התנהלות פיננסית נכונה לעסק שפועל מהבית



בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי מקצוע בוחרים לנהל את המשרד שלהם מביתם הפרטי.

עבודה בסביבת המגורים, האזור הטבעי להם, משפרת את הפרודקטיביות ומאפשרת את הגמישות הנחוצה לעיתים להצלחה.. עם זאת, לא כל אחד שפותח עסק ומנהל אותו מהבית בקיא בהיבטים הכספיים הדרושים להתנהלות פיננסית נכונה

רואה חשבון יכול לסייע לכם לאבחן את צרכי העסק ולהתנהל בצורה מושכלת תוך שמיר על תזרים מזומנים, הגשת דו"חות כספיים וניתוח הנתונים להפקת התועלת הנדרשת למינוף העסק.  

לפניכם מספר טיפים חשובים, שיעזרו לכם להתנהל נכון ולשלוט בכספים.

הפרדה בין חשבונות בנק
נקודת הזינוק להתנהלות פיננסית מבוקרת היא בביצוע הפרדה בין חשבון הבנק הפרטי לחשבון העסקי. הפרדה זו תעזור לכם להפריד בין הוצאות הבית השוטפות, הטיפול בילדים והוצאות כספיות על עניינים אישיים ובין הוצאות והכנסות העסק. פתיחת חשבון עסקי מקנה בבנקים מסוימים הטבות שונות, כמו בעת לקיחת הלוואות בתנאים מיוחדים ועמלות אטרקטיביות יותר ותאפשר לכם להתייחס נטו למצב הפיננסי של העסק.

הכנת תוכנית פיננסית
תוכנית עסקית מבוססת במידה רבה על יסודות פיננסיים, כדי לאפשר לכם לבחון מהי היכולת הכלכלית שלכם להוציא את החזון אל הפועל. לרוב מתייחסים בבניית תוכנית זו להוצאות תפעול שונות דוגמת ציוד, אחסון, הפצה ותחזוקה, תחזית פיננסית לטווח הקצר ולטווח הרחוק וכוללים בה 3 דוחות כספיים מהותיים – דו"ח תזרים מזומנים, דו"ח רווח והפסד ומאזן על מנת לקבל פרספקטיבה פיננסית רחבה ולבחון את התוכנית העסקית בראי המציאות.

בחינת מקורות מימון אלטרנטיביים
בתקופת פתיחת או קידום העסק אתם עשויים להתקשות לעמוד בהוצאות הכספיות השונות. ניתן לשקול מקורות מימון אפשריים ולהתייחס ליתרונות והחסרונות של כל אלטרנטיבה. למשל, הלוואה מהבנק, פקטורינג, הכנסת שותף עסקי או משקיע לעסק, הלוואה חוץ בנקאית. התייחסו לגובה הריבית, פרישת תשלומים ותנאי החזר ההלוואה, חלוקת רווחים עם שותף ותנאי כניסת משקיע כדי לבחור את הדרך הנכונה עבורכם להצלחה.

החמצן של כל עסק – תזרים מזומנים
אומרים שהמזומן הוא המלך ובצדק. בעלי עסקים רבים נוטים להתבלבל בין רווחים לתזרים מזומנים ומדובר בשני דברים שונים. עסק יכול להיות רווחי מאוד, אבל בפועל הוא עומד בפני סכנת סגירה כי אין לו מזומנים. תזרים הוא הכסף שנכנס ויוצא מהעסק. כשיש יותר כסף שיוצא מאשר כסף שנכנס התזרים הוא שלילי. פירושו של דבר הוא, שאין לעסק דרך לשלם חשבונות, לשלם לספקים, לקנות סחורה חדשה וכדומה. איך עסק רווחי יכול להפסיד בעצם? כי רווח מתייחס לסך ההכנסות המדווחות, אבל יתכן מצב שבו מכרתם סחורה אבל הלקוח בפועל לא שילם וכדומה.
חשוב להפיק דו"ח תזרים מזומנים ולעקוב אחר תנועות התזרים על מנת לדאוג בהקדם לתזרים חיובי – להכניס כסף נזיל לעסק.

השקיעו בשיווק, פרסום, בחשיבה יצירתית ואסטרטגית, אבל אל תשכחו את הצד הפיננסי – בלי כסף, קשה לשרוד בשוק תחרותי. הכינו את העסק לתקופות מאתגרות, התייחסו לניהול התזרים והצטיידו ברואה חשבון שיידע לבצע את המעקב הנדרש ויסייע לכם בהתנהלות הפיננסית.

 

ענת אשד גלזר, רואת חשבון www.eshed-cpa.com

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה