המדריך לכתיבת קורות חיים איכותיים



טופס קורות חיים משמש ככרטיס הביקור שלכם וניסוח נכון מגדיל משמעותית את הסיכוי לקבל זימון לראיון עבודה. אז איזה פרמטרים מדגישים, על מה לוותר ומה להבליט? הנה המדריך המלא

כתיבת מסמך קורות חיים היא משימה מורכבת אך חשובה. קודם כל, צריך להבין שבשוק העבודה המודרני אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. טופס קורות החיים שממש כרטיס ביקור של המועמדים ובעזרתו הם אמורים ליצור בידול מול דורשי עבודה מתחרים.

שנית, מעסיקים משתמשים בטופס קורות חיים על מנת לבצע סינון גס ולזמן לראיון עבודה רק את המועמדים המתאימים. המשמעות היא שצריך להשקיע בטופס קורות החיים כי בעזרתו ניתן להגדיל את הסיכוי להתקבל לעבודה.

כך תתאימו את קורות החיים שלכם למשרה

בשלב הראשון צריך לנסח טופס קורות חיים לפי הדרישות של המשרה. זה אומר שאין טופס אחד שמתאים לכל העבודות, אלא שצריך להכין מספר גרסאות שונות ולעדכן אותן. את העדכון בטופס מבצעים לפי דרישות המעסיק כפי שהן מופיעות במודעות דרושים או באתרי האינטרנט. כמובן שלא מומלץ להמציא פרטים כי אמינות היא הדבר החשוב ביותר, אך בהחלט ניתן לשנות את סדר הדברים לפי מה שמעניין ורלוונטי עבור המעסיק.

בשלב השני צריך לדאוג לסגנון ולמבנה של טופס קורות החיים. קחו בחשבון שלמעסיק הפוטנציאלי יש עד 5 שניות להתרשם מטופס קורות החיים שלכם ולהחליט האם הוא ממשיך לקרוא אותו, לכן הדברים חייבים להיות מוצגים באופן נהיר וברור. השתמשו בפונט קריא, שמרו על מסגרת אחידה והקפידו שכל קורות החיים לא יעלו על דף 4A אחד.

איך מבליטים את מה שחשוב?

הפרמטרים החשובים בטופס קורות חיים נקבעים לפי סוג המשרה שאליה תגישו מועמדות. אם למשל אתם רוצים לעבוד כמאבטחים במוסד ציבורי, תרצו להדגיש את השירות הצבאי, לציין שיש לכם רישיון לנשיאת נשק ולהוסיף המלצה מהמג"ד בסדיר. מנגד, עבודה בחברת הייטק תחייב אתכם להבליט כישורים אחרים לגמרי כגון שליטה בתוכנות מחשב, שפות זרות או רישיון נהיגה בינלאומי.

במילים אחרות, אתם היחידים שיודעים איזה דברים חשוב להבליט ויכולים לקבוע בהתאם גם איפה למקם אותם. הבעיה היא שיש גם סגנון מקובל לכתיבת קורת חיים והוא אמור להוות את הבסיס. לפי המבנה הזה, את טופס קורות החיים מתחילים עם פרטים אישיים (שם מלא, כתובת מגורים, טלפון וכתובת מייל), ממשיכים עם השכלה וניסיון תעסוקתי ומסיימים עם כישורים מיוחדים.

גם סדר המיומנויות והכישורים צריכים להופיע בהתאם לדרישות של המעסיק ומה שהספקתם ללמוד על המשרה. הכינו היטב את שיעורי הבית שלכם, התייעצו עם אנשים שמכירים את התחום או את החברה שאליה אתם מועמדים והציגו את הדברים החשובים כמה שיותר גבוה. כך תנסחו טופס קורות חיים ברמה גבוהה ותשאירו רושם חיובי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה