איך לבחור מצלמות אבטחה?



כולנו מכירים את הסיפורים על ימים עברו שבהם אפשר היה להשאיר את הבית פתוח ואף אחד לא היה לוקח ממנו כלום, וגם בעסקים רמת המיגון הנדרשת הייתה נמוכה ובמקרים מסוימים כלל לא נדרשו אמצעי אבטחה.

אבל בעולם של היום ובמציאות הנוכחית בישראל, מצלמת אבטחה היא פריט חובה בבתים רבים ובכמעט כל בית עסק. בחלק מהמקרים הביטוח מחייב זאת (והרי אין טעם לשלם פרמיה גבוהה במיוחד בזמן שניתן לרכוש מוצרי אבטחה במחיר אטרקטיבי), ישנם בתי עסק שלא יקבלו רישיון עסק ללא התקנת אמצעי המיגון הבסיסי לתיעוד הסביבה וכמובן שגם הרצון להגן על הרכוש שלנו הוא שיקול משמעותי. כמובן שכדאי לבחור נכון את המוצר המתאים ביותר לצרכים הספציפיים שלכם – ובפרט לשים לב לפרמטרים הבאים:

הסוגים השונים של מצלמות אבטחה

הבחירה הראשונה היא מבין הסוגים השונים של מצלמות אבטחה. סוג אחד הוא מצלמות כיפה שכשמן כן הן, בעלות צורה של כיפה. בדרך כלל הן מיועדות לצילומי פנים. סוג שני הוא מצלמות צינור אינפרא, שצורתן כצורת צינור והן יכולות לתעד את המתרחש גם בחשיכה מוחלטת. הסוג השלישי הנפוץ של מצלמות האבטחה הוא מצלמות שמיועדות להסלקה, כלומר מצלמות נסתרות שניתן להסוות אותן בכל מקום כמעט ובפרט בקופסאות חשמל, קירות וחפצים שונים. במקרים שבהם נדרשת הגנה על המצלמה עצמה, חשוב לבחור מצלמה עם חיבורים עמידים במיוחד ועוד סוג שכדאי להכיר הוא מצלמות אבטחה אלחוטיות שיכולות לשדר את התמונות למקלט במרחק של עד 20 מטר.

איכות התמונה

פרמטר חשוב אחר לבחירת מצלמת אבטחה הוא איכות התמונה – ישנן גם מצלמות שמתעדות את המתרחש בבית, בעסק או מחוצה להם באיכות HD. במקרים אחרים ניתן להסתפק גם באיכות סבירה, ובכל מקרה ישנו מבחר רחב של אפשרויות.

צילום גם בחושך

ככל שאיכות הצילום בחושך חשובה יותר, כך כדאי יותר להשקיע במצלמת אבטחה עם עדשה בעלת LUX נמוך יותר – פרמטר זה מציין את היכולת של המצלמה לקלוט היטב כל התרחשות וכל פרט גם כשרמת התאורה נמוכה.

שטח הכיסוי

כדי לוודא שהבית או העסק מוגנים לחלוטין, חשוב לכסות את כל השטחים המועדים לפורענות. אופציה אחת היא פיזור של מצלמות רבות בכל נקודה, אבל כמובן שכדאי גם לבחור מצלמות אבטחה שמכסות שטח רחב – האינדיקציה הטובה ביותר לשטח הכיסוי הוא הפתיחה של העדשה.

שליטה מרחוק

ישנם מצבים שבהם נרצה שליטה מרחוק על המצלמה. כשאנחנו מתקינים מצלמות אבטחה שניתנות לשליטה מרחוק ניתן לכוון את זווית הצילום בכל נקודת זמן כך שנקבל את התמונה הרצויה לנו, לשחק עם הזום ובאופן כללי לקבל בדיוק את המידע שאנחנו זקוקים לו מהמצלמה.

התקנה מקצועית

דגש חשוב במיוחד בנוגע למצלמות לבית או לעסק הוא להתקין אותן אך ורק על-ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, כך שתוכלו להיות בטוחים שהן יוכלו לספק לכם את רמת הביטחון הנדרשת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה