מכשירי CPAP לסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה



ישראלים רבים מאובחנים כסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה, ורבים אחרים סובלים מנחירות עזות המפריעות למנוחת שאר בני המשפחה.

 מבין כל הטיפולים והמכשירים לטיפול בתסמונת הידועה והמוכרת, נמצא כי מכשירי סיפאפ (CPAP) הם היעילים ביותר לשיפור איכות חייהם של הסובלים מנחירות עזות ומתסמונת דום נשימה בשינה.

חשוב לציין כי מכשיר סיפאפ אינו מהווה מכשיר הנשמה, זהו פתרון איכותי לשיפור איכות החיים של הסובלים מדום נשימה בשינה. כדאי לדעת כי יעילות המכשירים הוכחה גם במחקרים רבים שנערכו בארץ ובחו"ל, וגם הרופאים המומחים ממליצים על טיפול באמצעות מכשירים אלה.

מכשיר נייד או נייח

עשרות אלפי ישראלים סובלים מתסמונת דום נשימה בשינה ועוד רבים אחרים סובלים מנחירות קשות בלילה. תסמונת דום נשימה בשינה עלולה לגרום לבעיות רפואיות קשות עד לכדי מוות, התסמונת עלולה לגרום לבעיות כגון:

  • מחלות כלי דם ולב
  • שבץ מוחי
  • עייפות מוגברת במהלך היום
  • מתח ולחץ נפשי בגלל שינה לא רציפה
  • סיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים

לאחר אבחון התסמונת במעבדת שינה ימליץ הרופא על הטיפול המתאים ביותר למטופל, כיום הרופאים ממליצים על שינה עם מכשיר CPAP, לכן כדאי לדעת כי יש מספר דגמים איכותיים בשוק, ביניהם דגמים נייחים וניידים.

המכשיר הנייד מומלץ בעיקר למי שמרבה לשהות מחוץ לבית, למשל אנשי עסקים שטסים מספר פעמים בחודש לחו"ל לצורך פגישות עסקיות וכדומה. כמו כן, המכשיר הנייד כמעט ואינו תופס מקום, ניתן להטעין אותו במהלך הנסיעה ברכב, וקל לשאת אותו בתיק מאחר ומשקלו קל.

מכשיר נייח מומלץ לכל מי שסובל מנחירות קשות ו/או מתסמונת דום נשימה בשינה, המכשיר נותר קבוע בבית, בסמוך למיטה בחדר השינה, הוא מחייב חיבור קבוע לחשמל. ישנם דגמים איכותיים ומתקדמים עם סוללה נטענת, וכך המכשיר פועל גם אם יש הפסקת חשמל בבית.

סוגי מכשירים מומלצים

יש מגוון מכשירי סיפאפ הנמכרים בשוק המקומי, לכן מומלץ לפנות לחברה מקצועית המתמחה בשיווק מכשור רפואי חדשני ואיכותי תוך התמחות בציוד ובמכשור רפואי לסובלים מהפרעות שינה שונות, ובראשן תסמונת דום נשימה בשינה.

בין המכשירים המומלצים ניתן למנות את מכשיר סיפאפ אוטומטי מבית חברת BMC, מכשיר סיפאפ אוטומטי של חברת ויינמן, מכשיר נייד קל משקל וקומפקטי מבית המותג טראנסנד ועוד. כאשר מתכננים לרכוש מכשיר סיפאפ חשוב להתייחס לגורמים הבאים: משקל המכשיר, מידות המוצר, דגם נייח או נייד, זמן עבודה ללא חיבור לרשת החשמל, גודל מסך התצוגה, נתונים המוצגים על המסך לצורך מעקב רפואי ועוד.

להתרגל לישון על מסכה על הפנים

ראוי לציין כי השימוש במכשירי סיפאפ מחייב את המטופל לישון עם מסכה צמודה לפנים כל הלילה. נדרש זמן הסתגלות לשינה עם מסכה, אך לאחר תקופה קצרה רבים מסתגלים לכך והם זוכים לשיפור משמעותי באיכות חייהם, ולהפחתת הסיכון הקיים בתסמונת דום נשימה בשינה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה