ציוד שכל בעל בית יצטרך במוקדם או במאוחר, בשביל לבצע תיקונים בביתו



כל מי שנכנס בשלב כזה או אחר ובפעם הראשונה לבית בבעלותו זוכר את ההרגשה המשכרת של עצמאות.

בראשון לציון, אחוזי בעלי הבתים ובעלי הדירות גבוה למדי וזו בהחלט סיבה לגאווה. אבל צריך לזכור כי בית מצריך גם לא מעט השקעה בתיקונים ובתחזוקה. זה חלק טבעי מהחיים וממש כפי שצריך לצחצח שיניים כדי למנוע היווצרות חורים, כך צריך לתקן את הבית באופן שוטף, כדי למנוע קלקולים יותר משמעותיים. כעת נראה איזה ציוד ואילו כלי עבודה כל בעל בית צריך, כדי להיות מאורגן בשעה שיצטרך לבצע תיקונים מתיקונים שונים.

הסרת חלודה והכנה לצביעה

על החלונות בבית – יש סורגים. לצורך בטיחות – במרפסת מותקן מעקה. עם השנים, הצבע מתקלף בשל החשיפה לפגעי מזג האוויר וגם נוצרת שכבה של קורוזיה, חלודה. כאשר דבר כזה קורה, צריך לתקן ולצבוע, אין ספק. ואיך עושים את זה? לצורך כך כדאי שתהיה לכם בבית משחזת מקיטה. זהו ציוד שלא מתאים רק לביצוע השחזות. מדובר למעשה בכלי בעל ראש מעוגל, שמסתובב במהירות. ניתן להחליף את ה"ראש" בהתאם לפעולה שרוצים לבצע. כך, מלבד השחזה של כלי עבודה ניתן באמצעות הראש המסתובב להסיר חלודה וכן שאריות של צבע ישן.

העבודה הרבה יותר נוחה ומהירה ביחס לחלופה (שימוש בנייר לטש, למשל). לאחר שמפעילים משחזת מקיטה ומסירים שאריות צבע מתקלף וחלודה, ניתן לצבוע ולהתרשם מהתוצאה. המעקה נראה כמו חדש. הסורגים נראים מעולה. וחשוב גם להוסיף כי בעזרת כלי העבודה הזה אפשר לבצע פעולות שיוף וליטוש נוספות, לרבות שיפוץ של רהיט ישן או תחזוקה של קירות רגילים או של קירות גבס.

תיקונים בגבס וחידוש ארונות ורהיטים

מלבד משחזת מקיטה ציוד נוסף שתצטרכו כדי לבצע תיקונים בבית הינו מברגה חשמלית, עדיף נטענת. בעזרת מברגה נטענת ניתן ללא קושי לבצע תיקונים ברהיטים וארונות קיר. ניתן להחליף דלת לארון ישן או לחבר דיבל. בעזרת אותו כלי עבודה ניתן להשתמש כאשר רוצים להחליף גופי תאורה, זהו צעד שמשדרג לאין ערוך את הבית כולו. בנוסף, בעזרת המברגה אפשר להתקין קירות גבס, נישות גבס או תקרות גבס וכן לבצע תיקוני גבס, כאשר הללו נדרשים. בקיצור, בכל פעם שצריך להשתמש בברגים ובהברגות, לחיזוקי עץ, להברגות במתכת וגם לביצוע קידוחים שונים, זהו כלי העבודה שיעמוד לימינכם.

תיקוני אינסטלציה, זה קל

בעזרת כלי העבודה הנכונים, גם תיקוני אינסטלציה יכולים להיות קלים הרבה יותר. בראש ובראשונה, כדאי שיהיה בבית מפתח צינורות אחד לפחות. חשוב שיהיו גם אטמים שבעזרתם ניתן לתקן ברז דולף, ניאגרה דולפת. מפתח שבדי וגם מברגים ומפתחות יכולים לסייע בשעת הצורך ויש גם ציוד ייעודי לפתיחת סתימות בצנרת, על בסיס קפיצים או בלעדיהם. כל זה, לא מוריד מהערך של פומפה בסיסית או חומרים כימיים לפתיחת סתימות.

תיקוני קירות ותקרות

בעזרת כלי עבודה חשוב שנקרא שפכטל (בעברית – מרית) ניתן לבצע מגוון תיקונים בקירות של הבית או בתקרה. כאשר יש סדקים או חורים בקירות פנים או בקירות חוץ, בעזרת המרית ניתן ליישם חומרי שפכטל ומילוי. יש לציין שיש חומרים ייעודיים שנועדו לחדרים רטובים (כדוגמת חדר אמבטיה). כדאי שיהיה בבית חומר לשפכטל, הוא יכול להגיע כשהוא מוכן ליישום או שיש לבצע הכנה מוקדמת על ידי ערבוב. באותה הזדמנות, נזכיר שכדאי שיהיו בבית פתרונות לצביעה – רולר, מגוון מברשות לצביעת קירות ועץ (למשקופים, ארונות וכיוצא בזה).

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה