תאורת חוץ במוסדות ציבוריים



דמיינו מה היה קורה אם הרחוב שלנו היה חשוך בשעות הלילה, גן הציבורי בו אנו נוהגים לטייל או לבלות עם הילדים היה חשוך? וודאי היינו מסתגרים בבייתנו וממעטים לצאת.

 

זוהי הסיבה שכיום עיריות ורשויות מקומיות משקיעות רבות תכנון ועיצוב תאורת חוץ ותאורת רחוב במוסדות ציבוריים, מסחריים גינות ובכל מקום למעשה.

אם נקפוץ לרגע לעבר הרחוק, היו עושים שימוש בסוג תאורה אחת שהייתה לרוב תאורת ניאון שהייתה מיועדת לשימוש בייתי, תעשייתי, מוסדי ולמעשה לכל מקום, אך עם התפתחות תחום התאורה בעולם, כיום ניתן למצוא תאורה נישתית, כאשר כל אחת מהן מתאימה לסוג שונה של חלל או שטח, הן מבחינת עוצמת האור והן מבחינת גוון האור המתפרס על פני השטח. מעבר לכך, כיום ניתן גם למצוא תאורות חסכוניות מאוד באנרגיה, כלומר צורכת הרבה פחות חשמל וגם בעלת זמן הארה גבוהה פי שניים ואף פי שלוש ביחס למנורות שהיו בעבר.

חשיבות תכנון תאורת רחוב למוסדות ציבוריים

תאורת רחוב למוסדות ציבוריים יכולה להיות במגוון מקומות כגון בבתי חולים בשטחים פתוחים, בבתי ספר, מתנסים, עיריות מקומיות מגרשי ספורט שונים ועוד. במקומות אלה ישנה חשיבות רבה לתכנון תאורה מקצועית, משום שלרוב מקומות אלה גדולים ובהם מבלים לא מעט אנשים בשעות הערב, שכן מקום חשוך הוא אינו מזמין ואף יכול להיות מסוכן. כיום ישנם סוגים שונים של גופי תאורה לצד הספקים שונים ועוצמות אור המאפשרים לשדרג באופן ניכר לעין שטחים ציבוריים וגם לשפר את המראה העיצובי שלהם מקצה לקצה רק על ידי בחירת תאורה נכונה.

סיוע ביועץ תאורה לצורך תכנון תאורת רחוב

את תכנון התאורה מבצע לרוב יועץ תאורה המגיע לשטחים אלה בוחן אותם היטב ומתאים את סוגי גופי התאורה ועוצמות האור לשטח, כמו גם מתכנן היטב את המרווח בין תאורה לתאורה כדי להגיע לרמת הארה מדויקת ועוצמתית המתאימה לאופי המקום. את התכנון הוא מבצע בדגש על איכות התאורה, עוצמת האור וכמובן תאורה חסכונית בחשמל וכזאת שמחזיקה זמן רב. סוג התאורה המומלץ ביותר הוא תאורת לד הידועה ביתרונותיה הרבים ובעיקר עמידותה למשך זמן רב והחיסכון הרב שלה בחשמל. כיום ניתן למצוא תאורת לד התאימה לתאורת רחוב ובעלת עוצמה חזקה שיכולה להפיח חיים בשטחים גדולים במיוחד, כך שלא פלא שכולם עוברים לשימוש בתאורת לד.

דגש על הפאן העיצובי בעת תכנון תאורה

בתהליך תכנון תאורת רחוב למוסדות ציבוריים יש צורך לייחס חשיבות גם לפאן העיצובי משום שכיום משקיעים רבות בתכנון אדריכלי מוקפד בטחים ציבוריים, וכידוע תאורה היא חלק מהנוף וביכולתה להשפיע רבות על המראה העיצובי של החלל. כיום ניתן למצוא מגוון רב של גופי תאורה מעוצבים בקפידה המכילים אלמנטים עיצוביים ופרזולים מיוחדים ההופכים כל חלל סטנדרטי למעניין ויפה.

המאמר נכתב באדיבות אורן תאורה טלפון 09-7466641

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה