בידי מי כדאי להפקיד את החיסכון שלנו לפנסיה ומדוע?



החיסכון לפנסיה הפך בחמישה עשר השנים האחרונות לאחד החסכונות הפיננסיים הנפוצים ביותר בישראל, וטוב שכך.

עקב רפורמה מקיפה בשוק הפנסיה בישראל והסדרתו של החיסכון הפנסיוני בחוקי העבודה של המדינה, לרבים מאזרחי ישראל ישנה כיום קרן פנסיה אשר אמורה להוות רשת ביטחון עבורם לגילאי הפרישה, בהם מפסיקים לעבוד ולהשתכר על בסיס חודשי. אך במקביל לכך שהחיסכון הפנסיוני רלבנטי כיום עבור מרבית תושבי ישראל העובדים, כך גם רמת המורכבות של תחום זה, המהווה חלק משוק ההון העולמי, גבוהה ביותר ומשאירה את רובנו חסרי אונים אל מול שלל האופציות, ההזדמנויות והסכנות שאורבות לחיסכון הפנסיוני שלנו לתקופת גיל הפרישה בעתיד.

ייעוץ ושיווק פנסיוני - תחום מקצועי שבא לתת מענה לצורך זה בדיוק

מכיוון ש"פתאום" מיליוני ישראלים זקוקים להכוונה וסיוע בכל הנוגע לפרטי החיסכון הפנסיוני שלהם, התפתח בארץ תחום אשר בא לתת  מענה לצורך ספציפי זה. מדובר בתחום השיווק והייעוץ הפנסיוני, במסגרתו מציעים אנשי מקצוע בדיוק את סוג המידע וההכוונה הנחוצים למרביתנו. המשווקים הפנסיוניים למיניהם בעצם מסייעים לנו לבחור בסוג החיסכון הפנסיוני שיהיה לנו בעשרות השנים הקרובות, תוך כדי הכוונה מדוקדקת והסברים מפורטים בנוגע לפרטים הרבים, הקטנים והאפורים לעיתים, של ערוצי החסכונות הפנסיוניים שלנו. יועצים פנסיוניים מציעים גם כן שירותי הכוונה וייעוץ לאנשים אשר כבר מחזיקים בחיסכון פנסיוני, ומעוניינים לעקוב אחרי התפתחותו לאורך זמן ולוודא שהכל מתנהל בצורה טובה וכי כספי החיסכון ארוך הטווח אינם נמצאים בסיכון. 

הבנה והיכרות מעמיקה עם שוק ההון, עולם ניירות הערך והמערכת הפיננסית

התחום הפנסיוני הוא כאמור כיום חלק אינטגראלי משוק ההון העולמי – כספי הפנסיה של כולנו מושקעים בניירות ערך כאלו ואחרים, ולכן מושפעים באלף ואחת דרכים שונות מהמתרחש בכלכלה העולמית והמקומית. מדובר, כאמור, ברמת מורכבות עצומה, אשר לא בטוח שקיים מי שבאמת מבין את התמונה הגדולה והמלאה לפרטי פרטיה באופן מושלם. עם זאת, אנשי מקצוע מסוימים בקיאים בנבכי השוק בכלל, והעולם הפנסיוני בפרט, ברמה המאפשרת להם לייעץ ולהכווין אותנו באופן בטוח יחסית, כך שנוכל לישון בשקט בידיעה כי חסכונותינו הפנסיוניים מוגנים. אלו הם בדיוק סוכני הביטוח הפנסיוני – יועצים ומשווקים פנסיוניים, המחזיקים ברישיון רשמי מטעם המדינה לעסוק בתחום זה. מכיוון שלאנשי מקצוע אלו השפעה ממשית ולעיתים אף קריטית על העתיד של לקוחותיהם, המדינה מבטיחה כי הם ירכשו את כל הידע וההבנה הנחוצים על מנת להבין מה קורה בשוק, ולייעץ לנו בהתאם. אנשי מקצוע אלו צריכים לצלוח שורה של בחינות מעמיקות, דוגמת בחינת גמר פנסיוני, בה הם נבחנים על שלל נושאים רלבנטיים דוגמת ניירות ערך, תקנות וחוקים רלבנטיים ועוד. רישיון סוכן ביטוח פנסיוני, בדומה לרישיונות פיננסיים נוספים דוגמת ניהול תיקי השקעות, מצריך כאמור מעבר של מספר בחינות מאתגרות ומעמיקות, כמו גם תקופת התמחות בתחום. רק כך ניתן להיות בטוחים כי איש המקצוע בו אנו שמים את מבטחינו אכן יודע על מה הוא מדובר, ומעניק לנו את הליווי והייעוץ הטובים ביותר למען עתידנו בגיל הפרישה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה