כך תעלו את ערך הדירה ותמכרו ברווח



מכירת דירה ברווח מקסימלי היא אתגר לא פשוט בשוק הדירות של היום, וגם אם יש בידכם נכס לא רע במיקום טוב יתכן שתתקלו בקשיים במכירה בשל קיפאון שהחל פושט בענף. כדי להעלות את ערך הנכס ולמשוך קונים פוטנציאלים ישנם מספר דברים שכן תוכלו לעשות, הנעים בין שינויים משמעותיים בדירה לבין שידרוגים קוסמטיים יותר:

 

תכנון כלכלי נכון - לפני שאתם מחליטים מה לבצע בדירה ואיך יש לבצע תחשיב מדויק של כמות הכסף שיש בידכם ואותו אתם מעוניינים להשקיע בשינויים בדירה, מול הכסף שאתם מעוניינים או צריכים להרוויח מהמכירה. באופן הזה תוכלו להגדיר בדיוק מה הגבול שלכם ולבחון אילו עבודות נכנסות בתוך התקציב שלכם. כך גם תוכלו לעצור את עצמכם מלהיסחף להוצאות שאולי היו יכולות לשפר את מראה הדירה אך אינן הכרחיות ובעיקר - כבר יגרמו לכם לצאת מהעסקה ללא רווח מספק.

 

תיקוני ליקויים - מדובר כאן באלמנט הכי בסיסי ומובן מאליו בתהליך. אם מדובר בדירה שבה אתם גרים, יכול להיות שאתם כבר במצב שאתם לא ממש שמים לב לליקויים ולפגמים קטנים בדירה, אבל קונים פוטנציאלים בהחלט יבחינו בהם ואפילו יחפשו אותם. לכן, עשו סיור בדירה וסמנו לעצמכם את כל מה שדורש תיקון והחלפה כדי לתת מראה מטופח ונעים יותר לדירה. תוך יום או מספר קטן של ימי עבודה אתם יכולים לשפר בהרבה את המראה הכללי ואת פוטנציאל המכירה.

 

שיפוצים - שיפוצים יכולים כמובן להעלות את הערך של הנכס בצורה משמעותית אך חשוב לבצע אותם בחוכמה ולא להיכנס לפרויקט שקשה לצאת ממנו. כדאי להגדיר מראש מה היקף השיפוץ שאתם רוצים לבצע, כאשר ברוב המקרים יעדיפו בעלי הדירה לבחור בשיפוץ קומסטי או חלקי ולא ללכת על שיפוצים כלליים הכוללים גם החלפת תשתיות ושינוי חלוקת החללים. חשוב שהשיפוץ יהיה מתוכנן היטב כדי למנוע הוצאת מיותרות שיצמצמו את הרווח שתעשו מהדירה. השלב החשוב ביותר בתהליך הוא בחירת קבלן השיפוצים. בעל המקצוע חייב להיות טוב ואמין, שייתן לכם הצעת מחיר מסודרת ויילך לקראתכם היכן שניתן. חשוב שתבחרו קבלן שיפוצים עם המלצות ורצוי לשוחח עם כמה שיותר ממליצים לעומק כדי להבין בדיוק איזו עבודה ביצע, ממה היו מרוצים וממה פחות. 

 

עיצוב - דירה מעוצבת, מתוקתקת ומושקעת תימכר במהירות ביחס לדירה ריקה, ואף במחיר גבוה יותר. כאשר הדירה מעוצבת ואסתטית, מי שמגיע במטרה לקנות כבר יכול לדמיין את חיי היום-יום בדירה ולקבל תמונה מוחשית של הפונטציאל שלה. איכשהו, דירה מרוהטת גם נראית גדולה יותר מדירה ריקה וכאשר היא יפה ומושכת היא תמשוך קונים בהתאם. ישנו תחום שלם של עיצוב הנוגע בדיוק בנקודה זו ונקרא הום-סטייג'ינג. מדובר בשירות חדש יחסית בישראל, אשר במסגרתו מעוצב החלל בהתאם לקהל היעד של הרוכשים שבעלי הדירה מעוניינים לכוון אליהם. הריהוט מושכר במחיר של 150 - 250 ש"ח למ"ר לחודש, ודירה כזו אמורה להימכר מהר פי שישה יותר מדירה שאינה מעוצבת ומרוהטת. משתלם? תלוי בתקציב לשינויים בדירה ולסכום אותו אתם מעוניינים לקבל על המכירה. אם אתם מעוניינים לחסוך אתם יכולים לנסות לעצב בעצמכם ולהיעזר במגוון מדריכים שיתנו לכם טיפים לעיצוב הבית.

 

צבע - גם אם אתם לא מתכוונים לבצע שיפוץ בבית, צביעת קירות היא המינימום שניתן לעשות בדירה כדי לשפר את המראה שלה ולרענן אותו. כדאי כמובן לבחור בגוונים ניטרליים כמו לבן, בז' או קרם. רצוי שלא ללכת על צבעים נועזים ולא שגרתיים מהסיבות הברורות - אתם רוצים לקלוע לטעמם של אנשים רבים ככל האפשר. אם התקרה במצב לא טוב וקיבלה גוון צהבהב עם השנים, כדאי לצבוע גם אותה כדי שלא ייווצרו הבדלי גוונים לא מחמיאים. אין צורך ללכת על גימור יוקרתי של שפכטל אמריקאי, אלא ללכת על צביעה בסיסית אך מקצועית. צביעה של כל הדירה תעלה כמה אלפי שקלים, וזהו סכום ששווה להשקיע כדי למכור אותה במחיר הוגן. צביעה היא תהליך שניתן לבצע גם לבד, אך חשוב להקפיד שלא ללכלך את הרצפה ולדאוג שהמראה הסופי ייראה אסתטי מספיק.

 

מטבח ואמבטיה - אם אתם רוצים לשפץ חלקים מסויימים בבית ולא את כולו כדי להימנע מהוצאה כבדה מדי, כדאי ללכת על שינוי במטבח ובאמבטיה, מכיוון שאלה חללים החשובים למדי לכל מי שמחפש בית חדש. בשל העובדה שבחדרים אלה יש שימוש רב במים (בעיקר באמבטיה) ופוטנציאל ללכלוך מצטבר (בעיקר במטבח), אלה אזורים עליהם יתבוננו המבקרים בשבע עיניים. בשירותים כדאי להחליף כלים סניטריים כך שייווצר מראה נקי וחדש, לקנות ארון חדש ולהחליף את הקרמיקה. כדאי ללכת על צבעוניות בהירה אך לא על לבן, מכיוון שעליו ניתן לראות כל פיסת לכלוך. נטיה קלה לוורוד או אפור יכולה להתאים. אם הצנרת במצב לא טוב כדאי מאוד להחליף גם אותה. אם תאמרו לכל מי שיבוא לראות את הדירה שיש בחדר האמבטיה צנרת חדשה הדבר יכול לתת לדירה עוד נקודות זכות. אם אתם רוצים לחסוך, בשלב הזה אפשר ללכת על כלים סניטריים וקרמיקה באיכות סטנדרט או אפילו לרכוש בחנויות עודפים או סוג ב'. במקום אמבטיה חדשה אפשר להלביש אמבטיה על הקיימת, מה שגם מוזיל את המחיר.

כאשר מדובר במטבח, אפשר לרכוש מטבח פשוט אך פרקטי מאחת מחנויות המטבחים בטווח המחירים הנמוך יותר. כדאי לבחור בחומרים עמידים שאינם סופגים לכלוך ורטיבות כמו שיש קיסר או עץ סנדוויץ' ולא לבחור בחומרים שנראים מצוין אך לא נשמרים היטב. כדי לצמצם עלויות אפשר לצבוע את המטבח הקיים במקום להחליף אותו (אם הוא במצב טוב) או לחפש מטבח ביד שניה. 

 

טיפוח הסביבה - מראה הבניין ואזור הדירה חשוב מאוד גם הוא בתהליך המכירה. עוד לפני שהקונה מגיע אליכם לדירה, הוא מחפש את הבניין ברחוב, מתרשם ממראהו מבחוץ, עובר דרך חדר המדרגות ורק אז מגיע למקום. כבר בשלבים האלה הוא מדמיין את עצמו מתגורר באזור וכאשר אזורי החוץ מוזנחים ולא מזמינים - הדבר ישפיע גם על המוטיבציה וההתרשמות של הקונה. לכן, כדאי לטפח ולשפר גם את מראה החוץ, עד כמה שניתן. הדבר יכול לכלול צביעה של דלת הכניסה לבית, ניקוי פסולת באזור הבניין, הצבת עציצים בכניסה לדירה ולבניין, צביעת חדר מדרגות ולובי ואפילו שיפוץ קוסמטי של הבניין מבחוץ. הכל שאלה של תקציב וסדר עדיפויות וגם של המראה הנוכחי של הבניין. מובן שכל מה שקשור לבניין המשותף יש לבצע בשיתוף עם ועד הבית וכהוצאה משותפת של כלל הדיירים שירוויחו גם הם מהשבחת הנכס. 

 

מספר חדרים - העלאת מספר החדרים בדירה מעלה מן הסתם את הערך שלה בשוק מכיוון שמספר חדרים משפיע ישירות על מחירה. כיצד מגדילים מספר חדרים בדירה? בדרך כלל באמצעות גבס. אופציה אחת היא לחלק חלל אחד גדול לשני חללים קטנים באמצעות הצבת קיר גבס אחד. החיסרון הוא שעלול להיווצר חוסר פרופורציות בין החללים השונים, והחלוקה עשויה להיראות לא הגיונית. עוד אפשרות היא לעשות שינוי כולל בחלוקת החללים בדירה כולה, הדבר מתבצע בדרך כלל במסגרת של שיפוץ כללי, ומשמעותו השקעה כספית גבוהה של כ-100,000 ש"ח לפחות. מכיוון שמלבד שינוי בחלוקת החללים מתבצעות גם עבודות ריצוף, צבע וכו'. ההחלטה לצאת לשיפוץ כללי תלויה במידה רבה בתקציב הפנוי לצורך כך, ושיפוץ כזה יכול בהחלט להעלות את ערך הדירה. מובן שכמו כל שלב בדרך, רצוי לעשות זאת אחרי שחישבתם בדיוק הכנסות והוצאות כדי להבטיח שלא תנגסו ברווח.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה