איך להוזיל את ביטוח הרכב שלך בכמה צעדים פשוטים?



חידוש ביטוח הרכב הוא השוואה אחת גדולה, שאינה חייבת להסתכם בהצעה הזולה ביותר. כיצד להשפיע על מחיר הפוליסה ולהשאירה רלוונטית ומכסה דיה? יצאנו לחפש את דרך המלך

 

יובל בנר

עבור רוב הישראלים, רכב פרטי הינו כורח המציאות. הוא מאפשר עבודה במקום מעט מרוחק מהבית, הקפצות, סידורים וטיולים. במדינה בה לא ניתן לסמוך בכל יום או שעה על תחבורה ציבורית יעילה, בעלות על רכב סוגרת לנו את פינת הניידות והיעילות. מצד שני, כל הכיף הזה עולה לא מעט כסף. מעבר לקנייה, אחזקה, רישוי, דלק והקפצת ההורים לצהריים בשבת, אחת ההוצאות השנתיות המשמעותיות עבור כל משק בית הוא הביטוח. בכתבה הבאה, נעסוק בנושא שטורד לא מעט ראשים, כיצד ניתן להפחית באופן אקטיבי מדמי הביטוח. נלמד כיצד לבצע השוואת ביטוח מקיף אונליין וטלפונית וניווכח כי יש ביכולתנו "לגלח" ממחיר הביטוח כמה מאות, אם לא אלפי שקלים במקרים מסוימים.

טיפ ראשון: לבטח בזמן

הצעד הראשון אותו יש לבצע במידה ובאמת ישנו רצון לחתוך בעלויות, הוא פשוט להתעורר בזמן ולא ברגע האחרון. השוואות מחירים ושיחות טלפוניות של הדקה ה-90, יעילות וענייניות ככל שיהיו, יביאו ברוב המקרים לסגירה מתוך לחץ ופחד שדווקא ביום היחיד בחייך בו נהגת ללא ביטוח תתקיים גם תאונת דרכים מעצבנת עם פגוש של רכב יקר במיוחד. אז אולי מרפי לא יבוא לבקר בדיוק באותו יום, אך הדרך להגיע למחיר הנכון תמיד תתחיל מהזמן הנכון, בערך חודש לפני, בנחת ובקור רוח. בטוח לא יום לפני.

אסור להשוות? חייבים להשוות!

עכשיו, ללא לחץ, ניתן להתחיל ולחפש את הביטוח המתאים לך. השוואת מחירי ביטוח רכב צריכה להיעשות בכמה מישורים. חיפוש יעיל ומקיף יגלה לך כי אפילו אתרי השוואות המחירים לא נותנים תוצאות זהות, זאת מכיוון שהם מקבלים נתונים שונים מחברות הביטוח. אך דווקא בגלל זה, תוכל לקבל מושג כללי לגבי המחירים וגם יתאפשר לך להשוות עוד כמה פרמטרים לא פחות חשובים בניחותא, כגון גבולות אחריות כלפי צד שלישי, גובה השתתפות עצמית ותנאים לרכב חלופי. מידע שכזה יעזור לך להתמקח מול החברות וגם יאפשר לך לתפור את הפוליסה המתאימה ביותר עבורך, ולאו דווקא לבחור את המוצר הזול ביותר על המדף. לצורך כך קרוב לוודאי שיהיה עליך להתקשר באופן ממשי לחברת הביטוח ולהתמקח, כמו פעם. היכונו לתוצאות מפתיעות.

שינוי גובה ההשתתפות העצמית ותוספות שונות

לגובה ההשתתפות העצמית יש משקל רב במחיר הביטוח. תוך לקיחת סיכון מסוים, ישנה אפשרות להעלות את דמי ההשתתפות העצמית ובכך להפחית את הסיכון אותו לוקחת חברת הביטוח, מה שיביא לדמי ביטוח נמוכים יותר. שיטה זו אינה מהמומלצות ביותר – אך היא בהחלט מביאה תוצאות. בנוסף ישנם שירותים נוספים הנכללים במחיר הביטוח, כגון החלפת פנסים ושמשות בבית הלקוח או שירותי גרירה, גם הם שווים כסף. וויתור על אלה יזכה את המבוטח בהנחה נוספת.

נהג יחיד, נהג צעיר וביטוח מיוחד

בגדול חברת הביטוח שלך לא אוהבת שינויים. אנשים צפויים, מבוגרים וזהירים נותנים לה שקט נפשי. אז למה לא לשחק על זה? אם באפשרותך להירשם כנהג יחיד על הרכב, זה ודאי יוזיל עלויות. במקרה בו יש יותר מרכב אחד או נהגים מרובים, כדאי לשקול לבטח את הרכב לתקופה קצרה. כך יוכל הנהג הצעיר או החדש להשתמש ברכב ואתם תוכלו לשלם רק על מסגרת הזמן בה הוא או היא נוהגים בפועל. הפעלה זו נעשית ע"י הודעת SMS ולרוב אפילו אינה כרוכה בתשלום, למעט הרחבת הפוליסה עצמה כמובן. באופן זה, פוליסת הביטוח נשארת זולה ככל האפשר וישנה שליטה מלאה על גובה הסכום הנוסף לפוליסה בעת הצורך.

נהג זהיר? מחיר מזהיר

דפיקה בפגוש מהחניה, שריטה בצבע מהגדר ליד הבית או כל תאונה קלה שנעשתה בהיסח הדעת והביאה להפעלת הביטוח, תביא לעליה בדמי הביטוח בשנה העוקבת. לכן, למען הכיס ולמען החיים שלך ושל משפחתך, עדיף לסגל סגנון נהיגה זהיר ככל האפשר.

 

לסיכום, ניתן לראות שהנקודה היא כפולה: ביטוח רכב מקיף הכי זול אינו בהכרח הכי זול , מכיוון שהמחיר עדיין נתון למניפולציות מצידך. שנית, מה שזול אינו בהכרח מה שהכי טוב לך. הטוב ביותר הוא לבדוק ולהבין בעצמך מה צריך ולפיכך להחליט בעצמך איזה ביטוח לרכוש. בהצלחה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה