הפיתוחים האחרונים בשוק הוא תאורה סולארית אשר הולכת ומתפתחת מידי שנה והביאה בשורה חדשנית לבעלי בתים פרטיים ולרשויות מקומיות בפרט

 

תאורה סולארית לרחוב היא אחת השימושים הנפוצים יותר בקרב תחום זה, ונראה כי עיריות ורשויות מקומיות מחליפות את התאורה המסורתית לתאורה סולארית, וכך הן תורמות רבות לשמירה על איכות הסביבה וכמובן חוסכים כספים רבים בעלויות החשמל.

האופציה האקולוגית המועדפת על פני רבים

תאורה סולארית נהפכה כיום לאופציה האקולוגית הנפוצה ביותר בשוק, במיוחד למי שחיפש פתרון לתאורה חסכונית.
תאורת חוץ סולארית למעשה מבוססת על קרני השמש ואינה צורכת אנרגיה, אלא מופעלת ממשאב טבעי שלשמחתנו הרבה נפוץ מאוד במדינתנו שטופת השמש. רק נזכיר כי השימוש בתאורה רגילה מצריך כמויות רבות של אנרגיה אותה מייצרים ממשאבים שאינם מתכלים, ולכן המעבר לתאורה סולארית הנחשבת לתאורה ירוקה הידידותית מאוד לסביבה.

תאורה סולארית – איך זה עובד?

אנרגיה סולארית מופקת ממקור טבעי – אור השמש אשר מומרת לאנרגיית חשמל באמצעות טכנולוגיה ייחודית הנקראת פוטו-וולטאית. בתהליך ייצור האנרגיה דרך קרני השמש אנו מבצעים שימוש במנורה ייחודית אשר בתוכה מותקן פאנל סולארי שתפקידה לקלוט את קרני השמש לתוכם. אותם פנלים יודעים להמיר את קרני השמש לאנרגיה חשמלית ובעזרת החשמל הם טוענים את הסוללות המותקנות בתוך המנורה הייחודית. השאלה היא כיצד המנורה עובדת כאשר השמש נעלמת ומחשיך? התשובה לכך פשוטה -  בעת החשיכה, ישנם קולטני אור המתחילים לפעול על מצבורי החשמל שהם צברו מקרני השמש במהלך היום וכך הם מאירים את הסביבה גם בחושך.

המעבר לתאורה סולארית במגוון מקומות

המהפך בתחום התאורה הסולארית לא השאיר רבים אדישים, בעיקר לא את הרשויות המקומיות, שהרי תאורה דולקת שעות רבות, ונחשבת להוצאה כספית כבדה מאוד לרשויות, ולכן כיום כמעט בכל עיר עושים שימוש בתאורה ציבורית חסכונית. את השימוש בתאורה ניתן למצוא החל ממקומות ציבוריים, תאורה המאירה תחנות אוטובוסים, בפארקים וגינות ציבוריות בכבישים ודרכים, במרכזים מסחריים, חניונים ועוד. בשל הפופולריות של התאורה הסולארית רבים משתמשים בה גם לשימושים פרטיים כמו בגינות פרטיות, במרפסות שמש, גגות ובכניסה לבניינים. כמו כן, גם במרכזים מסחריים ובמוסדות פרטיים מרבים לעשות שימוש בתאורה הסולארית, וזאת בשל הטכנולוגיה המופלאה שלא שאינה דורשת בבזבוז אנרגיה יקרה.

 לסיכום, תאורה סולארית לרחוב נעשה פופולרית מאוד בשנים האחרונות, ונרה שכיום בכל מקום בו השמש מאירה ויכולה להטעין את הפאנלים הסולאריים מתקינים את התאורה, וזאת במקום לעשות שימוש באנרגיה יקרה. רק נציין שתאורה סולארית מאפשרת הארה של שטחים גדולים מאוד כדוגמת פארקים גדולים, והיא מגיעה במגוון רב של עיצובים דקורטיביים לבחירה.

המאמר נכתב באדיבות אורן מטיק – פתרונות תאורה 09-7466641

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה