מנהיגות אצל ילדים - ארגז הכלים של החיים



אנו ההורים תמיד רוצים להעניק לילדים הכל; חשוב לנו שיהיה להם כל מה שהם צריכים, אנחנו אומרים להם לשים סוודר שקר ולהיזהר שחוצים את הכביש; אנו רוצים שילמדו אנגלית ושיהיו גאוני מחשבים ומצפים מהם לעשות בחיים אפילו את הדברים שאנו לא הצלחנו לעשות. וכאשר הילדים חוזרים הביתה עם ציונים גבוהים אנו מתמוגגים באושר ומאמינים שהם בדרך הנכונה.

 אנו בעיקר מרגישים בנוח שהילדים שלנו הולכים בתלם…

 כל הורה רוצה לראות את הילד שלו מצליח ומגיע להישגים חשובים בחיים, משתלב בתפקידים בכירים ופשוט מצליח בחיים. אך האם ההליכה בתלם משרתת את המטרה? האם הצלחה בלימודים בהכרח הופכת את הילדים למצליחים בחיים? והאם מערכת החינוך מעניקה לילדים את כל מה שהם צריכים בשביל להצליח, להגשים ולהגיע להישגים, או שמא צריך תכניות העשרה כמו סדנאות לילדים וכו'? אם העלינו את השאלות הללו אז אתם בטח כבר מנחשים נכון, התשובה שלנו היא לא!

 

הליכה בתלם או נגד הזרם?

אחד השיעורים החשובים שהילדים שלכם צריכים לקבל הוא שאין שום דבר רע ללכת נגד הזרם ולצאת נגד דפוסי המחשבה מקובלים. היכולת האישית של אדם לחשוב אחרת ולחשוב מחוץ לקופסה הוא מתנה עבור החברה כולה. זה מה שמניע אותנו כחברה, כקהילה וכמדינה קדימה. זוהי אחת מתכונות המנהיגות שצריך לפתח אצל הילדים - זוהי תכונת מנהיגות שחשוב להטמיע אל הילדים; צורת מחשבה שונה והיכולת להוביל ולסחוף אנשים בדרך חדשה היא הלב הפועם מאחורי הילד שגדל להיות יזם הייטק חדשני או כל תפקיד אחר אשר בו הוא מבטא יכולות אלו.

 

האם הצלחה בלימודים היא מתכון להצלחה בחיים?

לא באנו לכאן להגיד לכם שאפשר להוציא את הילד מבית הספר, הלימודים הם בהחלט דבר חשוב ומשמעותי בחיים. אך לימודים של מקצועות שונים כמו אנגלית ומתמטיקה אינם מספיקים בשביל להצליח בחיים. הילדים שלנו צריכים גם חינוך ערכי, חינוך מעצב, חינוך שיעצים אותם ויגרום להם להאמין בעצמם.  מקצועות הלימוד הרגילים של מערכת החינוך אינם מספיקים בשביל להפוך ילד לאדם מצליח. אם נסתכל על הדמויות המובילות במדינה ובחברה שלנו, אלו אשר הצליחו בפוליטיקה, בעולם העסקים, בפעילות חברתית או בכל תחום אחר, נראה שמעל לכל הם נדרשו לתכונות מנהיגות כמו יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, יכולת ביטוי וכושר שכנוע.

 

האם מערכת החינוך עונה על כל הצרכים?

לא באנו לכאן על מנת לבקר את מערכת החינוך, אלא להזכיר להורים שלא ניתן להטיל את כל האחריות לחינוך הילדים על המורים בבית הספר. על ההורים לקחת חלק פעיל בחינוך ילדים ובעיקר בחלקו הערכי של החינוך ופחות במקצועות הלימוד. ההורים מהווים מודל לחיקוי עבור הילדים ועליהם לספק לילדים את הסביבה התומכת והמעודדת. החינוך למנהיגות אצל ילדים מתחיל כבר בבית.

מומלץ לצרף את הילדים לקורס / סדנת מנהיגות כחלק מתכנית העשרה.

למידע אודות קורס מנהיגות

 

המאמר בחסות שרביט – המנהיגות בידיים שלך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה