הרכב עשה טוטאל לוס? הנה האופציות העומדות בפניכם



אף אחד לא רוצה להגיע ליום שבו יבשרו לו שהאוטו שלו טוטאל לוס.

אבל לפעמים תאונה עשויה להשבית את הרכב לצמיתות ורכבים ישנים עשויים לשבוק חיים ולא להתעורר יותר לעולם – לרוב מעשרים שנה ואילך ולעיתים, הרבה לפני, תלוי בדגם ובמצב שלו. יתכן גם שהרכב שלכם כבר לא כפי שהיה ולא שווה לכם להשקיע בו עוד לאור העלויות, זיהום האוויר והסכנות שכרוכות בכך.

בכל אופן, משרד התחבורה מגדיר רכב במצב טוטאל לוס כרכב באובדן גמור ורכב שהשמאי אבחן שיצא מכלל שימוש או לחילופין, עלות הכרוכה בתיקון שלו היא 55% ומעלה מהשווי הכולל של הרכב.

מה עושים בסיטואציה כזו? קודם כל, נפרדים יפה מהרכב עמו ביליתם זמן רב ובוודאי אוצר זיכרונות רבים ולאחר מכן, מעבירים אותו לפירוק רכבים – מגרש גריטה שמתמחה בפירוק של הרכב.
מדוע למגרש גריטה? כיוון שעוד תוכלו להפיק סכום מסוים מרכב על ידי מכירת חלקי החילוף שלו, שיעברו ממש כמו בתרומת איברים לרכב אחר או יועברו למחזור וגם ימצאו את דרכם להחייאת דברים אחרים.

אגב לא מומלץ לחכות עד שהרכב יוגדר בצורה רשמית כטוטאל לוס, כיוון שברגע שרכב מבלה במוסך יותר מאשר על הכביש ודורש תיקונים מאסיביים ויקרים מאוד, לא בטיחותי לנסיעה כי המערכות שלו מיושנות ועשוי להיתקע בכביש מהיר, באמצע הלילה ולסכן אתכם ונוסעים אחרים ואף מזהם משמעותית את הסביבה, עדיף להיפרד ממנו ולהתחדש ברכב בטוח יותר לתחזוקה. רכב שלא "שותה" דלק בקצב של רכב ישן.
כאשר הרכב הוא טוטאל לוס או בדרך להיות כזה, יש לכם מספר אופציות שיעזרו לכם להפיק ממנו תועלת.

לתקן או למכור? זו השאלה!
יש אנשים שינסו בכל זאת לתקן את הרכב בגבול היכולת המכאנית והכלכלית שלהם, כדי לגרור אותו עד קצת עד שידם תשיג אוטו חלופי או עד שהרכב ינשום את נשמתו האחרונה.
עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שתיקונים אלה עשויים להיות יקרים ולרוב לא יעילים. כלומר, הרכב יתוקן ובמהרה יחזור לסורו, כי הבעיה בו מהותית ודורשת הרבה יותר מתיקון.
אם החלטתם על מכירת הרכב, עליכם להחליט איך ולמי למכור אותו. תוכלו לנסות למכור את הרכב באופן ישיר לאנשים פרטיים, אבל רוב הסיכויים שתתקשו במשימה או תפסידו הרבה כסף, כי הרכב שלכם במצבו הנוכחי לא שווה הרבה וגם לא כשיר לנסיעה. ניתן למכור אותו למגרשים שישלמו לכם לרוב סכום הוגן. הסיבה לכך היא שמגרשי רכב מתמחים ברכבים לפירוק ויש להם את האנשים והמכשור המכאני הנדרש לפירוק הרכב ושימוש אלטרנטיבי בחלקי החילוף שלו.
הברזל של הרכב שווה ערך ולעיתים ניתן גם "להציל" חלקים נוספים ברכב למען הנעת ותיקון רכבים אחרים. תוכלו למכור את הרכב כמוצר שלם או רק חלקים ממנו, תלוי במגרש ובכם. ישנם מגרשים שיציעו לכם גם שירותי גרירה כחלק מהדיל כך שלא תצטרכו גם לצבור קנסות על רכב עומד או לדאוג לשליחתו לגריטה – הם יעשו זאת עבורכם.

ממחזרים את הישן
מומלץ לבחור מגרש רכב ותיק המתמחה ברכבים לפירוק וגם מבצע את תהליך הפירוק בדרך שאינה פוגעת באיכות הסביבה וכמובן משלם לכם תמורה הוגנת על החלקים או לרכב. כדאי סוכנות רכב שמציעה שירותי גרירה בפריסה ארצית ושירות אישי ומקצועי כך שתרגישו שהרכב אולי טוטאל לוס אבל לפחות סיים את חייו בצורה ראויה והרווחתם עליו גם מה שיכולתם, כדי שתוכלו להשקיע ברכב חדש ואיכותי יותר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה