איך בוחרים שער גלילה חשמלי?



בחירת שער גלילה חשמלי אינו עניין פשוט עבור רובנו. הסיבה לכך קשורה בחוסר הידע אשר קיים אצלנו מלכתחילה, הרי בכנות גמורה - רוב האנשים לא מבינים בתריסי גלילה מספיק כדי להצליח ולקבל החלטה שקולה.

 אבל זה לא אומר שאי אפשר לקבל מעט מושג על האלמנטים שיש לשקול בבחירת שער הגלילה, ובשביל זה אספנו עבורכם את השאלות החשובות ביותר שכדאי לקחת בחשבון: 

למה בעצם אתם רוצים שער גלילה חשמלי? 

זו השאלה החשובה ביותר שאתם יכולים לשאול, מאחר והיא תנחה אתכם בתשובתכם על שאר השאלות. בעוד זה נראה כמו שאלה פשוטה, למעשה זו שאלה די מורכבת. עצרו רגע, חשבו על כך ברצינות ותנסו לברר: האם תפקידו של השער הוא רק למיגון, או אולי גם צריך להציג חלון ראווה מאחורי השער, האם הוא צריך לסגור משהו (למשל חניה), או אולי גם להגן על התכולה באותו אזור תחום (נניח ואתם מאחסנים שם ציוד יקר), וכדומה.

נסו גם לקחת בחשבון לא רק את מה שאתם צריכים עכשיו, ברגע זה, אלא גם בעוד שנה או שנתיים. להחליף שער גלילה כך סתם אינו עניין זול, וזה בהחלט יכול להיות תהליך מעיק לרכוש שער גלילה שתרצו להחליף עוד זמן יחסית קצר.

 

האם יש חשיבות לכניסת אור דרך התריס?

 אחד הדברים החשובים בשער גלילה חשמלי הוא היכולת לשלוט בצורה נוחה מאוד בחדירת אור דרך התריס. לא כל שער חשמלי נועד כדי לסגור חניה למשל, או למגן חנות בשעות הסגירה. לפעמים אנחנו רוצים שער חשמלי אשר גם יאפשר לנו לעבוד כשהוא סגור באופן מלא או למחצה. במצבים שונים, נרצה שתהיה חדירת אור רבה, ולפעמים דווקא נעדיף שממש לא. כך ישנם גם סוגי תריסים שונים, כאלו אשר מתאימים יותר לחדירת אור וכאלו שלא, כאלו שמאפשרים סגירה חלקים עם מרווח בין תריסים וכאלו שלא.

קחו בחשבון את משקל התריס והמנוע!

מן הסתם, אלו חייבים להיות בהלימה. מנוע חלש מידי על תריס כבד מידי עלול ליצור מצב של נזקים למנוע, מאמץ רב, ואפילו החלפת מנוע. כמו גם מצבים בהם המנוע פשוט לא יצליח לפתוח את התריס. מצד שני, מנוע חזק מידי יהיה יקר יחסית לצרכים שלכם. חשוב גם לקחת בחשבון שיקולים של עמידות, יציבות, מיגון, וכדומה – כל אלו משפיעים על משקל התריס, ובעקיפין על בחירת המנוע הנכון. חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע בנוגע לעניין זה, אם אין לכם את הידע הדרוש במכניקה וחשמל. 

גודל מפתחים זה דבר קריטי נוסף

מן הסתם, חייבים להבין דבר או שניים בגודל המפתחים על מנת להצליח ולבחור את התריס המתאים לכם ביותר. אם אינכם יודעים לקחת גורם זה בשקלול הסופי, כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע. 

ומה לגבי חומר התריס ועיצובו?

אלו שני נושאים חשובים מאוד. תחילה, החומר ממנו עשוי שער גלילה חשמלי יקבע באופן מהותי את עמידותו, יציבותו, משקלו, ורמת המיגון שהוא יספק. אך גם מבחינת עיצוב, אנחנו תמיד נעדיף משהו שנראה טוב ומתאים למראה הכללי של המבנה. במיוחד אם מדובר בתריס אשר משפיע על העיצוב הפנימי של החלל.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה