קידום אתר אינטרנט בגוגל – איך לעשות זאת נכון ?



כיום, בעידן האינטרנט, חובה למקם את האתר שלך בתוצאות הראשונות של מנועי החיפוש. מחקרים מראים כי 90% מהגולשים משתמשים במנועי החיפוש בכדי למצוא את מבוקשם, וכן האתרים הנצפים ביותר הם 10 האתרים הראשונים. לכן כל אתר המעוניין לשווק את עצמו בצורה הטובה ביותר באינטרנט זקוק לקידום האתר למקומות הראשונים במנועי החיפוש.

 

shutterstock

מה זה בעצם קידום אתרים אורגני בגוגל ?

קידום אתר אינטרנט בגוגל הינו רישום נכון של האתר שלך שיוביל לחשיפתו לגולשים רבים במנוע החיפוש גוגל. אם האתר שלך יופיע בראש רשימת החיפוש לפחות בדף הראשון של מנוע החיפוש סביר להניח שתנועת הגולשים לאתר שלך תהייה רבה. כדי  שהאתר שלך ימוקם בראש רשימת החיפוש נדרש ידע נרחב והבנה מעמיקה במנועי החיפוש.

חשוב להבין שגם אם האתר שלך מוקם במקום אידיאלי בגוגל יש לעבוד קשה על מנת לשמור על התוצאות. גוגל משתנה ומתעדכן כל הזמן וזאת בנוסף לתחרות גדולה מול המתחרים אשר עושים פעולות קידום על בסיס יום יומי במטרה לנצח במרוץ.

חשוב תמיד לעבוד ולעדכן את האתר על מנת לשמור על התוצאות ולשמור על פעולות הקידום לאורך זמן.

 

תהליך קידום אתר בגוגל מספר שלבים ברורים :

מחקר שוק ובחירת מילות חיפוש

בשלב זה מבצעים ניתוח של תוכן האתר וניתוח שוק ומתחרי האתר בתחום עיסוקו. יש צורך באיתור מילות המפתח והצירופים המתאימים ביותר לאתר. חשוב למצוא צירופים שהם גם רלוונטיים לפעילות האתר, גם מבוקשים על ידי מספר רב של גולשים מדי יום ( כמות חיפושים יומים/חודשית בגוגל) וגם שניתן להשיג עבורם תוצאות באפון מעשי. בשלב זה נלמדים אתרי המתחרים בניסיון להבין את אופן הצלחתם, דרך הפעולה שלהם ואיך השיגו את המיקום המבוקש עבור אותה השאילתה בגוגל.

 

תכנון ופיתוח אסטרטגיה לקידום האתר ואופטימיזציה

לאחר מחקר מילות החיפוש וגיבוש רשימת מילות חיפוש סופית לקידום האתר מתחילים את שלב / תהליך האופטימיזציה (  התאמת קוד ותוכן האתר לאופן בו מנועי החיפוש סורקים אותו )

התאמת הדפים השונים באתר למילות המפתח ושילוב מילות מפתח רלוונטיות בכל דף ודף. מעבר על כל דפי האתר וביצוע אופטימית קוד ותוכן, הוספת דפי תוכן לאתר על פי הצורך, חלוקת האתר לנושאים ותתי נושאים (  יצירת היררכיה נכונה )  שיפור נתוני אתר (  מהירות אתר, שגיאות קוד )
ופעולות נוספות רבות ליצירת אתר אינטרנט אופטימאלי לגוגל ואופטימאלי למילות החיפוש אותם רוצים לקדם בגוגל.

 

 

 יצירת מוניטין לאתר ברשת/בניית קישורים נכנסים

רישום האתר לאינדקסים, יצירת אזכורים ברשת, יצירת אזכורים ופעילות ברשתות חברתיות אתרי וידאו ולמדריכי אתרים שונים. בנוסף לתהליך של בניית קישורים והחלפת קישורים עם אתרי אינטרנט בעלי נושאים הקשריים אשר יעזרו לאותת לגוגל על תחום העיסוק, מילות החיפוש וכח האתר ברשת בתחומו.

                                   

הכרות עם כמה פעולות לקידום אתרים:

Meta Title ( כותרת הדף )
כל דף צריך להיות בעל Title ייחודי המכיל את מילת החיפוש אותה מעוניינים לקדם, לתג Title השפעה על מיקוד עבור גוגל והשפעה נוספת עבור התוכן הראשוני אותו פוגש הגולש בתוצאות החיפוש. ולכן חשוב לכלול שורת כותרת ייחודית הכוללת את הביטוי אותו מעוניינים לקדם ורצוי שיהיה בשילוב של כותרת שיווקית שתניב הקלקות בתוצאות החיפוש של גוגל.

רישום האתר לאינדקסים ברשת

רישום האתר לאינדקסים ברשת יעזור בחיזוק האתר בפני מנועי החיפוש. ככל שיותר ויותר מקורות מקשרים אל האתר כך מתייחסים  טוב יותר מנועי החיפוש אל האתר (  אתר אינטרנט חזק הוא כזה שיש לו הרבה מקורות איכותיים מקשרים )

 

תוכן איכותי ומדריכים

עדכון תוכן איכותי ומקורי באתר יעזור לתת ביטוי לעוד ועוד ביטויים אותם מעוניינים לקדם סביב תחום עיסוק האתר, יצירת אזור מאמרים או מדריכים באתר יעזור לתת ביטוי לעוד ועוד תכנים ומאמרים ממוקדי נושאים שיעזרו בקידום האתר בגוגל.

נכון, ההשקעה הראשונית גבוהה יותר אבל ברוב המקרים, אם תדע לנהל נכון את האתר ותמשיך את ההשקעה, מבחינת עדכון האתר, ניהולו וצורכי הקידום ככל הנראה שתצליח - ובגדול.

 

ולא הכל מסתכם בקידום בלבד, כדי להצליח במאמצי הקידום והשיווק בכלל כדאי להקפיד על הסעיפים הבאים:

בנה אסטרטגיה עסקית ע''י תוכניתי עסקית / שיווקית מפורטת - דע מה אתה מעוניין להשיג, הצב מטרות ויעדים ובנה לעצמך תוכנית ומטרות שיווקיות שיעזרו להיות ממוקדים יותר בקידום האתר ושיווקי ברשת.

הגדר תוכנית פעולה ברורה, התייעץ עם בעלי מקצוע בידיהם הפתרונות והניסיון הגדול ביותר בתחומי השיווק הדיגיטלי וקידום האתרים ברשת.

 

צור מותג עיקרי עליו תבנה את האסטרטגיה השיווקית - הגדר היטב את המוצר/שרות שלך, צור בידול והבן טוב איזה מסרים אתה מעוניין להעביר ברשת.

תכנן לטווח ארוך כיצד לבסס את מעמד החברה מול המתחרים - דע את המתחרים, למד מהצלחתם נסה להבין את הטעויות שלהם והפק מהם לקחים.

פרסם באתר מידע עדכני רלוונטי - אתר בלי פרטים חדשים ועדכניים מהווה מוקד נטישה

בנה אתר באופן מקצועי, פשוט למשתמש תוך יצירת תדמית עסקית מקצועית ומכובדת.

וודא כי האתר מאפשר זירת מסחר מאובטחת (מפתח הצפנה SSL) - היום יותר מתמיד

וודא כי הדפים נטענים מהר וכי הגלישה באתר זורמת - חשוב ביותר גם כיום כשרוב הגולשים מחוברים

הכר את גולשי האתר - אפיין תחומי עניין ובחן הרגלי צריכה חוזרים ונשנים של הלקוחות שלך.

אפשר לסכם ולהגיד שקידום ושיווק באינטרנט מתמקד יותר ויותר במוצר ומותג טוב, ככל שנעשה את הדברים נכון ומקצועי יותר כך גם נזכה לאהבה גדולה יותר ממנועי החיפוש. כדאי להצליח בקידום אתרים בסופו של דבר חייבים חברת קידום אתרים או יועץ קידום אתרים מקצועי וטוב. חשוב לזכור את הכללים ואת דרכי הפעולה כדי להכניס אותם לתוך התהליכים אותם אנחנו עושים בדרך להיות המובילים בתחומנו ברשת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה