יישור שיניים שקוף למבוגרים



תחום רפואת השיניים עובר שינויים רבים בעשור האחרון, טכנולוגיות חדשות נכנסו לענף באמצעותן רופאי השיניים יכולים להציע טיפולים אסתטיים חדשים ואיכותיים יותר.

 אחת השיטות החדשות בתחום יישור שיניים נקראת Invisalign, בשיטה זו מייצרים קשתיות שקופות באמצעות תוכנה מתקדמת, לאחר הדמיית תלת מימד, בהתאמה לתוכנית הטיפול אותה מתכנן אורתודנט מומחה ליישור שיניים.

השיטה החדשה זוכה להצלחה כבירה בארץ ובכל העולם, זו טכניקה מומלצת בעיקר למבוגרים שלא עברו טיפולי אורתודנטיה בצעירותם. במקום סמכים ממתכת או שיטות אחרות ליישור שיניים, המטופל מרכיב פלטות שקופות על שיניו שכמעט ולא ניתן לראותן. הקשתיות השקופות אינן מפריעות לדיבור, הן נוחות לשימוש וניתן להסיר אותן בעת אכילה וצחצוח שיניים. עם זאת, הצלחת הטיפול תלויה גם במטופל מאחר ויש להרכיב את הקשתיות השקופות רוב שעות היום, בממוצע 20-22 שעות ביום.

יישור שיניים בלתי נראה

מבוגרים רבים נמנעו מטיפולי יישור שיניים בגלל המבוכה והמראה האסתטי של סמכים ממתכת. בנוסף, רבים נמנעו מהטיפול בגלל אי הנוחות וההיגיינה הלקויה בעת שימוש במסכים ממתכת, בגשרים שונים ובטבעות ליישור שיניים. לכן, כדאי להכיר את השיטה החדשה יחסית, ויש לפנות לאורתודנט מומחה כדי לקבל הסברים מפורטים ולתכנן את הטיפול.

חשוב לציין כי יישור שיניים באמצעות שיטת אינויזליין (Invisalign) מתאימה לרוב המבוגרים, למעט מקרים מורכבים במיוחד. לאחר בדיקה מקדימה בקליניקה של המומחה, האורתודנט המנוסה יקבע האם השיטה מתאימה למטופל.

זו שיטה הנחשבת למומלצת בגלל יתרונותיה הרבים, לדוגמה:

  • הפלטות ליישור השיניים שקופות ולא ניתן לראותן כאשר המטופל מדבר, צוחק וכדומה.
  • אפשר להסיר את הקשתיות השקופות בכל עת, מה שלא ניתן לעשות בשיטות אחרות ליישור שיניים. עם זאת, להצלחת הטיפול יש להרכיב את הקשתיות כל היום, למעט באכילה ובצחצוח שיניים.
  • משך הטיפול קצר יחסית בהשוואה לשיטות אחרות ליישור שיניים.
  • הקשתיות השקופות אינן פוגעות בשיניים ובחניכיים, זו שיטה בריאה יותר, ללא שימוש בחומרי הדבקה או בפגיעה בשיניים.
  • קל לצחצח שיניים ולשמור על היגיינה ושיניים בריאות ונקיות מאחר וניתן להסיר את הקשתיות בקלות.
  • זמן הסתגלות קצר.
  • יעילות גבוהה ואחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

יש גם חסרונות לשיטת יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות, החיסרון העיקרי הוא העלות הגבוהה בהשוואה לשיטות אחרות. כמו כן, המטופל חייב להקפיד על הרכבת הקשתיות כדי שהטיפול יצליח ויתנהל על פי התוכנית המתוכננת מראש, לכן נדרשת מחויבות מצד המטופל.

מחליפים קשתיות כל שבועיים

בשיטת יישור השיניים עם קשתיות שקופות יש להחליף את הקשתיות אחת לשבועיים, בהתאם לקצב התקדמות הטיפול. בתחילת הטיפול ובהתאם למורכבותו, האורתודנט המומחה יקבע את משך הטיפול ומספר הפלטות שיש להכין. ברוב המקרים מייצרים 10-30 קשתיות שקופות, בהתחלה יש להסתגל להרכבת הפלטה השקופה, אך תוך זמן קצר מסתגלים אליהן ובסיום הטיפול זוכים לשיניים ישרות ויפות ולמראה אסתטי מרשים ומושך.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה