מוות תמיד נחשב לאירוע קשה והוא תמיד מפתיע (למרות שהוא לכאורה צפוי אצל כולנו), אבל רכישת שירות של סוכת אבלים להשכרה הופכת את ההתמודדות לקלה יותר. סוכת אבלים מאפשרת לקיים את ה"שבעה" מחוץ לבית ולהתאים בכך לכמות גדולה של מנחמים. רכישת שירות של סוכת אבלים להשכרה מאפשר להיערך לכל תרחיש, למשל האפשרות הנפוצה של "שבעה" שבה מספר האנשים אינו צפוי.

 

הקמת סוכת אבלים מקלה לא רק על האירוח וחוסכת לאבלים את קיום ה"שבעה" בבית, אלא מאפשרת גם הסעדה מכובדת יותר של המנחמים לעומת הבית, מאפשרת לקיים את התפילות בצורה ראויה ומאפשרת תנועה חלקה של האורחים. כלומר, סוכות אבלים מאפשרות לשאת את המעמסה של ימי האבל הקשים מנשוא בצורה טובה יותר

 

השכרת סוכת אבלים – משימה אפשרית בתנאים לא אפשריים

אמנם רכישת שירות של סוכת אבלים להשכרה חייבת להיעשות במהירות ובהתראה קצרה (לפי המסורת אסור להלין את המת ולכן הלוויה חייבת להיות קרובה למועד הפטירה) ולהתאים לצרכים ספציפיים (למשל גודל, ימי השכרה, עונת השנה ועוד), אבל אין זה אומר שהמשימה בלתי אפשרית.

חברות רבות מעניקות שירות של סוכת אבלים להשכרה ומתאימות אותן למצבים שונים, למשל סוכות אבלים איכותיות שעמידות בתנאים שונים של מזג אויר (גשם, שמש, רוח וכו'), שמאפשרות ניחום אבלים גם בשעות הערב הודות לתאורה ובעיקר – מאפשרות לקיים "שבעה" כהלכתה ממש כמו בבית על כל המשתמע מכך.

בנוסף, חברות אלו מספקות כסאות ושולחנות כדי להתאים למספר המנחמים, משכירות את הסוכות לתקופות שונות (ממספר שעות ועד שבוע שלם), מתאימות את הסוכות לעונה מבחינת פתרונות קירור וחימום ואפילו דואגות להפרדה מגדרית במידת הצורך. לכן, מומלץ לפנות לחברה שמחזיקה מלאי מגוון של סוכות אבלים, למשל סוכות בעלות גדלים ונפחים שונים.

 

לאיזו חברה לפנות?

מומלץ לפנות לחברה שמבחינתה השכרת סוכות אבלים היא לא עבודה אלא שליחות. אחד האלמנטים שמעידים על כך הוא שעות הפעילות של החברה- חברה שעובדת שעות רבות כל יום (ואפילו 24/7) היא חברה שמכבדת את לקוחותיה החיים והמתים כאחד.

כמו כן, כדאי לפנות לחברה שיש לה ניסיון רב שנים בתחום זה. ניסיון זה מאפשר לשוכרי סוכות האבלים לקבל מענה מקצועי בשאלות ספציפיות ולקבל סוכות איכותיות – סוכות שמשמשות הלכה למעשה כמו הבית למשך ימי ה"שבעה" (כולם או חלק מהם), כלומר סוכות אבלים שלמרות הנסיבות הקשות מחליפות את הבית על כל המשתמע מכך.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה