הוזלת ביטוח רכב



גם אם ברשותכם רכב ישן או שאתם ממעטים לנהוג – ביטוח חובה כשמו כן הוא – אין אפשרות לא לרכוש ולבטח את עצמכם אם בבעלותכם רכב. יחד עם זאת מאז שנת 2001 בוטל התעריף האחיד שהיה נהוג עבור ביטוחי החובה וכיום כל חברת ביטוח מציעה תעריף שונה עבור סוג הביטוח הזה (בכפוף לאישור המפקח על הביטוח). מה כולל ביטוח החובה, מה עשוי להשפיע על התעריף שתקבלו וכיצד תוכלו להוזיל עלויות?

 

מה מכסה ביטוח חובה

ביטוח חובה לרכב יכסה ללא יוצא מן הכלל ובכל חברות הביטוח את כל עלות ההוצאות הרפואיות לגוף ולנפש לאחר פגיעה מתאונה לנהג ולנוסעי הרכב האחרים. עוד כולל ביטוח החובה פיצויים על כאבים שנגרמו בשל התאונה, פיצוי באם ייקבעו אחוזי נכות וכן פיצוי על אובדן כושר השתכרות עד גובה של פי 3 מהשכר הממוצע במשק). למעשה ביטוח חובה מכסה באופן מלא כל פציעה גופנית או נפשית שתיגרם מהתאונה.

מה משפיע על מחיר הביטוח

לא רק שחברות שונות עשויות להציע לכם מחירים שונים, יש עוד מספר קריטריונים שיקבעו את התעריף לביטוח החובה שיציעו לכם: סוג הרכב – מחיר הביטוח ישתנה לפי רמת הבטיחות של הרכב - למשל האם יש בו כריות אוויר או מערכת בקרת יציבות. שנת הייצור גם כן תשפיע על המחיר וכמובן נפח המנוע.

בנוסף גיל הנהג המבוטח ישפיע רבות על עלות הביטוח. עלות ביטוח חובה לנהג חדש תהיה יקרה יותר מאשר נהג צעיר (עד גיל 24) והעלות הנמוכה ביותר תהיה עבור נהג בוגר יותר ובעל רשיון שנים רבות יותר. כמו כן מעורבות בתאונות קודמות ותביעות ביטוח קודמות ישפיעו גם כן על המחיר. בעוד שמקובל כי תביעה אחת לאו דווקא תעלה את מחיר ביטוח החובה, חברות הביטוח עשויות לדרוש מחיר גבוה יותר עבור ביטוח נהג שתבע פעמיים ומעלה ואף לסרב לבטחו כליל.

איך להוזיל את מחיר ביטוח החובה

הדבר החשוב ביותר לפני שאתם רוכשים ביטוח חובה הוא לבצע סקר שוק בין החברות השונות. כיום ישנם מספר אתרים באינטרנט שניתן להזין אליהם את נתוני הרכב והנהג המבוטח ולקבל הצעות שונות ממספר חברות. כמו כן עליכם לבחור האם אתם מעוניינים ברכישה דרך סוכן או שמא חברות ביטוח ישירות מתאימות לכם יותר.

גם בתום הבדיקה הראשונית ניתן בהחלט להתמקח על המחיר, אם אתם מבוטחים בחברה שבחרתם באופן אחר (דירה, ביטוח חיים) זה עשוי לעמוד לטובתכם.

עוד כדאי לדעת כי אם מדובר בנהגת הזקוקה לביטוח היא בהחלט עשויה לקבל מחיר נמוך מנהג שכן נשים נחשבות כנהגות זהירות יותר.

דבר נוסף שכדאי לזכור הוא חידוש הביטוח מספר שבועות לפני תומו – כך תוכלו לבחור בנוחות ולעיתים אפילו לזכות במחיר נמוך יותר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה