להיות ימאי ליומיים: הפלגה לעכו העתיקה



העיר העתיקה של עכו מציעה חוף ים רחב ידיים, שווקים צבעוניים ותוססים ואוכל מקומי בכל פינה. אז פנו לעצמכם יומיים של כיף, ובואו להפליג ביאכטת "שיא גל" מהרצליה לעכו העתיקה.

אם בא לכם קצת ים, שמיים ותחושה של הרפתקנות - הפלגה ביאכטה לעכו העתיקה היא בהחלט חוויה בלתי נשכחת. תודו שלא כל יום יש לכם אפשרות לחוות דבר שכזה.

קצת אודות עכו

שמה של העיר "עכו" מופיע כבר באלף השני לפני הספירה במצריים העתיקה. העיר העתיקה עצמה שוכנת על חצי אי עם גישה לים משלושה כיוונים - מערב, מזרח ודרום - והיא אחד מנמלי הים העתיקים ביותר באזור.

תור הזהב של נמל עכו בעת העתיקה היה בתקופת הכיבוש הצלבני, במאה ה-12. כיום שטח העיר כולה מגיע לכדי 13.5 קילומטרים רבועים, והיא העיר הנוספת היחידה בישראל שבה יש גנים בהאים בנוסף לחיפה.

מסלול ההפלגה

היאכטה יוצאת ב-7 בבוקר ממועדון שיא גל במרינה הרצליה, כאשר העצירה הראשונה היא בנמל הים העתיק של קיסריה, כולל ביקור במצודה הנמצאת במקום. הנמל הוקם על ידי המלך היהודי-רומאי, הורדוס, בשנים 22 עד 10 (המאה הראשונה) לפני הספירה, והוא אחד העתיקים ביותר בארץ. 

לאחר הביקור בנמל קיסריה ההפלגה ממשיכה צפונה דרך עיר היונים, עד הגעה לעכו העתיקה כ-100 קילומטרים מנקודת היציאה, בסביבות 7 בערב. בשלב זה נצא לסיור במנהרות התת קרקעיות הסודיות של האבירים הטמפלרים (ויש האומרים אף של אגודת הבונים החופשיים), ולבסוף נחתום את היום בארוחת ערב אותנטית עם הניחוחות והטעמים הייחודיים לעכו. 

לאחר שנת לילה טובה ביאכטה, נתחיל בהפלגה חזרה אל מרינה הרצליה בשעה 7 בבוקר. במהלך ההפלגה נעצור במרינה שביט בחיפה לארוחת בוקר של ימאים, כאשר שעת ההגעה המשוערת להרצליה היא בסביבות 11 בלילה. 

למי זה מיועד

ההפלגה מיועדת בעיקר לימאים מתחילים או ותיקים, המעוניינים לשפר את יכולותיהם בניווט ובתפעול יאכטות. ההפלגה כוללת תרגול מעשי של מגוון נושאים: קריאת מפות, תכנון מסלול, ניווט בלב ים, הפעלת מערכות שונות ביאכטה, זיהוי והבנת רוחות, מה דרוש להפלגת לילה, תרגולי כניסה למרינה, תרגילי מפרשים ועוד. 

כל הפלגה מתקיימת בליווי ובפיקוח של מדריך שייט מקצועי ועתיר ניסיון. המדריכים של שיא גל הם ימאים מנוסים, בעלי רישיון סקיפר מקצועי מטעם RYA העולמי - ארגון השייט המלכותי (Royal Yachting Association). יש לציין כי שיא גל הוא מועדון היאכטות היחיד בישראל המהווה מרכז הכשרה רשמי של RYA. 

למעוניינים בהפלגות ארוכות יותר - ניתן להזמין הפלגות לאשדוד, לקפריסין ועוד.

צרו קשר עם מועדון היאכטות שיא גל בטלפון 1-700-700-058 או באתר https://sea-gal.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה